Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
Vypravování o prázdninách
Vynálezci, stavitelé, umělci, vědci, revolucionáři
Český jazyk a literatura
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
Sudoku Dominik Hrbáč V.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SAMOSTUDIUM TEST KLADIVOUN BRONZOVÝ ŽRALOK TYGROVANÝ ŽRALOK OBROVSKÝ
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PŘÍRODOPIS - 8. ročník Stavba a činnost srdce
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
ŠTÍ Ř I. Vytvořil Filip Kašpír 1.L Dne
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PŘÍRODOPIS - 9. roč. VODNATÉ OXIDY
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
MAX ŠVABINSKÝ * v Kroměříži † v Praze Byl malířem, kreslířem a grafikem. Studoval na pražské Akademii výtvarných umění. Svůj umělecký.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
PŘÍRODOPIS - 9. roč. PORUCHY ZEMSKÉ KŮRY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Určování listnatých stromů
Havajské ostrovy.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
Savci.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Realismus ve výtvarném umění
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Realismus - 8. ročník

Název: Realismus Anotace: Výkladová prezentace zaměřená na realismus Název: Realismus Anotace: Výkladová prezentace zaměřená na realismus. Uvádí společensko-historické pozadí vzniku realismu, charakteristické rysy a jeho největší uplatnění, dále představuje projev realismu ve výtvarném umění, literatuře, hudbě a v architektuře. Vypracoval: Mgr. Věra Sýkorová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost, Dějepis, Novověk Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování (Druh učebního materiálu: Prezentace) Ročník: 8. Datum vytvoření: 26.3.2012

Použitá literatura: www.zamky-hrady.cz www.wikipedia.org www.google.cz Literatura pro 2. ročník středních škol. DIDAKTIS 2009. VÁLKOVÁ, V.: Dějepis 8 pro základní školy – NOVOVĚK. Praha 2008. SOCHROVÁ, M.: Dějepis II. v kostce pro střední školy. Fragment. Čornej, P. a kol.: Dějepis 2 pro gymnázia a střední školy. Praha 2006.

Společensko-historické pozadí rozvoj přírodních i společenských věd vrcholí průmyslová revoluce život člověka se modernizoval díky vynálezům populační exploze masový příchod obyvatel do měst pozvolné formování moderní společnosti sjednocení Itálie a Německa Velká Británie – světovou průmyslovou a koloniální velmocí Francie republikou reformy cara Alexandra II. v Rusku občanská válka v USA

Romantismus Realismus v tajemném světě Orientu…… romantici si libovali v dávné historii, v tajemném světě Orientu…… Realismus v 2. pol. 19. století se umělci obrací k všední skutečnosti, v její konkrétní podobě http://www.google.cz/imgres?q=romantismus&num=10&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=RgpyKSGd4C70kM:&imgrefurl=http://www.zsrokytnice.cz/4d_slohy.php&docid=Kgjqz4USp73jaM&imgurl=http://www.zsrokytnice.cz/spol/dejepis/slohy/empir/navratil.jpg&w=452&h=500&ei=TIUeUPnbG5KAhQeJmIGoCw&zoom=1&iact=hc&vpx=959&vpy=412&dur=2390&hovh=236&hovw=213&tx=93&ty=180&sig=104430009650744727929&page=2&tbnh=140&tbnw=127&start=26&ndsp=35&ved=1t:429,r:12,s:26,i:260 http://www.google.cz/imgres?q=realismus&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=XC5jFhA8V5V5kM:&imgrefurl=http://www.arteespana.com/pinturarealista.htm&docid=EOZFPgpow2ud2M&imgurl=http://www.arteespana.com/imagenes/realismo.jpg&w=372&h=281&ei=2YUeUN3WGoSAhQfasYD4BQ&zoom=1

REALISMUS (z lat. realis – věcný, skutečný) umělecký směr 2. pol. 19. století objektivně chce ztvárnit svět tak, aby se zobrazované co nejvíce podobalo skutečnosti zachytit skutečný – reálný život v jeho syrové podobě - žádné přikrašlování - žádné podbízivě laciné efekty projev: zejména v malířství, sochařství a literatuře (zde je někdy označován jako kritický realismus)

Realismus – výtvarné umění bouralo konvenci určující, jaké náměty jsou důstojné k malířskému zachycení Za zakladatele: Gustave Coubert Na počátku realistických tendencí stojí obraz Štěrkaři (obraz je znám pouze z reprodukcí) http://www.google.cz/imgres?q=gustave+coubert&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=b5JJPX7_W-oCuM:&imgrefurl=http://professorjoaofcsantos.blogspot.com/2009/07/homem-desesperado.html&docid=hcQEYppkqA6yzM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_ew-dayFiyz4/Sk6UDUPcZkI/AAAAAAAABMI/2_KnT6zshRc/s400/GustaveCourbet_auto-retrato.jpg&w=400&h=315&ei=H4YeUPT0G82IhQfAyoHAAQ&zoom=1

„Toto plátno je i dokladem umělcova sociálního uvažování „Toto plátno je i dokladem umělcova sociálního uvažování. „Jel jsem malovat krajinu, nedaleko Maisiéres jsem ovšem zastavil, upoután pohledem na dva muže, kteří tloukli na cestě kámen. Málokdy se člověk setká s výrazem tak úplné bídy. Hned mě napadl obraz. Smluvil jsem si s nimi schůzku nazítří v atelieru... Ano, umění musí přijít do styku s chátrou! Už příliš dlouho dělají moji malířští současníci umění z myšlenek a podle papírových vzorů,“ píše Courbet v jednom ze svých četných dopisů.“ http://www.google.cz/imgres?q=gustave+courbet-%C5%A1t%C4%9Brka%C5%99i&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=JtIuKJBZR6HeAM:&imgrefurl=http://www.lidovky.cz/buric-opet-dobyva-pariz-0sj-/ln_kultura.asp%3Fc%3DA071231_115307_ln_kultura_blh&docid=lLhv1zi5f729aM&imgurl=http://i.lidovky.cz/07/124/lncl/BLH201744_kul3Skaly.jpg&w=300&h=225&ei=KYceUJTZK8HNhAeuyoGwBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=327&vpy=203&dur=94&hovh=180&hovw=240&tx=121&ty=102&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=113&tbnw=151&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:1,s:0,i:76

Ilja Repin historické obrazy „Smrt Ivana IV. ruský malíř (1840 – 1930) historické obrazy „Smrt Ivana IV. portréty „Ivan IV.“, „L. N. Tolstoj“ obrazy ze současného života „Burlaci na Volze“ http://www.google.cz/imgres?q=ilja+repin&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=u2F57_TKHtIplM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Ilya_Repin&docid=-v3kZNkuTgaIsM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/REPIN_portret_REPIN.jpg/250px-REPIN_portret_REPIN.jpg&w=250&h=317&ei=mIceULfMItSGhQezh4CYAw&zoom=1

Realismus – sochařství Auguste Rodin 1840 – 1917 jeden z největších sochařů 19. století Sousoší Občané z Calais, Londýn http://www.google.cz/imgres?q=auguste+rodin&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=y5AnkLG_U6APHM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Auguste_Rodin&docid=9AloOLbYcg5Z5M&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Netsurf11_-_Rodin.jpg/200px-Netsurf11_-_Rodin.jpg&w=200&h=322&ei=HogeUN7CBs6DhQfgg4HwCw&zoom=1&iact=hc&vpx=177&vpy=147&dur=2063&hovh=257&hovw=160&tx=64&ty=167&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=124&tbnw=77&start=0&ndsp=36&ved=1t:429,r:0,s:0,i:97

Architektura novorenesanční sloh, dekorativní prvky baroka http://www.google.cz/imgres?q=hr%C3%A1dek+u+varnsdorfu&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=7f8OE-JB02XTyM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:V%25C3%25BDletn%25C3%25AD_restaurace_na_Hr%25C3%25A1dku.JPG&docid=yXQFHaD1MsdfWM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/V%2525C3%2525BDletn%2525C3%2525AD_restaurace_na_Hr%2525C3%2525A1dku.JPG&w=1984&h=1488&ei=fYgeUPWYCIqohAf52YGwCw&zoom=1&iact=hc&vpx=974&vpy=256&dur=3094&hovh=194&hovw=259&tx=127&ty=145&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=129&tbnw=170&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:18,s:0,i:126 Architektura historizující slohy – variace různých historických slohů novorenesanční sloh, dekorativní prvky baroka nové stavební materiály – železo (litina, ocel, železobeton) - sklo, beton, želozobeton kovové konstrukce mostů, viaduktů, nádraží, továrních hal, výstavních paláců, tržnic, radnic, budov parlamentů, divadel, muzeí široké rovné ulice s plynovým osvětlením Hrádek u Varnsdorfu

Křišťálový palác v Londýně http://www.google.cz/imgres?q=eiffelova+v%C4%9B%C5%BE&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=ea0ya4CKBwDNTM:&imgrefurl=http://www.francie-pariz.cz/eiffelova-vez/&docid=XWDDOCqmsO8FEM&imgurl=http://www.francie-pariz.cz/wp-content/themes/h01/images/eiffelova-vez-pariz-2.jpg&w=507&h=381&ei=SZAeUOmWF4yBhQfp6IG4Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=267&vpy=446&dur=3109&hovh=195&hovw=259&tx=120&ty=154&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=124&tbnw=166&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:16,s:0,i:147 Eiffelova věž v Paříži Křišťálový palác v Londýně http://www.google.cz/imgres?q=k%C5%99i%C5%A1%C5%A5%C3%A1lov%C3%BD+pal%C3%A1c+v+lond%C3%BDn%C4%9B&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=lyTm6ZKX0bYz7M:&imgrefurl=http://www.quido.cz/stavby/kristal.html&docid=d2RiGC7hUoVoGM&imgurl=http://www.quido.cz/stavby/obrazky/kristal_1.jpg&w=450&h=251&ei=4ZAeUKKJBI25hAfruICABg&zoom=1&iact=hc&vpx=336&vpy=157&dur=4234&hovh=168&hovw=301&tx=84&ty=143&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=95&tbnw=171&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0,i:73 Brooklynský most v New Yorku http://www.google.cz/imgres?q=brooklynsk%C3%BD+most&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=wvTFtAySmVyTjM:&imgrefurl=http://www.e-obrazy.cz/nahled-postery.php%3Fktery%3D150041&docid=mHTuRE3gCCwy_M&imgurl=http://www.e-obrazy.cz/zbozi/wag/02005.jpg&w=544&h=362&ei=R5EeUI_iHMK4hAfOy4CwCA&zoom=1

Realismus – hudba v hudbě realismus neexistuje dominovaly opery, komorní, orchestrální a klavírní skladby realistické momenty – historické postavy a události

Modest Petrovič Musorgskij opera Boris Godunov http://www.google.cz/imgres?q=musorgskij&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=ThLmN1mQ91sH7M:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Modest_Petrovi%25C4%258D_Musorgskij&docid=H0NHDJiamfhYLM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Musorgskiy.jpg/220px-Musorgskiy.jpg&w=220&h=347&ei=yJEeUL6YJYS3hAev6oDICA&zoom=1 George Bizet opera Carmen Giuseppe Verdi opera Aida http://www.google.cz/imgres?q=bizet&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=LTvl4n2H2n5uIM:&imgrefurl=http://whitgunn.freeservers.com/Davemusic/B/bizet-georges/carmen.html&docid=OzWHy2VDJhL-rM&imgurl=http://whitgunn.freeservers.com/Davemusic/B/bizet-georges/-foto.jpg&w=400&h=600&ei=IpIeUJDEL8fLhAfuqYD4Cw&zoom=1&iact=hc&vpx=444&vpy=108&dur=1750&hovh=275&hovw=183&tx=129&ty=190&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=137&tbnw=98&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:2,s:0,i:76 http://www.google.cz/imgres?q=verdi&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=wV9APR4xDQ-TXM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Verdi&docid=JDOdnca_7vuQ6M&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Verdi_Giuseppe.jpg/220px-Verdi_Giuseppe.jpg&w=220&h=315&ei=f5IeUJe7O8iYhQeJrIHACg&zoom=1&iact=hc&vpx=179&vpy=117&dur=1765&hovh=252&hovw=176&tx=115&ty=149&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=132&tbnw=98&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70

Richard Wagner Petr Iljič Čajkovskij Johann Strauss ml. opera Bludný Holanďan http://www.google.cz/imgres?q=wagner&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=pX2dxh4GpyyAkM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Wagner&docid=_aAhnmZEnwUkfM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/RichardWagner.jpg/230px-RichardWagner.jpg&w=230&h=320&ei=BZMeUJHwMsezhAekhoGQBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=298&vpy=151&dur=3000&hovh=256&hovw=184&tx=86&ty=190&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=131&tbnw=98&start=0&ndsp=35&ved=1t:429,r:1,s:0,i:87 Petr Iljič Čajkovskij balet Labutí jezero http://www.google.cz/imgres?q=%C4%8Dajkovskij&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=-dv6bl4gBe1ZeM:&imgrefurl=http://www.narodni-divadlo.cz/Default.aspx%3Fjz%3Dcz%26dk%3Dumelec.aspx%26ju%3D598&docid=oiaQbf-Y0m8evM&imgurl=http://www.narodni-divadlo.cz/images/00009366/00009366_A.jpg&w=290&h=349&ei=ipMeULwGkrKEB8SHgagP&zoom=1&iact=hc&vpx=424&vpy=122&dur=1125&hovh=246&hovw=205&tx=122&ty=155&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=136&tbnw=119&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:2,s:0,i:76 Johann Strauss ml. vídeňské valčíky Na krásném modrém Dunaji opereta Cikánský baron http://www.google.cz/imgres?q=johann+strauss+ml&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=T-BjNflUICf0pM:&imgrefurl=http://www.cojeco.cz/index.php%3Fid_desc%3D91537%26s_lang%3D2%26detail%3D1&docid=wyz7KDLteuhxAM&imgurl=http://www.cojeco.cz/attach/ilustrations/39ec62f46bd6a.jpg&w=250&h=247&ei=NJQeUOr5EcTPhAeWuYDIDQ&zoom=1

Téma: Realismus - 8. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 www.obrazky.cz Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)