Původ a vývoj člověka – pojmy VY_52_INOVACE_02 Sada 1 Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Původ a vývoj člověka – pojmy VY_52_INOVACE_02 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Roman Rozkošný, 08 - 2011 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Využití materiálu: výklad nové látky Anotace: Předmět: Přírodopis Ročník: 8. Využití materiálu: výklad nové látky Forma výuky: prezentace v programu PowerPoint Pomůcky: počítač, interaktivní tabule Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
VÝVOJ ČLOVĚKA společný předek lidoopů a člověka Ardipiték (Australopiték) Člověk zručný (Homo habilis) Člověk vzpřímený (Homo erectus) Člověk rozumný (Homo sapiens) a) člověk neandrtálský b) člověk vyspělý TŘETIHORY SPOLEČNÝ PŘEDEK S LIDOOPY POSTUPNÝ VÝVOJ ŘADY HOMO Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
HOMINIZACE (= POLIDŠŤOVÁNÍ) = získávání lidských znaků předozadní zploštění hrudníku přizpůsobení DK k chůzi = dvoj esovité zakřivení páteře zkracování obličejové a zmenšování zubů zvětšování mozkovny Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
SAPIENTACE (= ZMOUDŘOVÁNÍ) začíná vznikem člověka rozumného proces hominizace ukončen Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
důkazy postupného vývoje člověka RUDIMENTY ATAVISMY = zakrnělé orgány neplnící svoji původní funkci př.: třetí stoličky kostrční obratle = znaky živočišných předků u člověka se normálně nevyskytující, ale občas se objeví př.: nadměrné ochlupení těla Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692