Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5
Plošné objekty mezi základní plošné objekty patří – obdélník, elipsa, mnohoúhelník a hvězda další objekty mohou vznikat např. tvarováním nebo ručním kreslením lze je vybarvovat nebo otáčet obrázek vzniká vrstvením objektů na sebe
Výplň objektu lze provést pouze u plošných objektů přepneme se do vlastností a výplně výplň může být jednotná, přechodová (od jedné barvy do druhé), vzorová, postscriptová a texturová jednotlivé druhy lze upravovat mnoha způsoby
Výplň objektu – cvičení vytvořte několik objektů a vyzkoušejte různé výplně a jejich úpravy vyberte např. libovolnou barvu z celé palety, upravte přechodové barvy a tvar přechodu, změňte rozměry dlaždic, změňte barvy vzorů výplní apod.
Změna velikosti označíme objekt tažení zvýrazněného čtverce měníme velikost rohovým čtvercem měníme objekt se zachováním poměru stran čtvercem u strany měním objekt pouze ve směru jedné osy
Otáčení objektů dvojklikem převedeme objekt do režimu otáčení zakulacené křivky slouží pro otáčení objektu kratší rovné šipky slouží pro zkosení objektu dále je zde vyznačen střed otáčení, který lze přemístit vše lze provést přesně zadáním čísel v Panelu vlastností
Kreslení objektů běžně se kreslí z „rohu“ do „rohu“ CTRL umožní kreslit symetrický objekt, tj. kruh nebo čtverec Shift umožní kreslit ze středu objektu v režimu Výběr Shift umožní vybrat více objektů klávesa P umístí vybraný(é) objekt(y) na střed stránky
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Projekt: Registrační číslo: Číslo DUM: Jméno autora: Název práce: Předmět: Ročník: Časová dotace: Vzdělávací cíl: Pomůcky: Poznámka: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_7B5 Karel Nymsa CorelDraw – plošné objekty IKT Kvarta 20 min Znalost základních pojmů grafiky a ovládání vektorové grafiky Corel Draw nebo obdobný SW na vektorovou grafiku - Inovace: Základní informace jsou v elektr. podobě a vyučující se může zaměřit na práci se studenty Datum vytvoření: