Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÍSTO, KDE ŽIJEME – DOMOV, RODINA
Advertisements

Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ VI. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_720_3TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ IV. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_698_2TR_PRV Autor: Mgr.
OPAKOVÁNÍ III. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_692_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
VĚCI KOLEM NÁS – LIDÉ A VÝROBKY
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
zvířata Ve volné přírodě
VE ŠKOLE Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_681_2TR_PRV Autor: Mgr. Jana.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Místo, kde žijeme – škola
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
PROCVIČOVÁNÍ ČÍSEL 1, 2, 3 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_162_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná –
Hygiena ČISTOTA.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_173_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
VYVOZENÍ HLÁSKY „N“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_114_1TR_CJ Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Radana Marelová Název : VY_32_INOVACE_2A_19_Lidské_tělo Téma:
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Člověk a zdraví Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_693_2TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Člověk a zdraví Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_693_2TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Prvouka Téma Lidé a čas Očekávaný výstup Žák zná nebezpečí úrazu, vybavení lékárničky, telefonní čísla pro pomoc při úrazu Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží žákům k procvičování a shrnutí znalostí Datum vytvoření Srpen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Denní doby, měření času, věk Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní, klipart; Viz poslední snímek

Lidské tělo Lidské tělo je složeno z mnoha součástí. Základem je: 1. kostra 2. vnitřní orgány 3. smysly 4. kůže 5. svaly zrak sluch čich lebka žaludek střeva hmat pokožka srdce plíce kostra chuť mozek

nemoc Když onemocníme nějakou nemocí, chodíme k lékaři. Před nakažlivými – infekčními – nemocemi jsme očkováni, ale některé nemoci – nejčastěji dětské – můžeme dostat. Jsou to: angína, chřipka, plané neštovice, spalničky, zarděnky, spála a příušnice. Většina nemocí má podobné příznaky. Může to být zvýšená teplota či horečka, kašel, rýma, bolest v krku, únava, vyrážka. Pokud se tyto příznaky objeví, co nejrychleji vyhledáme lékaře.  Pojmenuj příznaky nemoci, které jsou na obrázku:  Jakým přístrojem se měří zvýšená teplota? rýma zvýšená teplota bolest hlavy horečka bolest teploměrem

úraz Když si poraníme některou část těla, říkáme, že se nám stal úraz. K úrazům dochází nejčastěji v tělocvičně a na hřišti, proto musíme být velmi opatrní při cvičení a při sportu. Nejčastějšími úrazy jsou odřeniny, zlomeniny a vykloubeniny.  Pojmenuj situace nebo úrazy na obrázcích: K velmi vážným a velmi častým úrazům dochází na silnicích při autonehodách, jejichž účastníky často bývají i děti a cyklisté. Proto buďme opatrní a dodržujme pravidla silničního provozu. vymknutý kotník zlomená ruka zlomená noha transfúze krve rozbité koleno

První pomoc Pokud jste svědky nehody, musíte dodržovat tyto zásady: 1. okamžitě zavolat dospělého a nahlásit mu úraz 2. musíte zajistit zraněnému první pomoc 3. v případě potřeby zavolat záchranku na telefonním čísle 155 K poskytnutí první pomoci je zapotřebí mít lékárničku. Ta nesmí chybět v dopravních prostředcích, v domácnosti ani ve škole. Neměla by však být volně přístupná dětem.  Co musí být v lékárničce? Pojmenuj zdravotnický materiál: obvazy nůžky náplasti teploměr kapky, různé druhy tablet desinfekce základní kapky a masti

Hygiena a čistota Abychom byli zdraví, musíme se otužovat a dodržovat zásady čistoty a hygieny. Některé nemoci mohou být způsobeny nedostatečnou hygienou – žloutenka, úplavice aj. už od malička se děti učí základním návykům při všech denních činnostech. Co musíme dodržovat, abychom byli zdraví? 1. Ráno se umyjeme čistou studenou vodou. Vyčistíme si zuby. 2. Pře každým jídlem a po použití WC si dobře umyjeme ruce. 3. Večer se koupeme v teplé vodě a čistíme si zuby. 4. Několikrát denně se češeme, pravidelně si myjeme vlasy. 5. Pravidelně si čistíme uši a stříháme si nehty.  Pojmenuj hygienické potřeby: kartáček a pasta na zuby šampón hřeben mýdlo ručník manikúra

ZDROJE Klipart Microsoft PowerPoint 2007 MÜLHAUSEROVÁ, Hana. SVOBODOVÁ, Jaromíra. Prvouka 2, učebnice pro základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, 2001. ISBN: 80-7289-034-4, str. 29 - 30