rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279
Finanční gramotnost Cesta peněz 1 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Cesta peněz 1
1.peníze Obsah: hotovostní a bezhotovostní forma peněz Způsoby placení Banka jako správce Výsledky : Používá peníze v běžných situacích Odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze
Cesta peněz 1 1/ aktivita na začátek- obrázky různých předmětů na kartičkách - děti si vytáhnou 1 obrázek a mají za úkol se rozdělit do skupin podle hodnoty věci, následuje diskuse : Proč, co myslíš, proč má tato věc asi tuto cenu, z jakého je materiálu?
OBRÁZKY:
Co je na obrázku? kožešina
Co je na obrázku? mušle
Co je na obrázku? sůl
2/ doplnit slova do vět - společně Už na počátku civilizace lidé potřebovali směňovat různé ……….. Nejprve vyměňovali …….., sůl a kožešiny. Později se jako nejlepší osvědčily kovy - ……….. a …………. Ale protože byly těžké, lidé si vymysleli peníze ……….. PAPÍROVÉ STŘÍBRO DOBYTEK ZBOŽÍ ZLATO
KLÍČ: Už na počátku civilizace lidé potřebovali směňovat různé ZBOŽÍ. Nejprve vyměňovali DOBYTEK, sůl a kožešiny. Později se jako nejlepší osvědčily kovy - ZLATO a STŘÍBRO. Ale protože byly těžké, lidé si vymysleli peníze PAPÍROVÉ.
Kožešina - cache/789_prew_200_170_color_fff.jpghttp:// cache/789_prew_200_170_color_fff.jpg Zdroje: Mušle - stredni-musle.gifhttp:// stredni-musle.gif Sůl jpg jpg Obrázky snímek 4-10 – Dětský obrázkový slovník