Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Počítáme s celými čísly
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Písemné násobení s nulou v činiteli
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Téma: Násobení desetinných čísel
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Racionální čísla.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: dělení
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 9. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_031

Anotace:. Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly. Vysvětlení principu dělení celých čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, příklady, dělení Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Př.: Maruška dluží 120 Kč a rozhodne se, že ho splatí ve třech splátkách. Kolik bude činit jedna splátka? Jak na to? dluh zapíšeš: -120 Kč -120 : 3 = -40 zk.: -40 . 3 = -120

Podíl dvou čísel s různými znaménky Všimni si: -120 : 3 = -40 to je stejné jako 120 : (-3) = -40 Dělíme-li dvě celá čísla s různými znaménky, z nichž jedno je kladné a druhé záporné, je podíl vždy záporný.

Podíl dvou čísel se stejnými znaménky Všimni si: (-120) : (-3) = 40 to je stejné jako 120 : 3 = 40 Proč? Pozoruj zkoušku: 40 . (-3) = -120 a zároveň 40 . 3 = 120 Dělíme-li dvě celá čísla se stejnými znaménky, je podíl vždy kladný.

přednost před sčítáním a odčítáním! Uvědom si! Nulou dělit nelze! Násobení a dělení má v oboru celých čísel, stejně jako v oboru přirozených čísel, přednost před sčítáním a odčítáním!

SHRNUTÍ: Dělení čísel: + : + + - : - + : + - + : - -

Příklady k procvičení: b a : b (-a) : (-b) a : (-b) 36 3 56 2 45 15 30

Příklady k procvičení - řešení b a : b a : (-b) (-a) : (-b) 36 3 12 -12 44 2 22 -22 45 15 -3 30 -15

Citace: Vlastní tvorba