Státoprávní teorie Občanská výchova
jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmětObčanská výchova pořadové číslo DUM09
Anotace Prezentace provází žáky historickým vývojem vzniku států a seznamuje nás jejich základními charakteristikami. AutorMgr. Petr Jonáš Očekávaný výstup Žák charakterizuje jednotlivé historické státní formy, orientuje se na časové ose jejich vývoje. Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivitykombinovaná Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let
Vznik států – prvotné tvoření Postupně na základě vývoje dávnověkých pospolitostí Kdy? 4 – 3 tisíce let před naším letopočtem
Vznik států – prvotné tvoření Postupně na základě vývoje dávnověkých pospolitostí Kde? – Mezopotámie – Egypt – Čína – Indie
Postupný vznik států RodKmen Kmenový svaz Stát
Cíl státu = ochrana Vnitřní ochrana (policie) Vnější ochrana (armáda)
Úkol pro žáky: Vnější ochrana – co zahrnuje? Vnitřní ochrana – co zahrnuje?
Vznik států – druhotné tvoření 1) války 2) revoluce
Úkol pro žáky: Zopakujme si dějepis: Za jakých okolností vznikly – rozdělily se tyto státy v 90. letech minulého století? Rozpad SSSR Rozdělení ČSFR Rozpad Jugoslávie Německo sjednocení
Zdroje 1.DUDÁK, Vladislav, Petr HOLČÁK a Richard MAREDA. Občanská výchova pro 9. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 173 s. ISBN Wikipedia, Seznam forem vlády, online, dostupné na: Všechny ostatní objekty použité k vytvoření materiálu jsou součástí SMART Notebook, ActivInspire, MS Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.
DĚKUJI ZA POZORNOST