Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Advertisements

OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
OBOJŽIVELNÍCI
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Obojživelníci ocasatí
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zpracoval: Marcela Kováříková
Transkript prezentace:

jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmětpřírodopis pořadové číslo DUM01

AnotacePrezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce učiva o obojživelnících.K procvičení učiva žáci řeší test.Prezentace obsahuje řešení AutorMgr. Eva Truxová Očekávaný výstupcharakterizuje hlavní taxonomické jednotky živočichů a jejich významné zástupce Druh učebního materiáluvýklad Druh interaktivityprezentace Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let

Znaky obojživelníků žijí na souši i ve vodě mají končetiny proměnlivá teplota těla tělní pokryv – vlhká, slizká kůže, obsahuje slizové a jedové žlázy dýchají plícemi a vlhkou kůží larvy – pulci – dýchají žábrami 2 skupiny obojživelníků a)ocasatí (mloci a čolci) b)bezocasí (žáby

Čolek obecný

Čolek velký

Čolek horský

Mlok skvrnitý

Ocasatí obojživelníci  mají dva páry stejně vyvinutých končetin  hlava je zřetelně oddělena od těla  tělo je protáhlé  mají ocas

zástupci čolek obecný hřeben na hřbetě samců v době páření zimní spánek čolek velký čolek horský patří mezi chráněné živočichy mlok skvrnitý živorodý

mlok skvrnitý živorodý černá barva se žlutými skvrnami potrava – hmyz, slimáci, žížaly chráněn

Test – k procvičení látky 1. Teplota obojživelníků je: a) proměnlivá b) stálá,asi 37°Cc) stálá, asi 40°C 2. Dospělý čolek obecný dýchá žábrami:ano – ne 3. Obojživelníci mají krevní oběh rozdělen na velký tělní a malý plicní, do těla však proudí krev …………… V zimním období se životní děje obojživelníků zpomalují a obojživelníci jsou v zimním spánku: ano - ne

5. Poznejte ocasatého obojživelníka: a) na jaře je pestře zbarven a na hřbetu má vysoký lem ………….. b) žije ve vlhkých lesích a má výrazné žlutočerné zbarvení …………………. 6. Dospělí čolci žijí většinou: na souši – ve vodě

7. Samice mloka skvrnitého: a)klade vejce s kožovitým obalem do vlhké lesní hrabanky b)lepí vejce s vápenitou skořápkou na listy olše lepkavé c)klade živé larvy do vody d)klade živé larvy do vlhké až mokré půdy

Řešení: 1.a 2.ne 3.smíšená 4.ano 5.a) čolek obecný b) mlok skvrnitý 6. ve vodě 7. c

Zdroje: