CorelDraw – čárové objekty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Formáty grafických souborů
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Databáze Tabulky a typy dat VY_32_INOVACE_7B11. Proč datové typy ? Abychom mohli do tabulky vložit data, musíme jednotlivým polím (sloupcům) přiřadit.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – Logické operace – křivky.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Grafika 8 Zpracování textů VY_32_INOVACE_7B8. Základní typy textů Odstavcový text Řetězcový text.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Grafika 9 Nástroje a efekty VY_32_INOVACE_7B20. Nástroje a efekty CorelDraw má řadu nástrojů na zpracování objektů je zde i řada efektů pro zajímavé nápady.
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
Databáze Lokální systémy a SQL servery VY_32_INOVACE_7B10.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
O DRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ VY_32_INOVACE_7C5. T ÝKAJÍ SE ZAČÁTKU ODSTAVCE Shodný symbol nebo obrázek Číslování odstavců (číslice nebo písmena) OdrážkyČíslování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
dvouvodičovém vedení © 2012 VY_32_INOVACE_6C-13
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Zoner Callisto – křivky
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – tvarování křivek
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Transkript prezentace:

CorelDraw – čárové objekty VY_32_INOVACE_7B6 Grafika 6 CorelDraw – čárové objekty

Čárové objekty Umožňují kreslit čáry a křivky neumožňují vybarvení plochy překřížením čar NEVZNIKNE plocha !!! uzavřením čar můžeme vytvořit plošný objekt

Ruční režim slouží pro kreslení od ruky může kreslit křivky i úsečky umožňuje ovlivnit hladkost čáry a přidávat segmenty

Lomená čára velmi podobná Ručnímu režimu je vhodnější pro složitější čáry a kombinace křivkových a úsečkových segmentů

Uzel umožňuje vytvářet a měnit zakřivení čar používá se u čárových i plošných objektů pro práci s uzly používáme nástroj Tvar

Uzel – ovládání změnou polohy uzlu měníme tvar segmentu křivky změnou délky a směru ovládacích úchytů (kotevních čar) měníme zakřivení segmentu křivky

Tvary uzlů uzel může být ostrý, hladký nebo symetrický typ přepínáme v Panelu vlastností

Beziérův režim slouží pro kreslení křivek po jednom segmentu

B-Spline umožňuje pomocí řídících bodů snadno upravit tvar křivky řídící body křivku určují, ale nedotýkají se jí křivku lze snadno upravovat pomocí mezilehlých bodů nelze, ale s nimi pracovat jako s uzly

Malířské techniky umožňují kreslit tahy štětcem je jich velké množství mezi jednotlivými typy se vybírá v Panelu nástrojů vyzkoušejte si jednotlivé možnosti samostatně

Napojování a uzavírání čar čáry lze napojovat do koncových bodů ikonka u myši se změní z „vlnovky“ na „lomenou šipku“ křivku lze uzavřít propojením obou koncových bodu => vzniká uzavřená křivka, která ohraničuje plochu => vznikne plošný objekt

Spojení dvou čar dvě křivky můžeme spojit a vytvořit plošný objekt 1. vybereme obě křivky 2. vybereme nástroj Tvar (práce s uzly) 3. v nabídce vybereme Uspořádat – Kombinovat 4. koncové uzly „přetáhneme“ na sebe a tím křivky propojíme

Zarovnání textu podle čáry text lze zarovnat podle křivky a tím provést zakřivení textu text musí být převeden na řetězcový vybraný text umístíme poblíž zvolené křivky vybereme oba objekty v nabídce vybereme Text – Přizpůsobit text osnově Pomocí panelu vlastností můžeme upravit různé parametry pokud bude text „otočený“ můžeme ho symetricky otočit okolo obou os

Zdroje Nápověda k aplikaci CorelDraw Obrázky – vlastní tvorba (ruční režim a lomená čára), ostatní převzaty z Nápovědy k programu CorelDraw

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_7B6 Jméno autora: Karel Nymsa Název práce: CorelDraw – čárové objekty Předmět: IKT Ročník: Kvarta Časová dotace: 25 min Vzdělávací cíl: Znalost základních pojmů grafiky a ovládání vektorové grafiky Pomůcky: Corel Draw nebo obdobný SW na vektorovou grafiku Poznámka: - Datum vytvoření: 20. 8. 2012 Inovace: Základní informace jsou v elektr. podobě a vyučující se může zaměřit na práci se studenty