Integrovaný knihovní systém CLAVIUS Základní informace Ing. Jiří Šilha marketing manager LANius s.r.o. Tábor
Osnova vystoupení Představení společnosti LANius s.r.o. Produktové portfolio a pozice na trhu Charakteristika nabízeného systému Technologické vlastnosti (okrajově) Reference obdobného charakteru Praktické ukázky systému Clavius dotazy a diskuse
LANius s.r.o. Jiráskova 1775, Tábor 390 02, ČR http:\\www.lanius.cz www.clavius.sk e-mail: info@lanius.cz 10 členů vývojového týmu v Táboře 25 servisních bodů po celé ČR Specializace na vývoj, prodej a servis knihovních informačních systémů pro všechny typy knihoven
Historie firmy 1990 - Počátek vývoje knihovnických aplikací 1993 - První automatizovaný výpůjční protokol 1994 - Dosaženo 100 instalací systému LANius 1995 - Vznik souborného katalogu SKAT 1997 - Vývoj INTERNET aplikací pro knihovny 1998 - Centrum sdílené katalogizace knih 2000 - Client server (SQL) varianta systému Clavius 2001 - podpora protokolu Z39.50 (server i klient) 2002 - Již více než 130 instalací systému Clavius 2003 - Podpora databázového serveru ORACLE 2006 - Nejprodávanější systém v ČR (950 instalací) 2008 - Slovenská verze Clavia - 150 instalací v SR 2010 – Nový katalog Carmen – OPAC 2.0
Partneři a aliance Microsoft s.r.o. ČR LANius s.r.o. je ISV developer partner ORACLE Czech s.r.o. Podpora vývoje a technická pomoc 3M Česko Distribuce moderní technologie RFID pro manipulaci a bezpečnost fondu
Současní uživatelé v ČR Celkem 2000 instalací obou systémů v ČR 1200 Veřejných a firemních knihoven 500 Archivy, muzea, lék. knih... 300 Knihovny škol (ZŠ, SŠ, VŠ) 950 instalací systému Clavius v ČR 500 WWW katalogů na Intranetu/Internetu 980 knihoven zapojeno do sdílené katalogizace pomocí sítě Internet
Charakteristika systému Clavius Modulární 32 bitová Windows aplikace MDI - Multi document interface Nejnovější objektová technologie MS Volitelně Client - server architektura (SQL) Kompletní podpora pravidel AACR2 Formát ukládání UNIMARC, MARC21 Zobrazování výstupů dle ISBD Server a klient protokolu Z39.50, OAI Flexibilita, definice vstupních formulářů…
Uživatelská charakteristika Komfortní fulltextové webové vyhledávání Rezervace vyhledaného dokumentu Autom. oznámení o dostupnosti mailem Prolongace v rámci čtenářského konta Možnost změny některých údajů čtenáře Automatické zasílání novinek na základě profilu SDI (specifikace oblíbených témat)
CLAVIUS oslovuje: Veřejné knihovny všech velikostí Státní vědecké knihovny Univerzitní knihovny Podnikové knihovny Lékařské knihovny Muzejní a archivní knihovny Knihovny výzkumných pracovišť
Uživatelé systému Clavius (historické fondy) Knihovna Strahovského kláštera Praha Jihočeské muzeum České Budějovice Severočeské muzeum Liberec Muzeum východních Čech Hradec Králové 41 státních oblastních a okresních archivů celkem 47 regionálních muzeí Ústav pro klasická studia AV Praha Knihopis v Claviu: (www.knihopis.org)
Hlavní vlastnosti pro evidenci Podpora mezinárodních standardů knihoven: AACR2, UNIMARC, MARC21, ISBD, ISO690, ... Neomezená délka všech údajů (polí) Neomezená možnost opakování všech údajů Ukládání libovolných znaků UNICODE Globální oprava záznamů u všech slovníků Snadné vyhledávání s možností kombinování údajů a podporou fulltextu. Přebírání hotových záznamů (Z 39.50)
Další výhody... Kvalitní servis systému (25 servisních bodů v ČR) Autorizovaný servisní bod v Praze Upgrade systému po dobu 5 let zdarma Individuální školení systému na místě Metodika práce při katalogizaci dokumentů Kvalitní online nápověda k jednotlivým údajům Anglická verze všech modulů do konce roku 2009
Záruky a servis Zdarma Hotline formou telefonních linek a mailu Po dobu 5 let od instalace nové verze zdarma poté 5% z aktuálních cen modulů ( volitelně ) 5 let záruka funkčnosti dle el. dokumentace Servis od firmy LANius nebo 25 servisních bodů 3 úrovně servisu podle přání uživatele Možnost vzdálené správy a servisu Správcovská dokumentace k systému Žádné udržovací (maintenance) roční poplatky
Tři úrovně servisu I. Hodinová sazba tj. bez paušální částky odstranění problému max. do 10 kalendářních dnů II. Paušální úroveň (cena za PC a měsíc) odstranění problému max. do 7 kalendářních dnů III. Paušální úroveň (cena za PC a měsíc) odstranění problému max. do 3 kalendářních dnů Cestovné je hrazeno zvlášť na základě tarifů MF.
CLAVIUS V systému jsou zúročeny naše osmnáctileté zkušenosti s automatizací provozů v knihovnách.
Ing. Jiří Šilha info@clavius.sk www.clavius.sk Děkuji za pozornost Ing. Jiří Šilha info@clavius.sk www.clavius.sk