Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
Advertisements

PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
Nizozemsko.
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
Dánsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
HOSPODÁŘSTVÍ U: s. 52 – 53 Použitá literatura: Chalupa, P.: Světový oceán. Evropa. Práce, Praha 1999.ISBN INDUSTRIALIZACE = přeměna země.
Německo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
SEVERNÍ AFRIKA.
Evropa – Hospodářství Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Stanislav Šindler Datum: Cílový ročník: 7.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
ZÁPADNÍ EVROPA.
REGIONY EVROPY JIŽNÍ EVROPA.
OBYVATELSTVO EVROPY 720 mil. OBYVATELSTVO EVROPY 720 mil.
Oblast: Západní Evropa Belgie
Vývoj hospodářství 18.st. průmyslová revoluce- Anglie → ZE vůdčí postavení v hospodářství, politice i kultuře až do poloviny 20.st. 2. sv. válka→ zásadní.
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace.
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SEVERNÍ EVROPA Více ZDE.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
SRBSKO.
USA – hospodářský obr.
USA United States of America
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
HOSPODÁŘSTVÍ EVROPY 2 PRŮMYSL.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Velká Británie oficiální název: " Spojené království Velké Británie a Severního Irska" 4 historické země: Anglie, Skotsko, Wales a Severní Irsko (IRA)‏
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Velká Británie (Great Britain).
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 26-opakování Evropy AnotaceOpakování Evropy AutorMgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný výstupŽáci si zopakují získané.
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Evropa: Hospodářství a průmysl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
PETRA horňáková PREZENTACE PRO 9. TŘÍDU ZÁKLADNÍ ŠKOLY ZEMĚPIS
Německo Jan Dušek.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
Hospodářství České Republiky
Německo.
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Maďarsko TÉMATICKÝ CELEK:Evropa ČÍSLO.
ZÁPADNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme mezi státy západní Evropy?
Bývalé státy Sovětského svazu
VY_32_INOVACE_17_22_HOSPODÁŘSTVÍ EVROPY ŠABLONA 32.
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_EVROPA-ÚVOD ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3.E_KOV_10_HOSPODÁŘSTVÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ČS_MÍSTO, KDE ŽIJEME TEMA:
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ZEMĚPIS Téma: Německo Ročník: 8. Číslo projektu:
Urči státy, které podle tebe patří do východní Evropy  Rusko, Ukrajina, Moldavsko, Bělorusko, Estonsko, Lotyšsko, Litva __ __ __ __ __ __ __ __ __ __.
EVROPSKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
Antonín Košíček Sára Šobková
VY_52_INOVACE_30_02_státy východní Evropy
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
VY_32_INOVACE_160_Evropská část Ruska
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
EVROPA VÝCHODNÍ EVROPA – RUSKO
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
Spojené státy americké
6. SEVERNÍ EVROPA.
Transkript prezentace:

Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?! Hospodářství Evropy Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!

Evropa má: nejdelší tradici rozvoje průmyslových odvětví nedostatečnou zásobu nerostných surovin intenzivní a specializované zemědělství (rostlinná i živočišná výroba) hustou dopravní síť nejvíce obyvatel pracuje ve službách nejméně v zemědělství.

1) Průmyslová odvětví Více než polovina průmyslu se soustřeďuje v západoevropské oblasti (Anglie, sever Francie, Belgie, Nizozemsko, Porýní a Porúří v Německu). Řada výrob přesunuta do dovozních přístavů. Omezování těžkého průmyslu a přechod na specializovaná odvětví (elektronika, přesné strojírenství aj.). U velkoměst nad 5 mil. obyvatel zjisti průmyslová odvětví (mapa str. 74). Prostuduj tabulku v učebnici na straně 16.

2) Nerostné suroviny Vlastní zdroje v Evropě nestačí potřebám průmyslu = dovoz Ve světovém měřítku má význam těžba: černého a hnědého uhlí (z atlasu str. 75 vypiš 3 největší těžaře v Evropě), železné rudy (Švédsko, Rusko), uranu důležitá je těžba dřeva (Skandinávie, Rusko) Těžba ropy a zemního plynu (Severní moře, Rusko) je nedostatečná = nutný dovoz. Prostuduj tabulky v učebnici na straně 58 – těžba. Pomocí atlasu str. 75 vyhledej příklady zemí, v nichž převažují elektrárny: tepelné: vodní: atomové:

3) zemědělství Evropa je soběstačná ve výrobě základních potravin. Díky rozdílným podmínkám (70% půdy v Dánsku x 4% pudy v Norsku) = specializované oblasti (vypiš 5 oblasti zemědělských typů pomocí textu v učebnici na straně 14 – řešení). Přímořské státy – rybolov. Popište (pomocí atlasu str. 72), jak lidé zemědělsky využívají tyto podnebné pásy: - studený (subarktický), mírný, subtropický.

4) Doprava Pomocí tabulek v učebnici vypiš 3 největší přístavy a letiště v Evropě. Rozvinutá doprava umožňuje rozvoj cestovního ruchu (příroda, moře, památky) - projekt. Prostuduj pomocí atlasu dopravní síť Evropy str. 71 (železniční, silniční, vodní, potrubní).

Zemědělství řešení Oblasti dle zemědělských typů: střední a východní Evropa – světová obilnice (pšenice, kukuřice + brambory západní Evropa – intenzivní a specializované (chov dobytka – mléko, maso) severní Evropa – pastviny a lesy alpský typ – horské pastviny Středomoří – subtropické kulturní plodiny (vinná réva, olivy, fíky, citrusy…)

Projekt – Cestovní kancelář vyber si „lokalitu“ v rámci Evropy (hory, moře, města, lázně, kulturní akci apod.) zjisti informace o daném místě vytvoř „reklamní“ leták k dané lokalitě (foto, mapa, stručný popis) prezentuj projekt v rámci vyučovací hodiny (propaguj svoji CK)