Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
Švýcarsko Švýcarská konfederace - Confédération suisse
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Rakousko, Švýcarsko III2-Z7-III-17
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Východní Evropa – Pobaltí Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Evropské regiony – Střední Evropa - Polsko
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
Globální cirkulace atmosféry
Š V Ý C A R S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 10
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
Mimoevropské regiony – Severní Amerika Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Střední Evropa, Rakousko, Lichtenštejnsko
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Japonsko
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Švýcarsko písnička Photograph od Nickelback Jarošová K., 2.B
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Evropské regiony – Východní Evropa – Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_HA_1_12.
Alpské země.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál stručně opakuje učivo o Švýcarsku, seznamuje žáky.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Téma hodiny: Švýcarsko
Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Oblast: Střední Evropa Švýcarsko
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_19
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Předmět a očekávaný výstup
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Švýcarsko vlajka a znak.
ŠVÝCARSKO LICHTENŠTEJNSKO
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Rakousko, Švýcarsko (Střední Evropa) Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
ŠVÝCARSKO 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Alpské země Rakousko Švýcarsko.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ZEMĚPIS Téma: Alpské země Ročník: 8. Číslo.
Alpské země B. Hofmanová. mapa č. 1 Osobitý region s příznačnými přírodními a hospodářskými rysy. Práce s atlasem: 1.Do kterých zemí zasahují Alpy? 2.Které.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_VLASTIVĚDA
Švýcarsko Jakub Jenšovský.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Zpracováno , autor: Mgr. Adam Supík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Vnitrozemský hornatý stát  Alpy, Jura  Ledovcová jezera (Ženevské, Bodamské)  Hl. město: Bern

Švýcarská konfederace  km², 8 mil. obyvatel  Federace (26 kantonů)  Občanská společnost (referendum)  Němčina, francouzština, italština, rétorománština  Neutralita  Člen OSN, Rady Evropy, ESVO, schengenský prostor

Hospodářství  Alpské zemědělství (živočišná produkce, lesy)  Potravinářský průmysl (mléčné výrobky, čokoláda,víno)  Nestlé  Energetika (67 % vodní elektrárny, 30 % jaderné)  Nedostatek nerostných surovin  Přesné strojírenství (hodinky, zbraně)  Farmaceutický průmysl a léčiva (Basilej)  Pojišťovnictví a banky – Curych (Zürich)

Mezinárodní instituce  Ženeva (Genève)  Červený Kříž  OSN  Evropská organizace pro jaderný výzkum (CERN)  Lausanne  Mezinárodní olympijský výbor  Davos  Světové ekonomické fórum

Cestovní ruch  Krátkodobé pobyty (kongresy, veletrhy, obchod)

Cestovní ruch Letní a zimní turistika (Davos, Crans Montana, St. Moritz)

Cestovní ruch  Lázeňství a relaxace (Locarno, Lugano)

Bernardýnželeznice

Zdroje Hospodářský zeměpis: Regionální aspekty světového hospodářství. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., ISBN X. Geografický místopisný slovník světa. Praha: Academia, ISBN