Nový Zéland - Co nebo kdo je kiwi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Míchání barev - výtvarná výchova Mgr. Milena Coufalová - ZŠ Sv
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vikingové - dějepis Dana Buchartova - ZŠ Planá Valy Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_18_New_Zealand.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová THE PLANET EARTH. CONTINENTS. COUNTRIES.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
What do you have to think about when planning something?
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Charakteristika výukového materiálu
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Autor: Mgr. Kateřina Suková
WH-QUESTIONS.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transkript prezentace:

Nový Zéland - Co nebo kdo je kiwi Nový Zéland - Co nebo kdo je kiwi? - angličtina Ilona Bařinková - ZŠ Brumov-Bylnice Metodické pokyny pro učitele Předmět: angličtina Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010

Cíle aktivity Obsahové cíle: Žák ukáže na mapě Nový Zéland Žák si osvojí základní a zajímavá fakta o Novém Zélandu Jazykové cíle: Žák používá slovní zásobu - obecné zeměpisné názvy Nového Zélandu. Žák čte odborný zeměpisný text s porozuměním Žák umí definovat pojmy v cílovém jazyce. Kompetence: Kompetence k učení: žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení a tvůrčích činnostech Kompetence k řešení problémů: žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí a je schopen je obhájit Pomůcky: mapa Austrálie a Oceánie nebo mapa světa; fotografie nebo obrázky symbolů Nového Zélandu (AUSTRALIA AND NEW ZEALAND FACTFILES); pracovní listy New Zealand - Land of the Long White Cloud (TIMESAVER CUSTOMS AND LIFESTYLE IN THE ENGLISH-SPEAKING WORLD); kartičky s klíčovými slovy v anglickém jazyce

Pracovní postup aktivity 1. Úvod-téma se kryje s učivem zeměpisu v 6 Pracovní postup aktivity 1. Úvod-téma se kryje s učivem zeměpisu v 6. ročníku,proto učitel nejdříve zjistí,co žáci znají o Novém Zélandu (brainstorming ve dvojicích v mateřském nebo cílovém jazyce, potom žáci říkají své nápady celé třídě a v angličtině se zaznamenají na tabuli) - pokud je nápadů málo nebo váznou, podpoří je učitel obrázky nebo kartičkami s klíčovými slovy 2. Práce s mapou: žáci lokalizují Nový Zéland na mapě světa, pokud možno v angličtině (jednotlivé symboly Nového Zélandu, viz pracovní listy New Zealand-Land of the Long White Cloud); společná kontrola správnosti odpovědí a porozumění textu 4. Definování symbolů: žáci se za pomoci učitele snaží definovat jednotlivé symboly Nového Zélandu v angličtině. 5. Práce s mapou: žáci hledají na zjednodušené mapě určitá místa (vodopády,útesy,ledovec apod) a zároveň se snaží tyto pojmy předložené v angličtině pochopit díky obrázkům na zjednodušené mapě, případně pomocí slovníku, viz pracovní listy New Zealand - Land of the Long White Cloud. Další procvičení: žáci říkají, kde jinde ve světě najdeme např. aktivní sopky, příklady ostrovů apod. 6. Praktické použití: každý žák vytvoří 4 věty v angličtině týkající se Nového Zélandu, tyto věty mohou být pravdivé, ale nemusí; žáci čtou věty třídě nahlas a ostatní říkají, zda je daná věta pravdivá či ne, nepravdivá tvrzení žáci opravují.

Použitá literatura, zdroje: Pelteret Cheryl,Customs and Lifestyle in the English-speaking World,TIMESAVER,2007,SCHOLASTIC,80 stran,strany 42 a 43 Lindop Christine,Australia and New Zealand,Factfiles,1998,OUP,29 stran,strany 17 až 25 Rady / tipy z praxe: Je vhodné pokračovat v dalších hodinách a zaměřit se detailněji na zajímavá fakta o Novém Zélandu,např Maorské legendy, původ tance "haka" nebo životopis Sira Edmunda Hilaryho.

Pracovní postup pro žáky Předmět: angličtina Název aktivity: Nový Zéland - Co nebo kdo je kiwi? Jazyk: AJ Instrukce žákům v cílovém jazyce: 1. What do you know about New Zealand?Think of New Zealand and in pairs write down what comes to your mind when I say New Zealand.You can use English or Czech. 2. Now,look at the map, can you see NZ? Where is it? OK,so is it in the northern or southren hemisphere? Can you show it,please? 3. Now,in pairs,look at the pictures,the symbols of NZ,read the texts and complete the texts with the correct words or phrases,the pictures will help you. Now,we will read the texts and check your answers. 4. Let´s revise what we already know,Czech is OK,but try English,I´ll help you:Who is Kiri Te Kanawa?How is The Lord of the Rings connected to New Zealand? Who or what is The All Blacks? Etc.

5. Now,look at the map of NZ again and find a glacier,an active volcano,waterfalls...see ex.5,page 43 on your worksheets.What is the glacier called?And where is the active volcano?Is it in the North or the South Island? What is the Czech word for cliffs? etc. Where else in the world can you find high mountains/an active volcano....? Now listen to Petr.True or false?Yes,that´s false.Can you correct it,Simona? Yes,well done.