Opakování Ploštěnci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TÉMA : PLOŠTĚNCI ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
EUKLEIDÉS.
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
JARO.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ZIMA.
Opakování učiva - hlísti
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
NEMOCI TRÁVICÍ SOUSTAVY.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
JOSEF ČAPEK Český malíř 20. století. Josef Čapek.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
Řád: Chrostíci.
Řád: Solifugy.
MAX ŠVABINSKÝ * v Kroměříži † v Praze Byl malířem, kreslířem a grafikem. Studoval na pražské Akademii výtvarných umění. Svůj umělecký.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roční období a změny v přírodě
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Vypracovala: V. Černochová
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
Třída: Chvostoskoci.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
LUDĚK MAROLD Český malíř 19. století. LUDĚK MAROLD.
Rostliny - opakování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Francouzský malíř a grafik IMPRESIONISMUS
Kruhoústí.
Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LÉTO.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
PODZIM.
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Řád: Sekáči.
KAREL PURKYNĚ Český malíř 19.století. KAREL PURKYNĚ.
Obojživelníci.
ČLENOVCI.
Havajské ostrovy.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
Savci.
Stejnokřídlí.
KMEN: PLOŠTĚNCI.
Transkript prezentace:

Opakování Ploštěnci

1. Najdi ukrytá slova vztahující se k učivu ploštěnci MOT ICE OL ICE ĚNKA BEL PLO EMN PŘÍ ŠT SAV KA BOU TAS

2. Doplň text Tělo ploštěnky je ………………………. souměrné. Celým tělem ploštěnky prosvítá ……………………… soustava. Tu tvoří rozvětvené …………………..

3. Spoj, co k sobě patří 2. Vylučování b, oči a laloky 1. Povrch těla a, plaménkové buňky 2. Vylučování b, oči a laloky 3. Nervová soustava c, pokožka s řasami 4. Smyslové ústrojí d, provazcovitá

4. Přiřaď pojmy hlavička, článek, krček, přísavka, věnec s háčky

5. Zakroužkuj ano (A) či ne (N) Nejlépe vyvinutou soustavou tasemnice je trávicí soustava A N Tasemnice přijímá živiny ústním otvorem A N Přísavky slouží tasemnici k přichycení A N Vývin tasemnice je přímý A N Larva tasemnice nazývá koudel A N

Seřaď ve správném pořadí, jak se může člověk nakazit tasemnicí 1. Žaludek prasete 2. Znečištěné krmivo 3. Pozření syrového masa 4. Tenké střevo člověka 5. Přenos larev krví do svalů prasete 6. Vznik boubele

Správné odpovědi 1. Ukrytá slova: motolice, boubel, ploštěnka, tasemnice, přísavka 2. Tělo ploštěnky je dvoustranně souměrné. Celým tělem ploštěnky prosvítá trávicí soustava. Tu tvoří rozvětvené střevo 3. 1c, 2a, 3d, 4b 7. správné pořadí: 2, 1, 5, 6, 3, 4

Přiřaď pojmy hlavička, článek, krček, přísavka, věnec s háčky

5. Zakroužkuj ano (A) či ne (N) Nejlépe vyvinutou soustavou tasemnice je trávicí soustava A N Tasemnice přijímá živiny ústním otvorem A N Přísavky slouží tasemnici k přichycení A N Vývin tasemnice je přímý A N Larva tasemnice nazývá koudel A N

Použitá literatura Obrázek 1: tasemnice: [cit.dne 13.3.2011]. dostupný [online]. http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/foto04/fot o_004.jpg&imgrefurl=http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/html04/foto_004.html&us g=__c6eSKUDxUAAADRWGxGEVWdLzAGA=&h=400&w=277&sz=16&hl=cs&start=0& zoom=1&tbnid=JrupZ_7_HKVshM:&tbnh=141&tbnw=98&ei=NIN8TdWhNoTRsgbXqPmA Bw&prev=/images%3Fq%3Dtasemnice%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1 R2ADFA_csCZ368%26biw%3D1419%26bih%3D694%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact =rc&dur=312&oei=NIN8TdWhNoTRsgbXqPmABw&page=1&ndsp=30&ved=1t:429,r:24,s:0 &tx=61&ty=8 Obrázek 2: Z165046-Coloured_SEM_of_a_tapeworm,_Taenia_sp.-SPL.jpg. [cit.dne 13.3.2011]. dostupný [online]. http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.detoxikacia- chudnutie.sk/uploads/video_image/Z165046-Coloured_SEM_of_a_tapeworm,_Taenia_sp.- SPL.jpg&imgrefurl=http://www.detoxikace-tela.cz/video/tasemnice-v-tlustem- streve&usg=__ep0p0ORIhLRP2j5y3V2hlxMBfoo=&h=242&w=350&sz=56&hl=cs&start=0 &zoom=1&tbnid=8tvKZPi0FIzVhM:&tbnh=131&tbnw=188&ei=Ko18TYGLE9Dzsgbo5rX- Bg&prev=/images%3Fq%3Dtasemnice%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1 R2ADFA_csCZ368%26biw%3D1419%26bih%3D694%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact =hc&vpx=948&vpy=211&dur=187&hovh=187&hovw=270&tx=196&ty=119&oei=Ko18TY GLE9Dzsgbo5rX-Bg&page=1&ndsp=30&ved=1t:429,r:12,s:0

Obrázek 3: tasemnice. jpg. [cit. dne 13. 3. 2011]. dostupný [online] Obrázek 3: tasemnice.jpg . [cit.dne 13.3.2011]. dostupný [online]. .http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.viscojis.cz/teens/images/stories /pohyb/tasemnice.jpg&imgrefurl=http://www.viscojis.cz/teens/index.php%3Foptio n%3Dcom_content%26view%3Darticle%26id%3D152:144%26catid%3D82:pn- parazitarni%26Itemid%3D132&usg=__pRU8VixzV61eAjZCbjuMjqMFu9o=&h=235&w=28 2&sz=28&hl=cs&start=30&zoom=1&tbnid=jMj_BbpubVql- M:&tbnh=134&tbnw=166&ei=6418TciACcbLswbbuaT0Bw&prev=/images%3Fq%3Dtase mnice%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1R2ADFA_csCZ368%26biw%3D1419 %26bih%3D694%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=655&oei=Ko18TYGLE9Dzs gbo5rX-Bg&page=2&ndsp=31&ved=1t:429,r:11,s:30&tx=87&ty=64