Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_274_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová 1
Název vzdělávacího materiáluDělení Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_274_2TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Ondruchová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaPříprava na dělení Očekávaný výstupŽák se seznámí s dělením, provádí činnosti k pochopení dělení Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s dělením Datum vytvořeníBřezen 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaDělení na stejné části, dělení po částech, dělenec, dělitel, podíl Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeMS Office CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
Rozdělíme 12 hvězd po jedné na 2 hromádky: 3 12 : 2 = 6 12 hvězd jsme rozdělili na 2 hromádky. Každá hromádka má 6 hvězd.
Rozdělíme 9 květin do 3 váziček. V každé vázičce musí být stejný počet květin. Budeme rozdělovat po jedné. Kolik květin dáme do každé vázy? 4 Do každé vázy dáme 3 květiny. 9 : 3 = 3
Babička nám dala 15 jablek. Rozdělíme je spravedlivě mezi 3 děti. Kolik jablek dostanou? 5 Každé z dětí dostane 5 jablek.15 : 3 = 5
6 Tomáš rozděloval kamarádům 14 bonbónů tak, že každému dával 2 bonbóny. Kolika kamarádům dal bonbón? Tomáš dal bonbóny 7 kamarádům. 14 : 2 = 7
Rozdělíme 10 kraslic. Budeme dávat po 5 do jednoho košíku. Kolik košíku zaplníme? 7 Zaplnili jsme 2 košíky. 10 : 5 = 2
Čísla v příkladech na dělení mají svá jména. 15 : 5 = 3 DĚLENEC DĚLITELPODÍL 18 : 2 = 9 8
1. Rozděl 5 kamarádům 10 bonbonů. Kolik dostanou? 2. Máš 20 tužek. Každý žák má dostat 2 tužky. Kolik žáků dostane tužky? 3. Rozkroj jablko na polovinu. Kolik budeš mít stejných částí? 4. Pojmenuj čísla v příkladu na dělení. 12 : 4 = 3 9