Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

44.1 Pádové otázky Kdo, co? Komu, čemu? Oslovujeme, voláme Koho, co?
96.1 Sms, Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická.
68.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor stroj
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
45.1 Větné vzorce
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
Elektronická učebnice - I
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
46.1 Skloňování podstatných jmen - číslo a rod
20.1 Malá násobilka - násobení
67.1 Podstatná jména mužského rodu – vzor muž
61.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor žena
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
VYPRAVOVÁNÍ.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
66.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor hrad
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
Elektronická učebnice - I
90.1 Podstatná jména rodu mužského - vzory předseda, soudce
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
60.1 Podstatná jména rodu středního – vzor stavení
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
24.1 Věta jednoduchá a souvětí
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
79.1 Přehled vzorů přídavných jmen
59.1 Podstatná jména rodu středního – vzor kuře
83.1 Skloňování zájmen, druhy
Elektronická učebnice - I
37.1 Slovesa Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
58.1 Podstatná jména rodu středního – vzor moře
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
64.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor kost
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
53.1 Časování sloves - čas minulý
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
34.1 Přídavná jména Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor:
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
39.1 Předložky NAD Z PO ZA KOLEM NA V K VEDLE PRO OD BEZ U PŘED PŘES O
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.1 Vypravování - osnova Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Andrea Fibichová

104.2 Co už víš? Obrázková osnova Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 104.2 Co už víš? 1. 2. Obrázková osnova 1. Vyprávěj, co se na jednotlivých obrázcích odehrává. Použij výrazy: - složit, postavit, pomáhat, pomalovat, zdobit, natírat, __________________ - papírový, postavený, bílý, nevybarvený, šikovné,____________________ 3. 4. 5. 6. 2. 7. 8. Poznáš pohádku na obrázcích? Jaké postavy v pohádce vystupují? (osoby, zvířata) Vyprávěj pohádku podle obrázkové osnovy.

104.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Vyprávění Dějová slovesa: - seznamuje posluchače nebo čtenáře s příběhem, dějem. - vyprávět můžeme skutečné příběhy nebo vymyšlené příběhy (pohádky, povídky, vlastní zážitky… ). - při vypravování používáme dějová slovesa ( proběhli, utekli, zamkli….). pro zvýšení napětí tvoříme krátké věty. používáme přímé řeči (vhodně): „Pospěš si!“ Zavol Petr. při psaní členíme text na odstavce. jel rozjel nestačili ___________________________________________________________________________________________________ Osnova: Úvod: seznámení s prostředím, místem, kde se děj odehrává, seznámení s osobami, postavami. Popis události, příběhu: Závěr: shrneme své dojmy, zhodnotíme událost. Osnova příběhu: Úvod: seznámení s chlapci – jména, jací byli, ….. . Popis události: podle obrázkové osnovy. Závěr: jak celou událost vnímali chlapci, jak by ji zhodnotili.

Která slovesa lépe vyjadřují děj? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.4 Co si řekneme nového? K podstatným jménům doplňujeme vhodná přídavná jména. Obohacování textu (usilujeme o výstižné a bohaté vyjadřování) Používáme přímé řeči: Petr zavolal: „ Stůjte!“ Maminka řekla: „______________ Tatínek řekl : „________________ Pan král povídá: „______________ vítr, noc, jízda , běh, medvěd , den, les, cesta, zámek, hrad Která slovesa lépe vyjadřují děj? (vyber z nabídky) Maminka měla – slavila narozeniny. Babička nám říkala – vyprávěla pohádku. Anička pověděla – recitovala básničku. Automobil prudce zabrzdil – zastavil. Princ zapíchl – přemohl draka. Čaroděj udělal – řekl zaklínadlo. Pro zvýšení napětí tvoříme krátké věty. Slovesa můžeme blíže určit slovy, na která se ptáme otázkami kdy? kde? jak? Je noc. Všichni už spí. „Pozor!“ Šeptl Honza. Ztichli jsme.Uslyšel jsem kroky.____________________ ______________________________ pršelo – (kdy) (jak)_________ vrčel –__________________________ našel-___________________________ čekal-___________________________ zavolal-_________________________

Seřaďte věty do správného pořadí. Jak vypadá Váš všední den? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.5 Procvičení a příklady Jaký je můj všední den? Seřaďte věty do správného pořadí. Jak vypadá Váš všední den? Nasnídám se, obléknu a maminka mě odveze do školy. Po večeři se vykoupu, dívám se na pohádky nebo si čtu knížku. Ještě se zavřenýma očima dojdu do koupelny, opláchnu si obličej a vyčistím si zuby. Nejprve mi zazvoní budík. Dělám, že ho neslyším. Pak mě přijde vzbudit maminka. Jaké pohádky jsou na obrázcích? Jaké pohádkové postavy? Co dělají – používejte rozličná slovesa. Každý všední den vstávám v 6.00 hod. Ve škole se pilně učím, dávám pozor, protože se dozvídám spoustu zajímavých věcí. Sestavte osnovu k některé z těchto pohádek. 1._______________________________________________ 2._______________________________________________ 3._______________________________________________ 4._______________________________________________ 5._______________________________________________ 6._______________________________________________ _________________________________________________ Spát chodím kolem 20.00 hodin. Když vyučování skončí, jdu na oběd. Po obědě jdu domů nebo na kroužek. Kolem 17.00 hodiny si obvykle udělám domácí úkoly.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.6 Něco navíc pro šikovné Vyprávějte krátký příběh a použijte slova z nabídky. Sestavte osnovu příběhu. Napiš vyprávění o svém výletě do ZOO. Postavy: Alenka, Pepíček, dědeček, pes Rek. Alenka a Pepík – sourozenci dědeček – hajný pes Rek – jezevčík Místo děje: vesnice, chalupa, zahrada, les. Čas: letní prázdniny. Dějová slovesa: vyšli, uslyšeli, zavětřil, chytil (stopu) rozběhl se, utíkali, utekl, ztratil se, hledali, nenašli, volali, nepřiběhl, vrátili se, čekali, zaštěkal, radovali se. _______________________________________________Osnova:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Prohlédněte si obrázky, připomeňte si své zážitky z návštěvy Zoo. Vyprávějte pomocí osnovy: 1. Cesta do ZOO, kam, do jaké ZOO jste se vypravili? 2. Kudy se vydat – plán trasy. 3. Jaká zvířata jste si prohlédli- terária, akvária,……… 4. Jaké zvíře mě zaujalo, čím? 5. Jiné atrakce v ZOO. 6. Závěr -shrnutí návštěvy, zhodnocení. Na shledanou zvířátka!

104.7 CLIL Narration storyteller book library books reader storybook Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 104.7 CLIL Narration storyteller book library books reader storybook

104.8 Test znalostí Vypravování: je básnička Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 104.8 Test znalostí Vypravování: je básnička b) nás seznamuje s textem písně c) nás seznamuje s příběhem, dějem d) nás seznamuje s jídelníčkem 3. Text vypravování členíme při psaní na: odstavce odrážky podstavce oddíly Osnova vypravování má tři části: začátek, prostředek, konec úvod, popis příběhu, závěr pozdrav, rozhovor, rozloučení d) 1. část, 2. část, 3. část Ke zvýšení napětí při vypravování tvoříme: krátké věty krátké odstavce krátké příběhy dlouhé věty Správné odpovědi: c b a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Český jazyk 2 – učebnice pro 2. ročník, PeadDr. H. Muhlhauserová, Nová škola, 1998, sken str. 80. 4. Český jazyk 5, M. Horáčková, H. Staudková, J. Štroblová, Alter, 2010, str. 63. Český jazyk 4, R. Čechura, M. Horáčková, H Staudková, Alter, 1996, str. 52, sken str. 52. Český jazyk a komunikace pro 5. ročník, H. Muhlhauserová, Hanami, 2011, str. 17. Český jazyk 3 učebnice pro 3. ročník, H. Muhlhauserová, Nová škola, 2002, sken str.82. http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=42656049 (slide 2) http://magmar.rajce.idnes.cz/Kuba_prvniho_jeden_a_pul_roku_zivota/#jc,_papirovy_domecek.jpg (slide 2) http://www.family-nabytek.cz/detail.php?zbozi=3616826 (slide 2) http://www.zootabor-vetrovy.cz/zoo/oteviraci-doba.php (slide 6) http://www.zlin.eu/upload.cs/9/91475cb4-b_3-lanacek_zoo_lesna2.jpg (slide 6) http://img.blesk.cz/img/1/full/449864-img-gorila-gorily-zoo-zvire-oslava-praha.jpg ( slide 6) http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=zoo_ova_vlacek_03 (slide 6) http://www.ceskosaske-svycarsko.cz/aktivni-odpocinek-zoo-1.html (slide 6) http://zooexplorer.files.wordpress.com/2011/11/asian-elephants-connie-phoebe-beco-0041-g-jones-columbus-zoo-and-aquarium.jpg (slede 6) http://www.turistika.cz/fotogalerie/20474/turisticka-znamka-c-160-zoologicka-zahrada-v-praze#501680 (slide 6) http://www.turistika.cz/fotogalerie/20474/turisticka-znamka-c-160-zoologicka-zahrada-v-praze#501680 (slide 6)

104.10 Anotace Autor Mgr. Andrea Fibichová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 104.10 Anotace Autor Mgr. Andrea Fibichová Období 01 – 06/2013 Ročník 2. - 5. ročník Klíčová slova Vypravování, osnova, obohacování textu, přímá řeč. Anotace Prezentace popisuje sestavování osnovy, psaní či vyprávění příběhu podle dané osnovy, možnosti obohacování textu.