KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum: MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám Plzeň Tel./fax.: KEVIS & HelpDesk Efektivní nástroje pro evidenci, správu a podporu informačního prostředí úřadu
KEVIS & HelpDesk KEVIS
KEVIS & HelpDesk Co je KEVIS? krajský evidenční systém nejen pro krajské úřady nejen pro veřejnou správu efektivní základna pro rychlé vytváření, správu, sdílení a distribuci evidencí nástupce desítek čtverečkovaných sešitů a stovek jednoúčelových Excelových tabulek čtení/zápis v internetovém prohlížeči
KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení evidence složené z 1-n tabulek relační vazby mezi tabulkami jednoduché rozhraní pro uživatele (R/O) jednoduché rozhraní pro správce dat (R/W) jednoduché rozhraní pro administrátory využití stávajících uživatelských jmen a hesel (LDAP/Active Directory, infrastruktura ePUSA) registrace anonymních externích uživatelů
KEVIS & HelpDesk Vstup dat definice evidencí a tabulek definice sloupců v tabulce standardní datové typy (char, int, date...) speciální datové typy ( , url, adresa...) globální rozšiřovatelné číselníky přístupová práva k datům (R/O, R/W, admin) pro uživatele nebo skupiny uživatelů vstup dat z klávesnice import z CSV, DBF
KEVIS & HelpDesk Výstup dat filtrování záznamů export do CSV, DBF, XML výstupní sestavy HTML, RTF replikace dat
KEVIS & HelpDesk Replikace dat verze 1: replikace vybraných dat z intranetu do DMZ (např. telefonní seznam) nad SQL protokolem verze 2: základní požadavek: replikace vybraných dat z intranetu nebo DMZ do centrální instance robustní řešení replikací více instancí do jedné WebServices:SOAP, protokol HTTP (možnost SSL zabezpečení, proxying...)
KEVIS & HelpDesk Custom scripty - vlastní vstup možnost uživatelských formulářů a vazeb snadno rozšiřitelné o speciální funkce programátorsky snadno implementovatelná sada funkcí typu „SQL_Select“, „SQL_Insert“ v budoucnu i WebServices:SOAP jakýkoli komerční subjekt může vytvářet vlastní nadstavby nad jednotnou platformou nemusí řešit verzování, práva, replikaci...
KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer) PHP 4 databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)
KEVIS & HelpDesk Replikace a autentikace centrální ePUSA centrální KEVIS internet intranet DMZ lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD úřad 1úřad 2úřad 3 datový tok autentikace
KEVIS & HelpDesk Příklady evidencí KÚ telefonní seznam evidence budov evidence nemovitostí evidence hardware a software veřejné zakázky partnerská města a organizace programy a granty pro školy a volný čas přehled komisí a výborů
KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny krajské úřady úřady ostatních subjektů veřejné správy komerční subjekty nekomerční organizace
KEVIS & HelpDesk Budoucí rozvoj plnohodnotné rozhraní WebServices:SOAP definice pohledů na navázané tabulky NTLM autentikace možnost uživatelského řazení podle více položek (např. příjmení a jméno) vylepšení RTF sestav... a další
KEVIS & HelpDesk HelpDesk
KEVIS & HelpDesk Co je HelpDesk? nástroj pro sběr, správu a vyhodnocování technických problémů a požadavků strukturované informace klasifikace požadavků oblast – SW, HW, spotřební materiál... typ požadavku z dané oblasti SW: HW:nefunkční tiskárna, žádost o přidělení PDA... čtení/zápis v internetovém prohlížeči
KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení strukturované požadavky problémy se SW lze navázat na evidenci SW název dodavatele URL s dokumentací, upgradem apod. problémy s HW lze navázat na evidenci HW na základě přiřazení HW pracovníkovi název dodavatele, detailní popis HW ID přípojky do intranetu (u problémů se sítí)
KEVIS & HelpDesk Postup řešení požadavku definování workflow pro každý typ požadavku přijetí požadavku na HelpDesk přidělení řešiteli (administrátorem nebo automaticky) schvalovací řízení (je-li definováno, např. u žádosti o PDA) řešení/zamítnutí požadavku splnění požadavku
KEVIS & HelpDesk Ukázka průběhu řešení přijato na HelpDesk řešení požadavku proces schvalování vyjádření uživatele ukončení (úspěch) ukončení procesu ukončení (zamítnuto) uživatel řešitel schvalovatel uživatel
KEVIS & HelpDesk Informování o průběhu řešení ová notifikace pro aktuálního řešitele/schvalovatele o čekajícím požadavku řešitel může k případu vyplňovat veřejné či skryté poznámky žadatel vidí na HelpDesku aktuální stav, může na veřejné poznámky řešitelů reagovat
KEVIS & HelpDesk Speciální funkce automatické přiřazení řešitele (dle typu) možnost přiřazení jednomu řešiteli, skupině nebo uživatelům v organizační jednotce zastupitelnost žadatele (sekretářka žádající za vedoucího, operátor telefonické helpline) zastupitelnost řešitele (není-li řešitel k dispozici, může problém převzít zástupce) hlídání délky řešení, v případě pozastavení na jednom stavu chodí notifikace
KEVIS & HelpDesk Schéma modulů jádro (základní funkce) modul HelpDesk modul evidence SW modul evidence HW interní vazba externí vazba obecný externí modul externí evidence SW externí evidence HW
KEVIS & HelpDesk Model autentikace a vazeb interní úložiště organizační struktury, uživatelů a skupin vstup z klávesnice obecný LDAP (ActiveDirectory) EOS – produkt MC (evidence organizační struktury) online dotaz replikace dat
KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer) PHP 4 databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)
KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny krajské úřady úřady ostatních subjektů veřejné správy komerční subjekty nekomerční organizace
KEVIS & HelpDesk Děkujeme za pozornost Prosíme, neváhejte nás kontaktovat Tel./fax.: Palackého nám Plzeň