17.1 Poloha států světa Polohu určíme pomocí:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb litosferických desek
Advertisements

Poloha České republiky
18.1 Státy podle životní úrovně
Elektronická učebnice - I
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
AMERIKA Mexiko III2-Z7-I-17
19.1 Rozmístění obyvatel světa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Nerostné suroviny Evropy
Elektronická učebnice - I
2.1 Sluchová diferenciace
20.1 Stěhování obyvatel - migrace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Elektronická učebnice - I
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
50.1 Moravskoslezský kraj – poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - II
Geologická minulost Země lze rozdělit do několika etap = éry.
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
Portugalsko III2-Z7-III-04
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Autor: Mgr. Helena Nováková
Elektronická učebnice - II
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Elektronická učebnice - II
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
AMERIKA Podnebí III2-Z7-I-04
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
Norsko, Švédsko III2-Z7-III-11
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
16.1 Regiony světa Dělení pevniny
EVROPA Itálie III2-Z7-III-01.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Autor: Mgr. Helena Nováková
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ASIE Státy Střední Asie V.
44.1 Kraj Vysočina – poznáš jeho dominanty?
Evropa: Hospodářství a průmysl
Státy J a JV Asie III. III2-Z7-II-14
GLÓBUS.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
Elektronická učebnice - II
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
EVROPA Polsko III2-Z7-III-15.
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
12.1 Hydrosféra - vodní obal Země
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Poloha České republiky
Hydrosféra záliv podmořský svět jezero
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Transkript prezentace:

17.1 Poloha států světa Polohu určíme pomocí: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 17.1 Poloha států světa Poloha státu je nejpřesněji definována zeměpisnými souřadnicemi – zeměpisnou délkou a zeměpisnou šířkou. Polohu určíme pomocí: Autor: Mgr. Lenka Hrdá

17.2 Poloha státu Výhoda nebo nevýhoda? Podle čeho se posuzuje? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.2 Poloha státu Výhoda nebo nevýhoda? Podle čeho se posuzuje? nadmořská výška - nížinatý nebo hornatý povrch přístup k moři - státy přímořské a vnitrozemské podnebný pás – od tropického po polární zásoby nerostných surovin – různé a různě velké zásoby strategická výhodnost - umístění v centru makroregionu, mezi ostatními státy

17.3 Poloha podle nadmořské výšky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.3 Poloha podle nadmořské výšky Velká většina obyvatel světa žije v nadmořské výšce do 200 m n. m. 1/3 obyvatel Afriky a Jižní Ameriky žije v nadmořské výšce 500 -1500 m n. m. ALE Bolívie Česká republika

17.4 Státy podle přístupu k moři Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.4 Státy podle přístupu k moři Přímořský stát Vnitrozemský stát Má na svém území mořské pobřeží. bez moře Výhoda nebo ne? Poznáš státy se šipkami? A co je tohle? ostrov, souostroví

17.5 Procvičování a příklady Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.5 Procvičování a příklady Státy s těžbou ropy a zemního plynu Vyhledej státy a zakresli je do předtištěné mapy. Přidej i státy OPECu z dalšího úkolu. Rusko, Kanada, Venezuela, USA, Mexiko, Švédsko, Norsko Zjisti, které státy patří do společenství vyvážejícího ropu – OPEC. Nápověda: je jich 12. Ve kterých mořích se ropa těží nejvíc? Kudy po pevnině vedou nejvýznamnější ropovody?

17.6 Pro šikovné země její poloha Dánsko Egypt Brazílie USA Norsko Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.6 Pro šikovné 1. Jak vnímáš polohu ČR? Je výhodná nebo nevýhodná? Určitě najdeš + i -. země její poloha Dánsko Egypt Brazílie USA Norsko Slovensko Rakousko Německo 3.V jaké zemi bys chtěl bydlet ty? Jaké by tvoje vybraná země měla mít výhody? 2. Zhodnoť výhodnost nebo nevýhodnost polohy států v tabulce. Zjisti, zda mají moře, zda těží suroviny, mají výhodné klima.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography 17.7 CLIL How do we assess the advantages or disadvantages of different state locations? - height above sea level - lowland or highland /mountainous surface - access to the sea - seaside states and inland states - climatic zone - from tropical zone to polar zone - the worth of mineral resources - kinds and the amount of resources - strategic advantages - the placing in the centre of macroregion, between another states

17.8 Test znalostí 1. Vyber stát, který není vnitrozemský. a/ Rakousko Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 17.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1. Vyber stát, který není vnitrozemský. a/ Rakousko b/ Polsko c/ Mongolsko d/ Maďarsko 3. Do států OPEC nepatří: a/ Alžírsko b/ Libye c/ Brazílie d/ Saudská Arábie 2. Který stát není souostrovím? a/ Japonsko b/ Filipíny c/ Nový Zéland d/ Srí Lanka 4. Pouštním státem není: a/ Egypt b/ Alžírsko c/ Keňa d/ Tunisko b d c Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.9 Použité zdroje, citace http://astrolot.cz/a_v_obrazech/images3/obr_23b.jpg slide 1 http://www.databazeknih.cz/images/26_/26012/big_velky-atlas-sveta-88037.jpg slide 1 http://brain.pan.e-merchant.com/8/8/07463588/u_07463588.jpg slide 1 http://www.sobotan.estranky.cz/img/picture/26/mapa-Dánsko.GIF slide 2 http://www.tripzone.cz/content_img_cs/000/poloha-ceske-republiky-na-mape-evropy-m-916.jpg slide 2 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Subtropical.png/300px-Subtropical.png slide 2 http://www.oskole.sk/userfiles/image/zaida/zemepis/september/Zemepis%208%20-%20N%C3%AD%C5%BEiny,%20kotliny%20a%20pohoria_html_m7a78e0ea.png slide 3 http://www.svetcest.cz/storage/200612281959_P1070434.jpg slide 3 http://www.wtcpilsen.cz/gallery/square/ceska_republika_mapa1.jpg slide 4 http://www.11zsmost.cz/cd-evropa/cdevropa/pic/oblasti/jizni_evropa.gif slide 4 http://www.quido.cz/priroda/obrazky/havaj_mapa_v.jpg slide 4 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/OPEC.svg/800px-OPEC.svg.png slide 5

17.10 Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 01 - 06 /2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 17.10 Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 01 - 06 /2013 Ročník 7. ročník Klíčová slova Poloha států světa Anotace Prezentace se zabývá určováním výhody či nevýhody polohy států podle různých hledisek.