2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Informací se data a vztahy mezi nimi stávají vhodnou interpretací pro uživatele, která odhaluje uspořádání, vztahy, tendence a trendy  Existuje celá.
Advertisements

IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
MP Orga, spol. s r.o. MP Orga MP Orga Maestro Informační systém pro správu organizační struktury.
Management telekomunikačních systémů
Řízení přístupových práv uživatelů
NET Genium software pro výstavbu a provoz informačního portálu Martin Vonka
Popis systému DBMAN. Obecná charakteristika Systém DBMAN vychází ze snahy maximálně zobecnit přístup k datům v jednoduchých databázích. Původním záměrem.
Adresářová služba Active directory
Školení správců II. Petr Pinkas RNDr. Vít Ochozka.
ESTUP – Elektronické STUdentské Práce, Martin Pešava 2006, Brno Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby... Systém pro eVŠKP.
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
Projekty krajů a Ministerstva vnitra
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
8. dubna 2013ISSS - Portál interních identit, Z. Motl1 Portál interních identit jako nadstavba identity managementu Mgr. Boleslav Bobčík, T-Systems Czech.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Praktická ukázka použití v podmínkách ZK Krajský rok informatiky Zlín, Pavel Novotný & Pavel Kopecký, Zlínský kraj.
Krajský rok informatiky České Budějovice 26. –
Tvo ř te historii. CAD a Data Management VIII. ročník konference Autodesk Academia FÓRUM listopad 2008 Ing.Radomír Žvak DAGIS a.s.
Celní služby 2000 Radek Sedláček TranSoft a.s Radek Sedláček TranSoft a.s
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Erik Eckhardt Portál pro podporu rozhodování
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
S NÁMI DOKÁŽETE VÍCE... Zákaznický den k verzi V E R Z E Systém a Personalistika Výdej
Prezentace Internetový portál Plzeňského kraje jako komunikační nástroj Plzeňský kraj Odbor informatiky Ing. Jaroslav Antoš, Ph.D.
Informační zdroje v jednotném prostředí: SEN VŠECH KNIHOVNÍKŮ Jan Pokorný, Ústav výpočetní techniky UK.
Elektronický registr oznámení Zpracoval(a): Mgr. František Rudecký
organizační struktury Implementace EOS III na Olomouckém kraji Pro:Krajský rok informatiky 2005 Autor:Jan Kadlec Datum:
Požadavky na další funkce systému ePUSA verze 2.0 Projektová dokumentace.
Off kraj Vysočina Pro:kraj Vysočina Autor:Miroslav Dvořák Datum: Tel./fax.: Palackého nám
ISSS 2006 Hradec Králové Václav Koudele vedoucí projektu.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Redakční systém dopravní informace pro státní správu ISSS 4. dubna 2006.
Databáze Lokální systémy a SQL servery VY_32_INOVACE_7B10.
Informační systém plzeňského kraje ( principy stavby - zajímavé prvky) Krajský úřad Plzeňského krajePlzeňský holding, a.s. Václav Koudele Martin Vimr.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Systém pro podporu komunitního plánování
1 Regionální a municipální informační systém RAMIS PVT, a.s., Kovanecká 30/2124, Praha 9 tel.: , fax:
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
Vývoj helpdesků od roku 2000Již třetí verze „nativního“ helpdeskuPrvní verze HD pro MOSS v roce 2007Druhá verze HD pro MOSS v roce 2009.
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Zástupce ředitele OIVS MV
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Systém evidence nemovitého majetku kraje Vysočina
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Seminář informatiků samospráv kraje Vysočina 21. Listopadu 2002.
MIDAS v kontextu veřejné správy a návaznost na standardy ISVS v oblasti metadat Bronislava Horáková vedoucí projektu MIDAS ISSS 2003 Sdružené pracoviště.
ISSS 2005 Spolupráce projektu PVS a ePUSA Konference ISSS 2005 Autor:Jan Ježek MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám Plzeň.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Protálová řešení Příklady reálných nasazení Tomáš Kutěj System Engineer Microsoft.
Popis systému DBMAN (KEVIS). Obecná charakteristika Systém DBMAN vychází ze snahy maximálně zobecnit přístup k datům v jednoduchých databázích. Původním.
Tomáš Režňák 5. dubna 2005 webmasterské setkání v rámci konference ISSS Centrum dopravního výzkumu Brno Intranet jako pomocník webmastera.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II - IS nové generace Michal Varga.
Krajský rok informatiky 2006 Václav Koudele vedoucí projektu.
Spisová služba e-spis LITE máme řešení pro každého Pavel Machánek, ICZ a.s , Ostrava 1.
as4u advanced system for you
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Demoverze QI Informace pro partnery DCC
Projekt studentů oboru Informatika
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
Systému DBMAN (KEVIS).
GaP a správa úvazků.
Web Application Scanning
Projekt krajských evidencí
WEDA – řízené úložiště dokumentů Sociální agendy
Transkript prezentace:

KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum: MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám Plzeň Tel./fax.: KEVIS & HelpDesk Efektivní nástroje pro evidenci, správu a podporu informačního prostředí úřadu

KEVIS & HelpDesk KEVIS

KEVIS & HelpDesk Co je KEVIS?  krajský evidenční systém  nejen pro krajské úřady  nejen pro veřejnou správu  efektivní základna pro rychlé vytváření, správu, sdílení a distribuci evidencí  nástupce desítek čtverečkovaných sešitů a stovek jednoúčelových Excelových tabulek  čtení/zápis v internetovém prohlížeči

KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení  evidence složené z 1-n tabulek  relační vazby mezi tabulkami  jednoduché rozhraní pro uživatele (R/O)  jednoduché rozhraní pro správce dat (R/W)  jednoduché rozhraní pro administrátory  využití stávajících uživatelských jmen a hesel (LDAP/Active Directory, infrastruktura ePUSA)  registrace anonymních externích uživatelů

KEVIS & HelpDesk Vstup dat  definice evidencí a tabulek  definice sloupců v tabulce  standardní datové typy (char, int, date...)  speciální datové typy ( , url, adresa...)  globální rozšiřovatelné číselníky  přístupová práva k datům (R/O, R/W, admin) pro uživatele nebo skupiny uživatelů  vstup dat z klávesnice  import z CSV, DBF

KEVIS & HelpDesk Výstup dat  filtrování záznamů  export do CSV, DBF, XML  výstupní sestavy HTML, RTF  replikace dat

KEVIS & HelpDesk Replikace dat verze 1:  replikace vybraných dat z intranetu do DMZ (např. telefonní seznam) nad SQL protokolem verze 2:  základní požadavek: replikace vybraných dat z intranetu nebo DMZ do centrální instance  robustní řešení replikací více instancí do jedné  WebServices:SOAP, protokol HTTP (možnost SSL zabezpečení, proxying...)

KEVIS & HelpDesk Custom scripty - vlastní vstup  možnost uživatelských formulářů a vazeb  snadno rozšiřitelné o speciální funkce  programátorsky snadno implementovatelná sada funkcí typu „SQL_Select“, „SQL_Insert“  v budoucnu i WebServices:SOAP  jakýkoli komerční subjekt může vytvářet vlastní nadstavby nad jednotnou platformou  nemusí řešit verzování, práva, replikaci...

KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky  jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer)  PHP 4  databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)

KEVIS & HelpDesk Replikace a autentikace centrální ePUSA centrální KEVIS internet intranet DMZ lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD úřad 1úřad 2úřad 3 datový tok autentikace

KEVIS & HelpDesk Příklady evidencí KÚ  telefonní seznam  evidence budov  evidence nemovitostí  evidence hardware a software  veřejné zakázky  partnerská města a organizace  programy a granty pro školy a volný čas  přehled komisí a výborů

KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny  krajské úřady  úřady ostatních subjektů veřejné správy  komerční subjekty  nekomerční organizace

KEVIS & HelpDesk Budoucí rozvoj  plnohodnotné rozhraní WebServices:SOAP  definice pohledů na navázané tabulky  NTLM autentikace  možnost uživatelského řazení podle více položek (např. příjmení a jméno)  vylepšení RTF sestav... a další

KEVIS & HelpDesk HelpDesk

KEVIS & HelpDesk Co je HelpDesk?  nástroj pro sběr, správu a vyhodnocování technických problémů a požadavků  strukturované informace  klasifikace požadavků  oblast – SW, HW, spotřební materiál...  typ požadavku z dané oblasti  SW:  HW:nefunkční tiskárna, žádost o přidělení PDA...  čtení/zápis v internetovém prohlížeči

KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení  strukturované požadavky  problémy se SW lze navázat na evidenci SW  název dodavatele  URL s dokumentací, upgradem apod.  problémy s HW lze navázat na evidenci HW  na základě přiřazení HW pracovníkovi  název dodavatele, detailní popis HW  ID přípojky do intranetu (u problémů se sítí)

KEVIS & HelpDesk Postup řešení požadavku  definování workflow pro každý typ požadavku  přijetí požadavku na HelpDesk  přidělení řešiteli (administrátorem nebo automaticky)  schvalovací řízení (je-li definováno, např. u žádosti o PDA)  řešení/zamítnutí požadavku  splnění požadavku

KEVIS & HelpDesk Ukázka průběhu řešení přijato na HelpDesk řešení požadavku proces schvalování vyjádření uživatele ukončení (úspěch) ukončení procesu ukončení (zamítnuto) uživatel řešitel schvalovatel uživatel

KEVIS & HelpDesk Informování o průběhu řešení  ová notifikace pro aktuálního řešitele/schvalovatele o čekajícím požadavku  řešitel může k případu vyplňovat veřejné či skryté poznámky  žadatel vidí na HelpDesku aktuální stav, může na veřejné poznámky řešitelů reagovat

KEVIS & HelpDesk Speciální funkce  automatické přiřazení řešitele (dle typu)  možnost přiřazení jednomu řešiteli, skupině nebo uživatelům v organizační jednotce  zastupitelnost žadatele (sekretářka žádající za vedoucího, operátor telefonické helpline)  zastupitelnost řešitele (není-li řešitel k dispozici, může problém převzít zástupce)  hlídání délky řešení, v případě pozastavení na jednom stavu chodí notifikace

KEVIS & HelpDesk Schéma modulů jádro (základní funkce) modul HelpDesk modul evidence SW modul evidence HW interní vazba externí vazba obecný externí modul externí evidence SW externí evidence HW

KEVIS & HelpDesk Model autentikace a vazeb interní úložiště organizační struktury, uživatelů a skupin vstup z klávesnice obecný LDAP (ActiveDirectory) EOS – produkt MC (evidence organizační struktury) online dotaz replikace dat

KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky  jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer)  PHP 4  databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)

KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny  krajské úřady  úřady ostatních subjektů veřejné správy  komerční subjekty  nekomerční organizace

KEVIS & HelpDesk Děkujeme za pozornost Prosíme, neváhejte nás kontaktovat Tel./fax.: Palackého nám Plzeň