Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Matematika IV Autor: Mgr. Dana Kubáčková Téma: Opakování látky základní školy Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MD_05_Opakování ZŠ V Datum tvorby: Anotace (ročník): Prezentace je určena pro žáky 1. ročníku SŠ, slouží k zopakování a doplnění látky a početních dovedností. Klíčová slova: výraz, mocnina, slovní úloha. Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Opakování látky ZŠ
Upravte výraz a určete podmínky, za kterých má smysl: Podmínky: a b a 0 b 0
Druhá mocnina prvního čísla je rovna ¼ druhého čísla.Určete obě čísla, víte-li, že druhé číslo je dvakrát větší než první a ani jedno z čísel není rovno nule. Čísla: x, y x 2 = ¼ y y = 2x x, y 0 Druhá mocnina čísla je rovna jeho polovině. První číslo je ½.Druhé je tedy 1.
Deset dlaždičů mělo provést předláždění chodníku za 22 pracovních dní. Po čtyřech dnech přišli pro urychlení práce další dva dlaždiči. Kolik pracovních dní celkem trvalo předláždění chodníku? 10 dlaždičů ….. 22 dní ….. 1 chodník 1 dlaždič …….. 22 dní ….. 1/10 chodníku 1 dlaždič …….. 1 den …… 1/ dlaždičů …. 4 dny ……10.4.1/220 = 40/220 zbývá 220/220 – 40/220 = 180/ dlaždičů …. 1 den …..12/220 počet dnů, kdy pracuje 12 dlaždičů …… 180 : 12 = 15 celkový počet dnů = 19
Sad ve tvaru obdélníku má délku 54 m a šířku 36 m. Jaký je nejmenší počet sloupků, které musíme mít na oplocení tohoto sadu, mají-li být od sebe stejně vzdáleny? sloupky jsou ve všech 4 rozích hledáme největší společný dělitel čísel 54 a = 6. 9 = = = 6. 6 = = D = = 18 delší strana se rozdělí na 3 části – mezi nimi jsou 2 sloupky kratší strana se rozdělí na 2 části – mezi nimi je 1 sloupek = 10 sloupků
Použitá literatura, zdroje: Vlastní zdroje autorky.