Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Znázornění síly VY_52_INOVACE_13 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala: Mgr. Marta Merunková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: Fyzika Ročník: 7. Využití materiálu: pochopit rozdíl mezi klasickou a orientovanou úsečkou při znázorňování sil Forma výuky: vyhledat mezi možnostmi při PowerPoint prezentaci znázorňování sil, zavést pojem orientovaná úsečka a nacvičit její znázorňování v počítači i na papíře, zdůraznit pojem měřítka při znázorňování velkých sil pomocí malých orientovaných úseček, podrobnější metodika je ukryta v poznámce na listu č. 3, č. 4, č. 5, č. 6, č. 7 Pomůcky: pravítko, tužka, počítač, dataprojektor Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Jak můžeme znázornit sílu? Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Zobrazení síly Ve fyzice se síla znázorňuje orientovanou úsečkou. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Co je to orientovaná úsečka? Je to stejná úsečka, jakou používáme v geometrii, s tím rozdílem že na jednom konci je šipka. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Postup při zobrazování sil Zvolíme měřítko /1 cm = 1 N/ Narýsujeme přímku požadovaným směrem a na ní vyznačíme krajní bod Podle velikosti zadání naneseme Odpovídající délku úsečky: 5 N = 5 cm Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Stejné úsečky a přesto mají znázorňovat různé síly. Umíš odpovědět? 10 N = 10 cm 1 cm = ? N 100 N = 10 cm 1 cm = ? N 1000 N = 10 cm 1 cm = ? N Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Citace: