Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030
Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly. Použití principu násobení celých čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, příklady, násobení, slovní úlohy Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (7. ročník)
Zopakuj si: Násobení čísel:
Počítej zpaměti: a) (-12). (-9) = 108 b)5. (-6) = −30 c)(-15). (-7) = 105 d)(-6). (-3) = 18 e)4. (-20) = −80 f)(-8). 13 = −104 g)(-19). 8 = −152 h)8. (-3) = −24 i)(−9). (−5) = 45 j)(−10). 0 = 0
Příklady k procvičení 1: Vypočítej a k výsledku přiřaď správné písmenko LŘAEFTÍPOR
Příklady k procvičení 1 - řešení
Příklady k procvičení 2: Doplň tabulku. aba. ba. 2. b2. a. 2.b-a. 2. b
Příklady k procvičení 2 - řešení aba. ba. 2. b2. a. 2. b-a. 2. b
Příklady k procvičení 3: Doplň tabulku. aba. ba. 2. b2. a. 2. b-a. 2. b
Příklady k procvičení 3 - řešení aba. ba. 2. b2. a. 2. b-a. 2. b
Příklady k procvičení 4: Vyber správnou odpověď: -9. [3. (-3)] = (-11). 3. (-3)= (-2). [5. (-3)] = [3. (-3)] = (-1). 7. [3. (-3)] = [2. +(-5)] =
-9. [3. (-3)] = 81 (-11). 3. (-3)= 99 (-2). [5. (-3)] = [3. (-3)] = [2. +(-5)] = 70 (-1). 7. [3. (-3)] = Příklady k procvičení 4 - řešení
Citace: Vlastní tvorba