Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba buňky - opakování
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů,
Buňka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Zkoumání a ochrana přírody
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rozdělení buněk.
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Živočichové rybníka a jeho okolí
BUŇKA.
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE Materiál velmi stručně nastiňuje počátky mikroskopických objevů, seznamuje žáky se stavbou rostlinné buňky a funkcí jednotlivých organel. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák popíše nákres rostlinné buňky, rozliší jednotlivé organely podle vzhledu i podle funkce. Pro koho je materiál určen  Žáci, základní škola, 7. ročník, předmět přírodopis Autor  Mgr. Monika Chudárková Datum vzniku  1. 1. 2013 Vzdělávací oblast  Člověk a příroda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Rostlinná buňka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

vztahy mezi organismy a prostředím Opakování – přiřaďte: rostliny ekologie bakteriologie životní projevy stavba těla morfologie zoologie bakterie fyziologie třídění organismů systematika houby mykologie živočichové anatomie vztahy mezi organismy a prostředím botanika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Výzkum – Jan Evangelista Purkyně (český vědec, 19. stol) Zkoumání buněčné stavby je spjato s objevem a zdokonalováním mikroskopu. První jednoduchý mikroskop byl sestrojen v 17. století. Ve škole používáme optické mikroskopy, nejlepší z nich zvětšuje asi 1 500 krát. Vědecká pracoviště užívají dnes ke zkoumání stavby částí buněk elektronový mikroskop, zvětšující až 100 000. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

cytoplasmatická membrána Rostlinná buňka: cytoplasma cytoplasmatická membrána vakuola jádro mitochondrie buněčná stěna ribozómy chloroplast Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Buněčná stěna: tvar buňky, propustná pro vodu a minerální látky Cytoplasmatická membrána: pod buněčnou stěnou, polopropustná Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Cytoplasma: vnitřní prostředí, přenos látek Jádro: řízení buňky, dědičnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Chloroplasty: obsahují chlorofyl, probíhá fotosyntéza Ribozomy: tvorba bílkovin Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Vakuola: zásoby a odpadní látky, barviva Mitochondrie: buněčné dýchání (spalování) = uvolňování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

cytoplasmatická membrána Opakování - přiřaďte: mitochondrie vakuola cytoplasma ribozómy jádro chloroplast buněčná stěna Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Jakou funkci má která organela? ribozóm chloroplast buň. stěna jádro cyt. membrána dává buňce pevný tvar, chrání povrch probíhá v nich fotosyntéza tvoří se v nich bílkoviny vpouští do buňky jen některé látky řídí buňku, zodpovídá za dědičnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Jakou funkci má která organela? vakuola cytoplasma chloroplast mitochondrie jádro obsahuje chlorofyl, průběh fotosyntézy shromažďuje zásobní i odpadní látky vyplňuje buňku, přenáší látky obsahuje genetickou informaci uvolňuje energii pro buňku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Použité zdroje: RNDr. Danuše Kvasničková, CSc., Prof. Ing. Jan Jeník, Dr.Sc., RNDr. Pavel Pecina., PaedDr. Jiří Froněk, RNDr. Jiří Cais: Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy - 2. část, nakladatelství FORTUNA, Praha 1999 Kresba – Mgr. Monika Chudárková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková