Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laboratorní a terénní cvičení
Advertisements

Stavba buňky - opakování
Prokaryotická buňka VY-32-INOVACE-BIO-120
1.E Biologie.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základní části buňky a jejich hlavní význam
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
Biologie E
Buňka.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základy přírodních věd
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
VY_32_INOVACE_03-01 Živočišná buňka
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
Stavba lidského těla.
BUŇKA.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Porovnání eukaryotické a prokaryotické buňky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_BUŇKA 3_P1-2
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Autor: Mgr.Petr Procházka
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Prokaryotická buňka.
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P6_1.2 Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení Pozorování vnitřní stavby buňky Typ: DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: září 2013

Metodický list Materiál je určen pro 2. ročník čtyřletého studia a 3. ročník šestiletého studia. Slouží jako úvod k hodině praktického cvičení z biologie – stručné zopakování učiva a návod na praktické cvičení. Inovace spočívá ve využití interaktivního prostředí.

Definice buňky. Buňka je základní stavební a funkční jednotka, která je schopna samostatně růst, rozmnožovat se a vykonávat základní životní děje. Základ buněčné teorie položen v 30 letech 19.století. Zasloužil se i Jan Evangelista Purkyně.

Stavba – buněčné povrchy. Buněčná stěna – permeabilní – propustná. Cytoplazmatická membrána – semipermeabilní – polopropustná. Plazmolýza a deplazmolýza.

Buněčná stěna. http://www.google.cz/imgres?q=stavba+bun%C4%9B%C4%8Dn%C3% http://www.google.cz/imgres?q=stavba+bun%C4%9B%C4%8Dn%C3%A9

Cytoplazmatická membrána. http://www.google.cz/imgres?q=stavba+cytoplazmatick%C3%A9+membr%C3%

Plazmolýza. http://www.google.cz/imgres?q=plazmol%C3%BDza+a+deplazmol%C3%

Stavba - buněčné organely Jádro Ribozomy Endoplazmatické retikulum Golgiho aparát Vakuoly Plastidy Mitochondrie Centriola Cytoplazma Buněčné inkluze Lyzozomy

Jádro eukaryotické buňky. http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source

Plastidy http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366

Mitochondrie. http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366

Vakuola. http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366

Podle charakteristiky urči organelu. Charakteristika. Organela. Rozmnožovací funkce Fotosyntetická funkce Metabolická funkce Zásobní funkce Vylučovací funkce Genetická funkce Ochranná funkce Pohybová funkce Dýchací funkce vakuola Endoplazmatické retikulum jádro mitochondrie chloroplast Gogiho aparát ribozomy Buněčná stěna cytoplazma

Podle charakteristiky urči organelu - řešení Charakteristika. Organela. Rozmnožovací funkce Fotosyntetická funkce Metabolická funkce Zásobní funkce Vylučovací funkce Genetická funkce Ochranná funkce Pohybová funkce Dýchací funkce Jádro Chloroplast Endoplazmatické retikulum Vakuola Golgiho aparát Ribozom Buněčná stěna Cytoplazma mitochondrie

Laboratorní cvičení č. Téma: Pozorování stavby buněk Pracoval(a): …………………………….. Datum: …………………………….. Pomůcky: mikroskop s příslušenstvím, trvalé preparáty buněk. Úloha č. 1. …………………………….. Závěr: ……………………………..

Úloha č.1 Připrav si 3trvalé preparáty jednobuněčných organismů ze školní sbírky a pozoruj. Zakresli jednu část preparátu do protokolu a popiš organely. Do závěru napiš jejich funkce.