VY_52_INOVACE_ZB03_0464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:V/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Marcela Tvrdá Určeno pro předmět: Zbožíznalství Tematická oblast:Drogistické zboží Obor vzdělání:Obchodník (66-41-L/01) 3. 3. ročník Název výukového materiálu:PowerPoint: 4. Test Materiál byl vytvořen v souladu se ŠVP příslušného oboru vzdělání. Popis využití: Název výukového materiálu byl vytvořen s pomocí programu PowerPoint. Opakovací hodina – test/Mýdla Záznamový arch Čas: 30 minut
Test 1. Charakterizujte BOZP při skladování a prodeji drogistického zboží. …………………………………………… …………………………………………… …………………………… ………
Test 2. Molekuly tvořeny hydrofilní a hydrofobní skupinou se nazývají: a) tenzidy b) detergenty c) hydroxidy
Test 3. Vyjmenujte vlastnosti tenzidů v pracím prostředku a) ………………………………… b) ………………………………… c) ………………………………… d) ………………………………… e) ………………………………… f) …………………………………
Test 4. Doplňte do textu chybějící pojmy: Nejpoužívanější tenzidy jsou ……………………….. a ……………… 5. Podstatu mýdla tvoří směs alkalických solí = ……………………………………………
Test 6. Základní suroviny pro výrobu a) …………………….. b) …………………….. c) …………………….. d) ……………………..
Test 7. Napište, jakou funkci plní vyšší mastné kyseliny v pracím prostředku: …………………………………………… 8. Charakterizujte vady mýdel: …………………………………………… …………………………………………… ……………………………………………
Test 9. Při použití hydroxidu sodného ve výrobě vzniká: a) mýdlo tvrdé b) mýdlo saponátové c) mýdlo mazlavé
Test 10. Čím jsou nahrazovány mastné kyseliny v saponátových mýdlech? a) hydroxidem sodným b) NaCl c) syntetickými tenzidy
Test 11. Jádrové mýdlo se používá: a) jako pleťové mýdlo b) má stejné použití jako toaletní mýdlo c) k praní prádla a pracovních oděvů
Test 12. Toaletní mýdlo se vyrábí ve třech jakostech: Napište jaké: a) b) c)
Test 13. Až 85% MK obsahuje: a) luxusní mýdlo b) terpentýnové mýdlo c) glycerinové mýdlo
Test 14. Charakterizuj vlastnosti luxusního mýdla dle ČSN: …………………………………………………… …………………………………………………… 15. Napište, co obsahuje dětské mýdlo a jakou funkci tato složka plní: …………………………………………………… ……………………………………………………