Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznámky pro výuku Předmět: Úvod do informatiky Autor: Mgr. Jan Míček
Advertisements

Biofeedback Jan Odstrčil.
Relaxační a podpůrné techniky
Výuková podpora pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Praktické poznámky Pro obchod a život. KAŽDÉ OBCHODNÍ JEDNÁNÍ JE CITOVÁ ZÁLEŽITOST Lidský mozek je tvořen „nižšími“ oblasty, které zpracovávaji přicházejicí.
TRÉNINK KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Liga vozíčkářů Žijte podle svých představ, podpoříme vás.
Poznámky pro výuku Předmět: účetnictví Autor: Ing. Lenka Růžičková
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Poznámky pro výuku Předmět: Výchova ke zdraví
Imaginace.
Technická, taktická a psychologická příprava
Relaxace, relaxační metody
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
VY_32_INOVACE_PSYPS10160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Poznámky pro výuku Předmět: Vlastivěda
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Regulace úzkosti ve sportu
Poznámky pro výuku Předmět: Prvouka Autor: Martina Šulová Škola: ZŠ Lidická 6a,Brno Téma: Kočka Název:Život kočky Třída: Plánované cíle: -Ukázat.
Regulace úzkosti ve sportu
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Zvládnu i náročné životní situace I.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Poznámky pro výuku Předmět: BRÝLOVÁ OPTIKA
Zuzana Ježková Martina Drozdová Tereza Smejkalová Renata Světlíková
VY_32_INOVACE_TMM25460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
Kurz léčebné výživy a její praktické aplikace
Regulační prostředky v psychologické přípravě sportovce
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Úvod do psychologie
Biologická léčba v dětské psychiatrii
7. První pomoc - POŠKOZENÍ CHLADEM Mgr
MUDr.Kateřina Kapounková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Autohypnóza Denisa Šilhánová Matěj Tvrzník 2011/2012.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
VIKTOR FRANKL Adéla Bělinová, C4A. Viktor Emil Frankl Židovský původ Neurolog a psychiatr Existenciální analýza a logoterapie Chirurg, psycholog,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Pilates.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
Relaxační cvičení Relaxační cvičení jako součást harmonizačních cvičení Stres a jeho dlouhodobé důsledky Indikace relaxačních cvičení Relaxační techniky.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.4 Obec Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_sport.
Kosmetická masáž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Cvičení na stanovištích
Ondřej Niedoba, Danuta Endrychová
Vyrovnávání se stresem
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
ANTROPOMOTORIKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Transkript prezentace:

Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule a alternativní zařízení. Kurz proběhl ve školícím středisku SIPVZ při OA a VOŠ obchodní, Brno, Pionýrská 23. psychologie, ošetřovatelství Jaroslav Janovský SZŠ a VOŠZ, Merhautova 15, BRNO Autogenní trénink Odborné obory ve zdravotnictví seznámení se se základním stupněm metody

Jaroslav Janovský BRNO 2006

psychoterapeutická metoda patřící do oblasti metod relaxačně koncentračních autos = sám genos = původ německý lékař-neurolog a psychiatr prof. dr. Iohannes Heinrich Schultz (1884 – 1970) Montreal zřízení ICAT Autogenní Trénink - úvod

Autogenní Trénink - princip Stav psychického soustředění (koncentraci) při maximálním tělesném uvolnění (relaxaci) při současném odtažení od vnějšího okolí. Žádoucích účinků v tělesné i duševní oblasti se dosahuje cestou autosugesce. Relaxovaný stav těla a vnitřní pohroužení stupňují účinek autosugesce.

oblast psychická viscerálnísomatická Autogenní Trénink - princip

Autogenní Trénink - cíle a výsledky Konečným cílem AT je podle jeho autora prof. I. H. Schultze to, „aby se člověk přesně předepsanými cvičeními stále více vnitřně uvolňoval a ponořoval do sebe a aby dosáhl z nitra vycházející přestavby celého organismu, která umožňuje posílit to, co je zdravé, a zmírnit nebo odstranit to, co je nezdravé“.

1.Pocit tíže 2.Pocit tepla 3.Klidný tep srdce 4.Samočinný dech 5.Hřejivé nitro 6.Chladné čelo 7.Zakončení Autogenní Trénink - struktura základního stupně

použité obrázky: Úspěšné sebezdokonalování (nejen) pomocí metody autogenního tréninku přeje autor.