Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2 – 3 – 26 HV Karel Hašler Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
HudebnÍ KoŘENÍ.
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
VZDUCH.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.4.Ste.02_Dynamická_označení.
Hudební výrazové prostředky
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova VY_32_INOVACE_17_03 Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Název: Hudební výrazové prostředky Anotace: Prezentace, která slouží k osvojení si základních znalostí o jednotlivých výrazových prvcích, které najdeme v hudbě.   Autor: Mgr. Petr Horehleď Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Žák zná základní prvky v hudbě. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Melodie, rytmus, harmonie, dynamika, barva zvuku, kontrast a gradace Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 13 – 15 let Celková velikost: 83,1 kB

Hudební výrazové prostředky Složením jednotlivých výrazových prostředků vzniká samotná hudba, jsou to jednotlivé složky každé písně Melodie – řada tónů po sobě jdoucích Rytmus – sled různě dlouhých not a pomlk, posloupnost různě vzdálených úderů. Harmonie – akordický doprovod

Dynamika – síla zvuku, zesilování, zeslabování Pianissimo (pp) – velmi slabě Piano (p) – slabě Mezzo forte (mf) – středně silně Forte (f) – silně Fortissimo (ff) – velmi silně Barva zvuku – záleží na výběru nástrojů

Kontrast a gradace – vytvořit gradaci je velmi Kontrast a gradace – vytvořit gradaci je velmi složité, musí být plynula, dostatečně dlouhá a musí vyústit do výrazného vrcholu. Gradace Kontrast

Použité zdroje: cd – Hudební výchova pro 6. ročník základní školy, nakl. SPN, 1998