Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Advertisements

subjektivně zabarvený
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Slovesa, osoba, číslo, čas
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Podstatná jména, pád, číslo, rod a vzor
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Shoda přísudku s podmětem
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Podstatná jména rodu mužského
Přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Evropa: západní a střední Evropa
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Nauka o slově, předpony, přípony
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská VY_32_INOVACE_Čj-G4.,5.11 Slovní druhy Anotace: Opíší věty do sešitu a nadepisují číslice 1 – 10, označující číslo daného slovního druhu. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Pátý ročník základní školy

Urči slovní druhy: Slimáci nadělají zahrádkářům mnoho škod tím, že ožírají vzešlé semenáčky a listy sazenic. Větší část jejich těla tvoří svalnatá noha, pohybový orgán, který se pohybuje po slizu. 1 5 1 4 1 3 8 5 2 1 1 8 1 2 1 3 1 5 2 1 2 1 3 3 5 7 1

Urči slovní druhy: Jehnědy na jívách u potoka vydechovaly opojnou vůni a včely na rozkvetlé ratolesti přilétaly od rána do soumraku. Tma ani nechtěla zastřít zemi, a když se přece vydala nad lesy, bylo jí jako zahradníkovi, když má na noc zavírat pařeniště plné květů. 1 7 1 7 1 5 2 1 8 1 7 2 1 5 7 1 7 1 1 9 5 5 1 8 8 3 9 5 7 1 5 3 8 1 8 5 7 1 5 1 2 1

Urči slovní druhy: Miluška neuměla moc pravopis. Já to vím nejlíp, protože jsem někdy pomáhal panu učitelovi opravovat sešity. Byl jsem na to velice hrdý. No a já jsem Milušce nadržoval. 1 5 6 1 3 3 5 6 8 5 6 5 1 1 5 1 5 5 7 3 6 2 9 9 3 5 1 5

Použitá literatura: Český jazyk pro 5. ročník ZŠ, V. Styblík a kol Použitá literatura: Český jazyk pro 5. ročník ZŠ, V. Styblík a kol., SPN 1998