Rajonizace CR v ČR = zařazení regionů / rajony, oblasti / do čtyř kategorií podle vhodnosti pro CR I. - mezinárodní význam ( Praha, NP, UNESCO, ZČ lázně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STÁTNÍ OCHRANA PŘÍRODY V ČR
Advertisements

Povrch České republiky
Vyhledávejte ve své příruční mapě.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
ČESKÁ REPUBLIKA OCHRANA PŘÍRODY ČR.
Povrch České republiky
BIOSFÉRA ČR.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
vypracoval: David Šuman 5 . ročník
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
Pokud jsi připraven/a, klikni sem
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_67.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
136.1 Slepé mapy – Česká republika - zásobník
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Ústecký kraj.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_76.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Předpoklady CR A. LOKALIZAČNÍ - - schopnost krajiny poskytovat hodnoty pro CR B. SELEKTIVNÍ - předpoklady společnosti pro zabezpečení a rozvoj CR C. REALIZAČNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
PRACOVNÍ LISTY KRAJE ČR
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ČESKÁ REPUBLIKA OCHRANA PŘÍRODY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_277_ČR 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
NEJVYŠŠÍM VRCHOLEM ŠUMAVY NA ÚZEMÍ ČR JE
Příroda naší republiky
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Středočeský kraj.
Základní škola Lednice Břeclavská 510. Cestovní ruch v ČR.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Předpoklady cestovního ruchu Geografie nevýrobní sféry Přednáška č. 10 © HS.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_17.
Člověk A pŘÍRODA Bohumil Bareš
Pohoří ČR VY_52_INOVACE_28
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
410 RP SCHKO Slavkovský les
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Novohradské hory- Kamenec
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Jihočeský kraj. Jihočeský kraj Kde leží Česká republika v Evropě?
Ochrana přírody a krajiny České republiky
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Města České republiky kvíz 3.část Autor materiálu: Mgr. Martin Holý
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
VELKÁ PÍSMENA světadíly, země, území a vodstvo, hory, pohoří, nížiny
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
STRUKTURA TURISTICKÉHO ODVĚTVÍ
Transkript prezentace:

Rajonizace CR v ČR = zařazení regionů / rajony, oblasti / do čtyř kategorií podle vhodnosti pro CR I. - mezinárodní význam ( Praha, NP, UNESCO, ZČ lázně ) II. - národní význam ( Říp, hrady , zámky, lázně, CHKO …) III. - oblastní význam ( Nechranice, K. Dvůr …) IV. - lokální význam ( kostely, chr.naleziště, městská muzea …) hodnotící faktory - přírodní podmínky (hory, lesy, vodní plochy…) - výsledky lidské činnosti ( kult-hist., lázně, přehrady…) - vybavenost ( ubyt., strav., lanovky, půjčovny,+služby) - dopravní předpoklady = realizační předpoklady - negativní faktory ( ceny, kriminalita, hmyz, ŽP )

I. kategorie Praha Národní parky - KRNAP - Šumava - Podyjí - České Švýcarsko Lázně ( ZČ, Teplice, Luhačovice) Jeseníky Valašsko + Beskydy UNESCO

II. kategorie Krušnohoří Český ráj Jihočeské rybníky Křivoklátsko Dolní Vltava Jizerské hory Posázaví ČM vrchovina Orlické hory Moravská kras Pošumaví Horní Vltava Střední Vltava Č. Středohoří

III.kategorie Lužické h. Doksy a okolí Podkrkonoší Broumovsko Mělnicko Horní Střela Stříbrsko Český les Kaplicko Brdy Táborsko Železné h. Povodí Orlice Drahanská vrchovina Chřiby Slovácko Chodsko Frýdlantsko Šluknov

IV. kategorie = pouze atraktivity lokálního významu Staroboleslavsko Džbán Přešticko – Nepomucko Dolní Berounka Blatensko aj. prolínání a nejednotnost v zařazení do III. a IV. Kategorie DVD – UNESCO, Znojmo referáty foto