5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
řešené soustavou rovnic
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Lineární rovnice se dvěma neznámými
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Soustava lineárních nerovnic
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Lineární rovnice – 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Neúplné kvadratické rovnice
Řešení rovnic Lineární rovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Ekvivalentní úpravy rovnic
R OVNICE A NEROVNICE Základní poznatky o rovnicích VY_32_INOVACE_M1r0101 Mgr. Jakub Němec.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
(řešení pomocí diskriminantu)
Kvadratické nerovnice
Ryze kvadratická rovnice
Lineární rovnice a jejich soustavy
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Kvadratické nerovnice
Nerovnice v podílovém tvaru
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Ryze kvadratická rovnice
Soustava lineárních nerovnic
Řešení nerovnic Lineární nerovnice 1
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Nerovnice v podílovém tvaru
Rovnost versus rovnice
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl; Prometheus, 2002, s. 139

Je zápis s jedním rovnítkem, který může kromě známých čísel (ať už kon- krétních nebo obecných zapsaných písmeny) obsahovat ještě čísla neznámá. Rovnice Hodnoty neznámé, po jejichž dosazení do rovnice obdržíme rovnost, nazýváme kořeny rovnice (popř. řešení rovnice). Kořeny rovnice Obor řešení Je množina, ve které má ležet kořen rovnice Rovnice nemá řešení Ekvivalentní úprava – je taková úprava rovnice, která ji převádí na rovnici ekvivalentní (má stejný kořen/kořeny). Jde o algebraické operace - přičtení, popř. odečtení téhož čísla nebo výrazu k oběma stranám rovnice - násobení, popř. dělení obou stran rovnice týmž číslem nebo výrazem různým od nuly. Neekvivalentní úpravy – umocnění, odmocnění rovnice. Zkouška správnosti zjištěných kořenů musí být součástí řešení rovnice. Transcendentní rovnice jsou rovnice, v nichž alespoň jedna operace s neznámou není algebraická (např. rovnice sin 0,896 = cos x )

Zkouška je dosazení všech zjištěných kořenů do původní rovnice a ověření rovnosti levé a pravé strany. Jestliže při řešení rovnice použijeme jen ekvivalentní úpravy, zkouška není „povinná“ (není součástí řešení). Slouží pouze pro kontrolu, zda jsme se při řešení nedopustili nějaké chyby (např. špatně nevynásobili dvě čísla). Protože při řešení této rovnice jsme použili jen ekvivalentní úpravy, není zkouška součástí řešení. Společný jmenovatel Zkouška:

Pomoc nezaměstnaným lidem při vstupu na trh práce

Kořenem rovnice je každé číslo z R – identická rovnice

T E S TPohádka TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR

A B