Živá příroda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živá složka biomů - organismy
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Život na Zemi.
Mikrobiologie Mikroorganismy.
Potravní vazby rostlin a živočichů
VZTAHY ORGANISMŮ.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Živá a neživá příroda 3. ročník
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ŽIVOČICHOVÉ.
PEDOSFÉRA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Houby.
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Živočichové Dělení.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
HOUBY.
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
ROSTLINY.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Projevy života, třídění organismů
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Třídění živých organismů
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Živočichové.
Živé organismy.
Podmínky života na Zemi
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Živá příroda

Vznik organismů Život se začal vyvíjet ve vodě. První živé organismy byly velmi malé, během mnoha milionů let se jejich těla začala měnit a zvětšovat. Postupně se dostávaly z vody na pevninu. Jejich těla se po miliony let nadále vyvíjela a měnila do dnešní podoby.

Organismy tvoří živou část přírody. Dělíme je do několika skupin. Jsou to: 1. rostliny 2. houby 3. živočichové

Těla organismů jsou tvořena buňkami. Některé organismy jsou tak malé, že jejich tělo tvoří jediná buňka. Takovým organismům říkáme jednobuněčné. Můžeme je vidět pouze pod mikroskopem ( mikroorganismy). Jsou to na příklad bakterie. Druhou skupinu tvoří organismy mnohobuněčné. Jejich těla jsou tvořena mnoha buňkami.

Projevy života organismů rostou rozmnožují se dýchají přijímají vodu a potravu vylučují z těla škodlivé látky Živé organismy potřebují pro svůj život neživé přírodniny. Bez nich by nemohly žít.

Živé organismy mají schopnost rozmnožování Živé organismy mají schopnost rozmnožování. Potomci jsou podobni rodičům, nebo mají podobné vlastnosti. Tomu se říká dědičnost. Rozmnožování je jedním z nejdůležitějších znaků života.

Zopakuj si: Z čeho získávají rostliny živiny?

Rostliny čerpají živiny 1. z půdy – vodu s rozpuštěnými látkami 2. ze vzduchu oxid uhličitý

Z čeho čerpají živiny houby?

Houby čerpají živiny z živých nebo odumřelých těl jiných organismů.

? A jak je to s živočichy?

Živočichy dělíme podle potravy na býložravce, masožravce a všežravce.

Autor prezentace: Mgr. Martina Hanzlíková Autor snímků ( kromě č. 12): Mgr. Martina Hanzlíková Autor snímků č. 12: Miloš Hrdlička, zdroj: www.mhfoto.cz

Živá příroda Život vznikl ve vodě. Třídění organismů : 1. rostliny 2. houby 3. živočichové Těla organismů jsou tvořena buňkami. Organismy: 1. jednobuněčné 2. mnohobuněčné

Projevy života organismů rostou rozmnožují se dýchají přijímají vodu a potravu vylučují z těla škodlivé látky Živé organismy potřebují pro svůj život neživé přírodniny. Bez nich by nemohly žít.