Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_885_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová 1
Název vzdělávacího materiáluVlastnosti tónů Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_885_4TR_HV Číslo šablonyIII/2 AutorMonika Bittová, Mgr. Ročník4. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPHudební výchova TémaKvality tónů Očekávaný výstupŽák vnímá kvalitu tónů Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s vlastnostmi tónů Datum vytvořeníÚnor 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaVýška, síla, délka, barva Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení Použitá literatura a zdrojeVlastní, klipart CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
Každý tón má 4 vlastnosti: - výška - síla - délka - barva 3
U každého tónu můžeme rozlišit jak vysoko nebo nízko tón zní. Vysoko – třeba jako ptáček Hluboko (nízko) – třeba jako medvěd 4
U každého tónu rozlišujeme, jak silně (hlasitě) zní. Tóny mohou být například velmi hlasité (jako když křičíme) nebo tiché (jako když šeptáme). 5
Každý tón zní určitou dobu. Tón může znít dlouho nebo krátce. 6
Nejedná se o to jestli je tón zelený, červený nebo žlutý. Sluchem dokážeme rozlišit nejen různé hudební nástroje, ale také hlasy lidí. Pokuste se ve třídě všichni zavřít oči. Když někdo z vás promluví, určitě poznáte, kdo to byl. 7
1. Jaké vlastnosti má každý tón? 2. Co znamená výška tónu? 3. Co znamená síla tónu? 4. Co znamená délka tónu? 5. Co znamená barva tónu? 8 výška, síla, délka, barva Jak vysoko tón zní Jak hlasitě tón zní Jak dlouho tón zní Sluchem dokážeme rozeznat různé nástroje