Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba buňky - opakování
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů,
Buňka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Bakterie.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Rozdělení buněk.
Bakterie - nejstarší obyvatelé Země
Hydrosféra – ledovce a podzemní vody
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Porovnání eukaryotické a prokaryotické buňky
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Bakterie Nikola Klaclová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
BAKTERIE.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem bakterií a sinic a s jejich specifiky. Obsahuje obsáhlejší opakování učiva o buňkách. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák popíše nákres bakteriální buňky, rozliší jednotlivé organely. Pochopí význam bakterií a sinic v přírodě i pro člověka a uvede konkrétní příklady. Odliší pravdivá a nepravdivá tvrzení. Pro koho je materiál určen  Žáci, základní škola, 7. ročník, předmět přírodopis Autor  Mgr. Monika Chudárková Datum vzniku  2. 1. 2013 Vzdělávací oblast  Člověk a příroda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Bakterie a sinice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Jakou funkci má která organela? ribozóm chloroplast buň. stěna jádro pl. membrána dává buňce pevný tvar, chrání povrch probíhá v nich fotosyntéza tvoří se v nich bílkoviny vpouští do buňky jen některé látky řídí buňku, zodpovídá za dědičnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Jakou funkci má která organela? vakuola cytoplasma lysozóm mitochondrie jádro výživa, příjímání organických látek shromažďuje zásobní i odpadní látky vyplňuje buňku, přenáší látky obsahuje genetickou informaci uvolňuje energii pro buňku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Přiřaď typy buněk: bakteriální rostlinná živočišná Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Popiš živočišnou buňku: lysozóm ribozómy plasmatická membrána jádro cytoplasma mitochondrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Popiš rostlinnou buňku: plasmatická membrána Popiš rostlinnou buňku: mitochondrie vakuola cytoplasma ribozómy jádro chloroplast buněčná stěna Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Kliknutím odstraň terčíky, pod kterými se podle tebe skrývá minus (příslušná organela v daném typu buňky chybí): rostlinná houbová živočišná prokaryotická buněčná stěna + - plasmatická membrána cytoplasma chloroplasty mitochondrie ribozómy lysozóm vakuola jádro Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Bakterie: Všudypřítomné, v nepříznivých podmínkách tvoří spory, množení dělením neohraničené jádro bílkovinný obal ribozómy bičík cytoplasma buněčná stěna Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

paraziti – choroby (tetanus, tuberkulóza, tyfus, hnisání…) Význam: rozkladači – půda… paraziti – choroby (tetanus, tuberkulóza, tyfus, hnisání…) symbiotické – přežvýkavci, bobovité rostliny, člověk… Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

výroba jogurtů, kažení potravin… Sinice: Buňka podobná bakteriální, autotrofní. Ve vodách a vlhku, při přemnožení vylučují škodlivé látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Kliknutím odstraň nepravdivá tvrzení: Bakterie jsou autotrofní. Bakterie se mohou živit jako parazité. Symbiotické bakterie napomáhají trávení. Sinice jsou autotrofní. Jejich silný výskyt je prospěšný. Sinice se vyskytují v suchém prostředí. Bakterie může vytvořit sporu. Spora přečká špatné podmínky. Sinice nemají ohraničené jádro. Bakterie zlepšují úrodnost půdy. Bakterie jsou mnohobuněčné. Bakterie způsobují choroby. Bakterie se využívají k výrobě mléčných produktů. Na kořenech hrachu žijí symbiotické bakterie. Bakterie se rozmnožují pohlavně.

Použité zdroje: fotografie a kresby – soukromý archiv Mgr. Moniky Chudárkové Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková