EU-9-1-Pravěk DUM Anotace „Pravěk“; prezentace s aktivizujícími prvky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Advertisements

VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL PRAVĚCÍ ZEMĚDĚLCI 4.R
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
Pravěk.
Identifikátor materiálu: EU
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Tajga, smíšené a listnaté lesy
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Pojmenuj domácí zvířata
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kyselinách Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Porovná vlastnosti a použití.
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Používání barev v kontextu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit se používat barvy ve větách.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
ICT VL PRAVĚK II – 4.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Indický oceán Anotace Materiál obsahuje zadání úkolů pro práci s atlasem. Vysvětluje, co jsou monzuny a tropické cyklóny. Součástí je mapa a fotografie.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/55 Anotace Husité a husitské války – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT VL Pravěk – procvičování 4.R
Sloh - pohádky Hádej pohádku
VZDUCH.
Křížovka – povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
ICT M 5.R. Jednotky hmotnosti
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup : Poznávání přírodních.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

EU-9-1-Pravěk DUM Anotace „Pravěk“; prezentace s aktivizujícími prvky Autor Zdena Sychrová Jazyk čeština Očekávaný výstup shrnutí tématu, kompletace poznatků Speciální vzdělávací žádné potřeby Klíčová slova Pravěk, mamut, nástroj, oheň, umění Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 9 – 10 let Celková velikost 3,10 MB

PRAVĚK

Jak pravěký člověk lovil mamuta?

MAMUT Představ si, že jsi pravěký člověk neandrtálského typu a právě jsi ulovil se svou tlupou mamuta. Jak zužitkuješ (použiješ) jednotlivé jeho části tak, aby pokud možno nic nepřišlo nazmar?

Rozdělávání ohně

Umění zažehnout vlastní oheň bylo skutečným zlomem v životě pravěkého člověka. Doposud se vedou spory o tom, zda byl oheň poprvé rozdělán třením dřev či křesáním. Rozdělávání ohně třením dřev: luk hůlka destička troud (suché ztrouchnivělé dřevo) Rozdělávání ohně křesáním

Těžba pazourku

Pravěké nástroje Pazourková čepel Pazourkové štípané nástroje Vyvrtaný polotovar sekery

Pravěké umění

Přemýšlej, proč pravěký člověk kreslil v jeskyních zrovna zvířata

Kde vzal v přírodě barvu?

Menhiry, dolmeny Jaký mohly mít význam?

Odhadni význam hliněných sošek

Jak pracují archeologové?

Čerpáno z : http://geologie.vsb.cz/loziska/loziska/historie.html Obrázky Z. Buriana http://www.galleryjk.cz/burian/index_us.htm