aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Advertisements

Rostliny na jaře.
Krytosemenné pokračování
Lilkovité.
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
MIŘÍKOVITÉ Apiaceae.
Krytosemenné rostliny
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
liliotvaré, kosatcotvaré, jednoděložné, plod, řád, čeleď, květenství
hluchavkotvaré, mákotvaré, plod, řád, čeleď, souměrný květ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Léčivé rostliny II..
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Růst a vývin rostlin.
Miříkovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Čeleď hvězdnicovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Oddělení: Krytosemenné rostliny třída:Dvouděložné rostliny
Lilkovité (Solanaceae)
NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál.
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Čeleď lilkovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Škola:. Základní škola Kladruby
Lilkovité rostliny Zpracovali Simona Rušarová- vše společně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Miříkovité rostliny. Obecná charakteristika Jsou to byliny Jsou to byliny Často dvouleté Často dvouleté Prostoupené kanálky z vonnými látkami (silicemi)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Významné čeledi dvouděložných rostlin – opakování
Miříkovité kmín kořenný kopr vonný.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Vypracovali: Šiklová Sabina – úprava. Martinková Kristýna – informace.
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_15_EKO8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Léčivé rostliny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
NázevDřeviny II Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Miříkovité Mlynáříková, Sochůrková, Kloučková. Miříkovité (Apiaceae)  Dvouděložné  Jednoleté, dvouleté, vytrvalé  Byliny  Duté, článkované lodyhy.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
čeledi krytosemenných rostlin II
ČELEĎ LILKOVITÉ Borovková Kasíková Kolářová QA.5
Název projektu: Moderní škola
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Hvězdnicovité.
čeleď: MIŘÍKOVITÉ byliny s dutými článkovanými lodyhami
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
BOTANIKA: dvouděložné rostliny
Transkript prezentace:

aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď Název Rostliny aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Výklad s fotkami, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová slova aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď Autor PaedDr. Svatava Rozsypalová Datum 19.5.2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Řád: ARALKOTVARÉ Čeleď: miříkovité KOŘENÍ kmín luční ( Jaké má květenství a jaký plod?) - fenykl obecný KOŘENOVÁ A NAŤOVÁ ZELENINA mrkev ( Popiš tvar kořene.) petržel (Co jsou to silice?) miřík celer kopr vonný

Řád: KRTIČNÍKOTVARÉ Čeleď: krtičníkovité - divizna velkokvětá - léčebná kosmetika, nachlazení rozrazil rezekvítek (Veronica chamaedris) náprstník velkokvětý – léčivá, prudce jedovatá (digitalin) a okrasná rostlina

Foto: Svatava Rozsypalová rozrazil rezekvítek Foto: Svatava Rozsypalová

Čeleď: lilkovité ZEMĚDĚLSKÉ PLODINY lilek brambor – obsahuje vitamín B, C, K a jedovatý solanin (klíčky, zelené hlízy) Jak zní latinské jméno? Pod jakým názvem koupíte bramborový škrob? Nakresli škrobové zrno. Co je plodem bramboru? Jak se nazývá část rostliny, která se využívá jako potravina?

rajče paprika tabák Řád: HVĚZDNICOTVARÉ Čeleď: hvězdnicovité PLEVELE smetanka lékařská - zásobní látka inulin, listy-salát, květenství - med, zákrov (Jaký je typ stonku?)

Foto: Svatava Rozsypalová Jak označujeme květenství? Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová Co můžeš říci o listu? Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová Jak se nazývá plod? Co umožňuje semenu létat? Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová Rozkvetlá louka - smetanka Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová Sedmikráska chudobka. Jaké má květy? Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová Pcháč Foto: Svatava Rozsypalová

- bodlák UŽITKOVÉ - slunečnice (Jaké má květenství a plod? K čemu se využívá?) - čekanka – kořen (cikorka - trávení) OKRASNÉ - Jiřiny - kořenové hlízy (Co označujeme jako metamorfóza?)

LÉČIVÉ podběl lékařský – odkašlávání (Jaké barvy má květ?) heřmánek pravý – zklidňující (zažívání, koupele), protizánětlivý X rmen rolní (menší květy, vystouplé a duté květní lůžko)

Zdroje: Jelínek, J., Zicháček, V. Biologie pro gymnázia. 9. vydání.Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007. 575 s. ISBN 978-80-7182-213-4