LES ŘASY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Výživa buňky.
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
Rostliny.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Získávání energie pro život
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny - význam a jejich dělení.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název projektu: Moderní škola
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

LES ŘASY

jehličnaté listnaté DRUHY LESA V ČR smíšené lužní

VÝZNAM LESA fotosyntéza – okysličení vzduchu brání odnosu půdy výpar vody – zvyšuje vlhkost vzduchu hospodaří s vodou VÝZNAM LESA snižuje hlučnost rekreační funkce snižuje prašnost útočiště pro živočichy snižuje rozdíly v teplotě mezi dnem a nocí

Co je ekosystém??? Co ho tvoří?

= všechny organizmy na daném území (všechno živé) společenstvo = všechny organizmy na daném území (všechno živé) ekosystém prostředí = neživá část ekosystému; poskytuje organizmům světlo, teplo, vodu, vzduch a látky z půdy

EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO PROSTŘEDÍ ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY SLUNCE MIKROORGANISMY SLUNCE VZDUCH PROSTŘEDÍ VODA PŮDA

ŘASY V LESE

Kůra stromu pokrytá řasou zrněnkou

Pouhým okem nedokážeme tělo zrněnky rozlišit, musíme ho pozorovat pod mikroskopem.

Stavba ZRNĚNKY pod mikroskopem 1 2 3 4

ZRNĚNKA

cytoplazmatická membrána ZRNĚNKA dýchání 8 fotosyntéza 7 12 kyslík kyslík 11 oxid uhličitý 1 cytoplazma 9 dělení 6 ENERGIE PRO ŽIVOT CUKR 2 jádro 5 chloroplast 10 voda 3 cytoplazmatická membrána buněčná stěna 4 oxid uhličitý 13 Co je na obrázku? Popiš stavbu těla. (1 – 5) Které děje jsou na obrázku znázorněny? K čemu slouží? ( 6, 7, 8) Jaké látky do nich vstupují a co se uvolňuje do prostředí? ( 9 – 13)

Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo (slunce), vodu, vzduch a látky z půdy. Význam lesa: zadržuje vodu, brání odnosu půdy, zlepšuje ovzduší, domov pro organizmy, rekreace. Řasy v lese zrněnka – jednobuněčná, na kůře stromů, na kamenech výživa řas: soběstačné =autotrofní– při fotosyntéze poutají energii slunečního záření do živin - vzniká cukr (glukóza) dýchání : pomocí kyslíku rozkládají cukr na energii potřebnou k životu rozmnožování: dělením mateřské buňky na 2 dceřiné

Opakování: Jaké druhy lesa jsou v naší republice? Jaký má les význam v krajině? Co je ekosystém? Uveď jeho příklad. Vysvětli rozdíl mezi pojmy „ekosystém“ a „společenstvo“. Co potřebují organizmy z neživé přírody? 3) Která řasa je běžná v lese? Namaluj ji a popiš. 4) Jak se řasy vyživují? 5) Jak a proč dýchají? 6) Jak se zrněnka rozmnožuje?