Jan Zemánek Slidy na Webu  Dočasně na

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

Association for Computing Machinery - Založena v r Zaměření informační technologie - Podporující publikace počítačové literatury (portál ACM) -
Internet.  Celosvětový systém propojených počítačů  Funkce  Sdílení dat  Elektronická pošta.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Vocabulary Microprocessors.
Grafické zobrazení příkladu RETURN MANAGEMENT J.Skorkovský KPH.
O metodě konečných prvků Lect_6.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Pár slov o Matlabu a o zobrazení čísla na počítači.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Oprava automobilu By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky
(Java) RDF APIs Jan Zemánek KIZI VŠE, Praha. Přehled Java RDF APIs Jena Download
Shopping II By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
(personality adjectives, clothes, physical appearance) (Popis osob)
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Internet Explorer 8 Štěpán Bechynský Developer Evangelist Microsoft s.r.o.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Practice Vocabulary and your MEMORY. At home Task 1: Task 1: You have one minute. Look at the pictures of home objects carefully. Try to remember all.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
READING – BRITISH LITERATURE
LINKING WORDS ‒ for similar or opposing ideas
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
B130P16: Praktické základy vědecké práce Katedra experimentální biologie rostlin PřF UK Connecting computer into wifi network.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Africa – Knowledge Economy – 6 st March 2013 Company Confidential | © 2013 VNL – REV E 1 Body text 24pt Myriad Pro Footer 8pt Myriad Pro Header 32pt Myriad.
Computer visualization of relational database in www environment Radek Horáček Supervisor: ing. J. Blažej,Phd. Bachelor Thesis, Department of Physical.
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
How To Upload and Download Flies using Filezilla ?
Internet publishing HTML documents writing basics Petr Zámostný room: A-72a phone.: 4222
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
CZECH STATISTICAL OFFICE Na padesátém 81, CZ Praha 10, Czech Republic Blind Friendly Website Helena Koláčková Czech Statistical Office.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Accelerating Your Success TM IBM Tivoli NEWS Petr Klabeneš
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Tematická oblast ANGLIČTINA: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Název vzdělávacího materiálu
Živá fáze.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Mainframe History Marek Ďuriš Mainframe History 12/28/2018
PAST CONTINUOUS MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Logaritma a.s. Moravičany Moravičany Czech Republic IČO: DIČ: CZ Registered at the Regional Court in Ostrava, section B, inset.
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Pak. pak pak Selamat pagi, Bart. Your Indonesian is coming along well. I gather you think that “pak”, pronounced “puck”, is the Indonesian word.
Transkript prezentace:

Jan Zemánek

Slidy na Webu  Dočasně na

„Web of Documents“ (1)  Dnešní Web Webové stránky = dokumenty XHTML = XML = struktura dokumentů Dokumenty vzájemně „prolinkovány“ odkazy URL Odkazy ○ „the most powerful – feature of the Web“ ○ „only one direction and untyped“ ○ Evolving the Link - Danny Ayers

„Web of Documents“ (2)  Analogy a global filesystem  Designed for human consumption  Primary objects documents  Links between documents (or sub-parts of)  Degree of structure in objects fairly low  Semantics of content and links Implicit

„The Web of Documents and the Web of Linked Data“  „From global filesystem to global database“  Databáze na Webu dnes Přímo nepřístupná a vzájemně nepropojená „datová sila“

„Web of Linked Data“ (1)  Strukturovaná RDF data vzájemně „prolinkována“ odkazy  Koncept Linked Data „zazěhnuto“ iniciativou Linking Open Data project ○ ommunityProjects/LinkingOpenData ommunityProjects/LinkingOpenData

„Web of Linked Data“ (2)  Analogy a global database  Designed for machines first, humans later  Primary objects things (or descriptions of things)  Links between things  Degree of structure in (descriptions of) things high  Semantics of content and links explicit

Linking Open Data project  Překonat „chicken-egg“ problém na Sémantickém webu 1. protože nikdo nevystavuje data, neexistují aplikace, které by je konzumovaly 2. protože neexistují aplikace, nikdo data nevystavuje

Linked Data  „a method of exposing, sharing, and connecting pieces of data on the Semantic Web“  „emphasizes Web access to data using existing Web technologies such as URIs and HTTP“  „emphasizes links between related Web resources“

Ukázka

Linked Data Map (Spring ‘08)

4 principy pro Linked Data  Use URIs to identify things that you expose to the Web as resources  Use HTTP URIs so that people can locate and look up (dereference) these things  Provide useful information about the resource when its URI is dereferenced  Include links to other, related URIs in the exposed data as a means of improving information discovery on the Web 

URI  Uniform Resource Identifier  „a URI is probably the most important part of the Web’s architecture“  URI Identifikují webové stránky Mohou identifikovat cokoli ○ „Zdroje“ (resources) Osoby, věci, místa, abstraktní koncepty atd.  „A resource is simply something that can be identified with a URI.“

Zdroje (Resources)  „Informační zdroje“ „information resources“ „things that can be expressed entirely as digital messages“ ○ Webové stránky, PDF dokumenty, obrázky, atd.  „Neinformační zdroje“ „non-information resources“ V tomto pojetí je např. kniha neinformační zdroj Osoby, věci, místa, atd.

„Dereferencování“ URIs  Information resource A resource with representation (page, document, image) Server should return HTTP 200 OK  Non-information resource A resource without representation (vocabulary terms, human beings, etc.) Server should return HTTP 303 See Other, and Location of related information resource headers  Demo Non-information resource: Information resource: zemanekhttp://keg.vse.cz/person/jan- zemanek

Browsing Linked Data  The Tabulator „A generic RDF data browser and editor“ Firefox extension  Disco Hyperdata Browser „A simple browser for navigating the Semantic Web“ Web-based

Zdroje   Linked Data (ESW W3C)  Linked Data  Howto publish Linked Data on the Web berlin.de/bizer/pub/LinkedDataTutorial/ berlin.de/bizer/pub/LinkedDataTutorial/  Bootstrapping the Web of Data (slidy)  Linked Data – The essentials for Semantic Web application development (slidy)