Téma: Násobení desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Název projektu: Učení pro život
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
14..
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Písemné násobení s nulou v činiteli
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
TÉMA: SAMOHLÁSKA E Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_489.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením zlomků přirozenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí zlomky s přirozenými.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
TÉMA:OPAKOVÁNÍ VYJMENOVANÝCH SLOV B, L, M, P, S, V, Z. Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková VY_32_Inovace/8_470 Datum:
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
zpracovaný v rámci projektu
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Písemné násobení desetinných čísel
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Téma: Násobení desetinných čísel Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 25. 3. 2013 VY_32_Inovace/2_092

Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s desetinnými čísly, použití principu násobení desetinných čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru desetinných čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: desetinná čísla, násobení, příklady Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 11-12 let (6. ročník)

Desetinná čísla vynásobíme jako čísla přirozená, to znamená bez ohledu na desetinnou čárku, a v součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich je v obou činitelích dohromady. Např.: 318,24 (2 místa) 6,9 (1 místo) . 35,6 ( 1 místo) . 0,014 (3 místa) 190944 276 159120 69 95472 0,0966 (4 místa) 11329,344 (3 místa) + +

Pomocí výsledku prvního příkladu urči bez počítání výsledky dalších příkladů: 12 . 3 = 36 58 . 2 =116 1,2 . 3 = 0,58 . 2 = 0,12 . 0,3 = 5,8 . 2 = 12 . 0,3 = 58 . 0,2 = 12 . 0,03 = 5,8 . 0,02 = 1,2 . 0,3 = 0,58 . 0,02 = 1,2 . 0,03 = 58 . 20 =

Pomocí výsledku prvního příkladu urči bez počítání výsledky dalších příkladů - řešení: 12 . 3 = 36 58 . 2 =116 1,2 . 3 = 3,6 0,58 . 2 = 1,16 0,12 . 0,3 = 0,036 5,8 . 2 = 11,6 12 . 0,3 = 3,6 58 . 0,2 = 11,6 12 . 0,03 = 0,36 5,8 . 0,02 = 0,116 1,2 . 0,3 = 0,36 0,58 . 0,02 = 0,0116 1,2 . 0,03 = 0,036 58 . 20 = 1 160

Pomocí výsledku prvního příkladu urči bez počítání výsledky dalších příkladů: 8 . 9 = 72 0,8 . 0,9 = 0,08 . 9 = 8 . 90 = 0,09 . 0,8 = 8 . 0,009 = 80 . 90 = 5 . 7 = 35 0,5 . 7 = 0,5 . 0,7 = 0,05 . 70 = 50 . 0,7 = 0,07 . 5 = 5 . 0,005 =

Pomocí výsledku prvního příkladu urči bez počítání výsledky dalších příkladů - řešení: 8 . 9 = 72 0,8 . 0,9 = 0,72 0,08 . 9 = 0,72 8 . 90 = 720 0,09 . 0,8 = 0,072 8 . 0,009 = 0,072 80 . 90 = 7 200 5 . 7 = 35 0,5 . 7 = 3,5 0,5 . 0,7 = 0,35 0,05 . 70 = 3,5 50 . 0,7 = 35 0,07 . 5 = 0,35 5 . 0,005 = 0,035

Zapiš správně pod sebe a vynásob: 14,35 . 2,1 = 19,4 . 26,4 = 19,4 . 26,4 776 1164 388 512,16 14,35 . 2,1 1435 2870 30,135

Zapiš správně pod sebe a vynásob: 4,15 . 12,3 = 61,8 . 0,42 = 61,8 . 0,42 1236 2472 25,956 4,15 . 12,3 1245 830 415 51,045

Zapiš správně pod sebe a vynásob: 58,9 . 13,6 = 1,9 . 24,5 = 1,9 . 24,5 95 76 38 46,55 58,9 . 13,6 3534 1767 589 801,04

Použité zdroje: Vlastní