TESTTEST Úvod do bakteriologie Biologie buňky 25. října 2006 Kvinta B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Buňka.
Advertisements

Rostlinná buňka Josef Převor (Oktáva).
1.E Biologie.
MORFOLOGIE BAKTERIÍ.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Bakteriologie Určování bakterií.
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
EUKARYOTA.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Systém organismů.
Základy přírodních věd
BUŇKA - popis základních částí a jejich funkce – část 1.
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
Biologie E
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Buňka.
Základy přírodních věd
Biochemie I Úvodní přednáška
Eukaryotická buňka.
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Buňka - cellula Olga Bürgerová.
EUKARYOTA.
Buňka - test Milada Roštejnská Helena Klímová Obr. 1. Různé typy buněk
VY_32_INOVACE_03-01 Živočišná buňka
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Semiautonomní organely a cytoskelet
Stavba lidského těla.
MORFOLOGIE ŽIVOČIŠNÝCH BUNĚK
BUŇKA.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Název prezentace (DUMu): Buňky
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Porovnání eukaryotické a prokaryotické buňky
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Předmět: KBB/BB1P; KBB/BUBIO
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Živočišná Buňka.
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_BUŇKA 3_P1-2
Sacharidy Lipidy Bílkoviny Nukleové kyseliny Buňka
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Srovnání prokaryotické a eukaryotické buňky
4. Buňky.
Buňka Test.
Prokaryotická buňka.
Botanika Rostlinná Buňka.
Biologie.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Biochemie – úvod a opakování
Transkript prezentace:

TESTTEST Úvod do bakteriologie Biologie buňky 25. října 2006 Kvinta B

1. Život rozdělujeme do pěti říší Jsou to (vyjmenuj): –…..

2. Do domény „eukarya“ z těchto pěti říší patří: …..

3. Typická bakteriální buňka má velikost: a.1nm – 10 nm b.1μm - 10 μm c.10 μm – 100 μm d.100 μm – 1 mm e.ani jedna z odpovědí není správná

4. Nukleoid je: a. jádro eukaryontní buňky b. konformace, kterou DNA zaujímá in vitro c. buněčné jádro prvoků d. oblast, kde je lokalizována bakteriální DNA e. ani jedna z odpovědí není správná

5. Na obrázku označte: a.plasmid b.plasmaticko u membránu c.nukleoid d.bičík

6. Baktérií je doposud popsáno kolem a.50 druhů b.500 druhů c druhů d druhů e druhů

7. Na obrázku vidíme a.exosporu b.endosporu c.plasmid d.první fázi rozmnožování baktérie e.ani jedna z odpovědí není správná

8. Na obrázku označ a.gram pozitivní bakérie b.peptidoglyk an c.plasmaticko u membránu

9. Označ nemoc, způsobovanou baktériemi a.AIDS b.vzteklina c.chřipka d.tuberkulóza e.ptačí chřipka

10. Mezi rostlinou (Fabaceae) a bakterií (Rhizobium) žijící v nodulech na kořenech nastal vztah: a.komenzalismus b.amenzalismus c.parazitismus d.predace e.mutualismus

11. Popište obrázek: a.jádro; b. drsné ER; c. vakuola; d. chloroplast; e. plasmodesmata

12. Seřaďte k sobě 1. vše, co je ohraničeno buněčnou stěnou (=plazamatická membrána + vnitřek buňky) 2. kontinuum protoplastů (= protoplasty všech buněk rostliny spojené plazmodezmaty 3. kontinuum buněčných stěn a.apoplast b.protoplast c.symplast

13. Následující popis se hodí nejlépe na: syntéza lipidů (např. steroidní pohlavní hormony metabolismus cukrů (v játrech se účastní přeměny glykogenu na glukózu detoxifikace drog a jedů (zejména v játrech) ve svalových buňkách přes něj pronikají ionty Ca++ při stimulaci svalového stahu a.cytoplasma b.jádro c.drsné endoplasmatické retikulum d.hladké endoplasmatické retikulum e.Golgiho aparát

14. Na obrázku vidíme a.endoplasmati cké retikulum b.jádro c.Golgiho aparát d.lysosom e.plasmatická membrána

15. Následující popis se hodí nejlépe na: Obsahují enzymy schopné štěpit proteiny, polysacharidy, tuky, nukleové kyseliny kyselé prostředí - uvnitř..... je pH 5. Toto nízké pH vzniká pumpováním H + dovntiř..... a.lysosom b.hladké endoplasmatické retikulum c.Golgiho aparát d.jádro e.mitochondrie

16. Označ: a. plasmolýza; b. plasmoptýza; c. izotonické prostředí

17. Kontraktilní vakuola prvoků má funkci: a.odstraňování vody z buňky b.čerpání vody dovnitř buňky c.zbavování se odpadů a škodlivin d.vyvrhování nestrávených zbytků e.ani jedna z odpovědí není správná

18. Plasmatická membrána je silná okolo a.7 nm b.70 nm c.700 nm d.7 μm e.70 μm

19. Označ na obrázcích a.matrix; b.kristy; c.intermembránový prostor 1 2 3

20. Endosymbiotická teorie si všímá a.původu buněčného jadérka b.původu semiautonomních organel c.původu vakuoly d.původu lysosomů e.původu Golgiha aparátu

21. Útvar na obrázku je a.hladké ER b.jádro c.Golgiho aparát d.drsné ER e.vakuola

22. Označ na obrázcích a. stroma; b. tylakoid; c. granum