Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Český jazyk ICT 2-3-8 HV Notová osnova Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebním pojmem notová osnova. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na tabuli. Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Rytmizuje a melodizuje jednoduché texty Specifické vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: notová osnova, linky, mezery Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: kombinace výklad/aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň, první období Typická věková skupina: 7 - 9 let Celková velikost: 1118 kB, soubor ppt
Jak pavouček upletl notovou osnovu
V jedné daleké zemi žil pavouček, který se Jmenoval PROVAZNÍČEK. Jednoho dne se rozhodl, že si uplete novou síť. Předl, běhal, ale novou kulatou síť ne a ne upříst. Všechny nitě se mu stavěly do řad jako vojáci. Pavouček už z toho byl celý nešťastný. A najednou dostal nápad: „ Spočítám si, kolik těch nití vlastně mám.“ Počítal, počítal a kolik si myslíte, že těch nití napočítal?
♪ Spočítej kolik pavouček upředl nití: 1 2 3 4 5
Notová osnova má 5 linek a 4 mezery „Ano 5 a přesně tolik linek má notová osnova“, Pomyslel si pavouček a začal si notovat: Notová osnova 5 linek vždycky má. Do ní se písnička maličká, tichounká vejde vždy celičká. Notová osnova má 5 linek a 4 mezery 5 4 4 3 3 2 2 1 1
Přiletěly mušky a začaly sedat na nitě. Pavouček si pomyslel: „ No ovšem, to jsou noty, kterými se do notové osnovy zapisují písničky“. Seřadil mušky na linkách a byla tu písnička.
♪ Zapiš noty do linek jako pavouček:
♪ Vytleskej rytmus písničky: ♪ Spočítej kolik má písnička taktů: ♪ Písničku si zazpíváme spolu s pavoučkem: 5
Zdroje: Mouchy: klipart Microsoft PowerPoint Ostatní obrázky a text: archiv autorky prezentace