Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_VYA-1-09 Tematický celek (sada): Algoritmizace Téma (název) materiálu: Typické vývojové diagramy s použitím větvení Předmět: Vývoj aplikací Ročník / Obor studia: 1.ročník/ Informační technologie Autor / datum vytvoření: Ing. Bc. Jaroslava Horová/ Anotace: Žáci se seznámí s pojmem s větvením ve vývojových diagramech. Metodický pokyn: Určeno k prezentaci nebo samostudiu. 1
2 Testuje se zda není první číslo větší než druhé Když není A větší, zobrazí se ve stejném pořadí, jak byla načtena. - Začátek Zobraz: B, A Konec Čti: A, B + Zobraz: A, B Když je A větší, zobrazí se v opačném pořadí, jak byla načtena.
3 Pořadí je správné – není nutné dělat další operace. V případě nesprávného pořadí – musíme vyměnit obsah buněk. Začátek Zobraz: A, B Konec Čti: A,B - + POM:= A A:=B B:=POM
4 Začátek Čti: A,B,C - + MAX:= A MAX:= B 1 Za maximum je považováno zatím číslo A. Porovnání druhého čísla a maxima. B je větší než maximum, B se stane novým maximem.
5 1 MAX:= C + - Zobraz: MAX Konec C je větší než maximum, C se stane novým maximem.
Rozhodněte, zda se jedná o trojúhelník, jestliže jsou dána tři čísla A, B, C. musí platit: součet dvou stran je větší než strana třetí musíme provést tři testy: 6
7 Začátek Čti: A,B,C + - Zobraz: „Nelze vytvořit trojúhelník“
Zobraz: „Lze vytvořit trojúhelník“ Konec
Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2007, ISBN Není-li uvedeno jinak jsou vývojové diagramy vlastní tvorby. 9