Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy, využití získaných znalostí o racionálních číslech Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: sčítání racionálních čísel Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání – navedení dětí ke správné analýze příkladu 4. Snímek – žáci počítají samostatně do sešitu, postupná kontrola na kliknutí myši Společné shrnutí
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Třetinu provázku jsem dal Toníkovi, čtvrtinu Jirkovi, šestinu Vaškovi, čtyřiadvacetinu Slávkovi a zbylo mi 150 cm. Jak dlouhý provázek jsem měl? 1. Slovní úloha – sčítání zlomků Přečti si pozorně zadání Sestav zápis Dohromady délka celého provázku Vyjádři matematicky tu část provázku, která byla rozdána chlapcům Co představují položky v obdélníku?
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Najdi společného jmenovatele Rozšiř a sečti Z jednoho celku tedy zbývá: Celý provázek měřil původně 720 cm.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace: