Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
VY_52_INOVACE_PŘ.9.20 – SOPEČNÁ ČINNOST – pracovní list
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Orgány vyšších semenných rostlin
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
LIST.
Vypravování o prázdninách
Rostlinné orgány - list
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Opakování Ploštěnci.
Vegetativní orgány rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_423.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
List (fylom).
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
ŠTÍ Ř I. Vytvořil Filip Kašpír 1.L Dne
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Roční období a změny v přírodě
Vypracovala: V. Černochová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Rostliny - opakování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
List = fylom A) Funkce: - fotosyntetická (asimilace CO2, tvorba glukozy) - transpirační (odpar vody) - výměna plynů mzi rostlinou a okolím - zásobní.
Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_368.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
List Biologie 1. ročník.
LIST.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
M ETAMORFÓZY LISTU Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Název prezentace (DUMu): List
Vegetativní orgány LIst
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Vegetativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona III/2VY_32_INOVACE_364

I. ročník čtyřletého gymnázia V. ročník osmiletého gymnázia Jméno autora: Mgr. Alešová Lenka Třída/ročník: I. ročník čtyřletého gymnázia V. ročník osmiletého gymnázia Datum vytvoření: 28. 09. 2012 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast: Morfologie rostlin Předmět: Biologie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Žáci se seznámí se stavbou a funkcí listů, typy listů dle tvaru, dle uchycení ke stonku Klíčová slova: list řapíkatý, list přisedlý Druh učebního materiálu: prezentace

LIST. Metodické pokyny. Prezentace žáky provází od vnější stavby listů (4), uchycení listů ke stonku (5), uspořádáním listů na stonku (6), vnitřní stavbou listů (7), typy žilnatiny (8), typy listů dle tvaru (10,11), metamorfózami listů (12,13), až po procvičování (14,15,16,17). V závěru prezentace je uvedena použitá literatura a zdroje (18,19).

LIST.

LIST. List je druhý orgán prýtu. prvními listy rostliny, které jsou vyvinuty již v semenu, jsou listy děložní jednoděložné rostliny – jeden děložní lístek dvouděložné rostliny – dva děložní lístky nahosemenné rostliny – více děložních lístků Fce: zásobní, s vývojem fotosyntetického aparátu zanikají

LIST. Podle způsobu přichycení listu ke stonku rozlišujeme: listy řapíkaté: 1. 2.

LIST. Podle způsobu přichycení listu ke stonku rozlišujeme: listy přisedlé: 3. 4.

LIST. Uspořádání listů:

LIST. Příčný řez listem: 6.

LIST. Vodivá pletiva vybíhají do listů jako ŽILNATINA fce vodivá a zpevňovací

LIST. Typy listů dle morfologie: Podle čepele: a) jednoduché listy (1 čepel) b) složené listy (více čepelí)

JEDNODUCHÉ LISTY. 5.

SLOŽENÉ LISTY. 5.

LIST. Funkce listů: fotosyntetická transpirace – odpařování přebytečné vody výměna plynů jiné fce: metamorfózy: dužnaté listy: funkce zásobní (cibule kuchyňská) šupiny: na oddencích a pupenech – fce krycí, ochrana spících oček, pupenů listeny: u semen, květů lípy: fce ochranná, roznášení semen

LIST. jiné fce: metamorfózy: úponky: hrách, vikev trny: dřišťál lapací zařízení: láčkovka, bublinatka (masožravé) listy pokryté lepkavými trichomy: rosnatka květy: u kvetoucích jsou některé listy přeměněny na květy → pohlavní rozmnožování

PROCVIČOVÁNÍ. Urči typ listu dle obrázků: a) b) c) d) e) f) g) h) 2. Vyjmenuj 8 metamorfóz listu a uveď, jakou má daná metamorfóza funkci:

VÝSLEDKY. 1. jehlicovitý, eliptičný, okrouhlý, vejčitý, lichozpeřený, obvejčitý, dlanitě sedmičetný 2. dužnaté listy-zásobní funkci, šupiny, listeny - ochranná fce+přenos semen, listeny, úponky- úchyt rostliny k podkladu, trny, lapací zařízení, listy s lepkavými trichomy- chytání hmyzu, květy

PROCVIČOVÁNÍ. Popiš příčný řez listem: 6.

VÝSLEDKY.

Použitá literatura a zdroje. 1. [online]. [cit. 2012-09-12]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=%C5%99ap%C3%ADkat%C3%BD+list&um=1&hl=cs&sa= N&rlz=1R2SUNC_csCZ401&biw=1272&bih=520&tbm=isch&tbnid=G9D3HF6GxLp38M:& imgrefurl=http://www.2zskolin.cz/stromy/20/merunka.html&docid=Aulfld4GQurAkM&i mgurl=http://www.2zskolin.cz/stromy/20/Image43.gif&w=136&h=128&ei=KuFQUL- 9AqHk4QSah4CIDg&zoom=1&iact=rc&dur=438&sig=105793768203963747237&page=1& tbnh=102&tbnw=108&start=0&ndsp=13&ved=1t:429,r:9,s:0,i:101&tx=60&ty=65 2. List s palisty [online]. [cit. 2012-09-12]. Dostupné z: http://botanickekarty.xf.cz/karty/vrba/list.htm 3. Přisedlý list stébla [online]. [cit. 2012-09-12]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=p%C5%99isedl%C3%BD+list&um=1&hl=cs&rlz=1R2SUN C_csCZ401&biw=1272&bih=520&tbm=isch&tbnid=om_lv6e2R0SmIM:&imgrefurl=http:/ /botanika.bf.jcu.cz/morfologie/MorfologieList.htm&docid=LSxAlhXgqhLTSM&imgurl=htt p://botanika.bf.jcu.cz/morfologie/Phalaris.jpg&w=318&h=425&ei=bOpQUNqZA4nXsgbd 34CQCA&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=105793768203963747237&page=1&tbnh=155&t bnw=115&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:5,s:0,i:85&tx=48&ty=75

Použitá literatura a zdroje. 4. ŠTĚPKA. Listy pelušky [online]. 2007 [cit. 2012-09-12]. Dostupné z: http://szs- bnl.wz.cz/view.php?cisloclanku=2007040009 5. ROSYPAL Stanislav a kol. Nový přehled biologie. 1. vydání. Praha: Scienta, 2003. ISBN: 978-80-86960-23-4. 6. JELÍNEK – ZICHÁČEK V. Biologie pro gymnázia. 3. doplněné a opravené vydání. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998. ISBN: 80-7182-070-9.