Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
SRDCE.
Název Oběhová soustava člověka
Neúnavná srdeční pumpa
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Oběhová soustava zajišťuje transport látek po těle
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SRDCE (COR).
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Srdce Velký a malý krevní oběh Procvičování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Oběhová soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci oběhové.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
SOUSTAVA OBĚHOVÁ Soustava krevního oběhu tvoří srdce, soustavu cév a krev Srdce je uloženo v dutině hrudní za hrudní kostí ve vazivovém vaku OSRDEČNÍKU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Oběhová soustava- srdce
Stavba a činnost srdce OBĚHOVÁ SOUSTAVA Mgr. Jan Marek
Číslo a název šablony klíčové aktivity
OBĚHOVÁ SOUSTAVA Oběh krve zajišťuje srdce a cévy Obr.1,2.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
KREVNÍ OBĚH Odkysličená krev přitéká horní a dolní dutou žilou do pravé síně, současně se plní krví okysličenou levá síň (krev do ní přivádějí z plic plicní.
Oběhová soustava u Člověka
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_34_STAVBA_SRDCE
Zpracoval: Ondřej Boček
Srdce a krevní oběhy Autor: Mgr. Diana Mücksteinová
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Cévní soustava3 SRDCE, CÉVY.
Srdce.
Srdce Prezentace byla vytvořena s použitím obrázků Google a tohoto webu: vytvořil: Richard Jonáš.
Cévní systém lidského těla
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_07_28_Oběhová soustava, srdce OBĚHOVÁ SOUSTAVA, SRDCE.
Projekt: EU peníze školám registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_52_INOVACE_PŘ.36 Vytvořeno: únor 2013 Základní škola a mateřská škola.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA II SRDCE, SLEZINA, BRZLÍK. STAVBA SRDCE.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, srdce Ročník: 8.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Oběhová soustava obratlovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření17.
Oběhová soustava srdce a cévy
GE - Vyšší kvalita výuky
Krevní oběh.
Srdce a jeho funkce v těle
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_04-13 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
sites.google.com/site/vondrakovalidsketelo
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_15_01_krevní oběh.
KREVNÍ OBĚH (opakování)
Projekt: EU peníze školám registrační číslo: CZ / /21
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_13_02_08 Název materiálu Oběhová soustava – Krevní oběh Jméno vyučujícího Tomáš Kubal Třída8.BPředmět Přírodopis Datum vytvoření

KREVNÍ OBĚH

Cíle hodiny : objasnit rozdíly mezi velkým a malým krevním oběhem popsat princip průtoku krve srdcem určit rozdíly mezi krví proudící v žilách a v tepnách

Kompetence k učení komunikativní

Krevní oběh (u člověka a všech dalších savců a ptáků existují 2 oběhy) Velký ( tělní, systémový) Malý (plicní)

Krevní oběh Srdce Pravá polovina : krev z těla Neokysličená Levá polovina: krev z plic Okysličená Obr.1

A) velký k. oběh: levá komora – aorta – orgány – horní a dolní dutá žíla – pravá síň B) malý k. oběh: pravá komora – plíce - levá síň Plicní tepna Aorta Kapiláry v orgánech Kapiláry v plících Obr.2

Malý (plicní) oběh začátek v pravé komoře – neokysličená krev přes plicnicový kmen, pravou a levou plicní tepnu do plic okysličení, přes 4 plicní žíly do levé síně

Velký (tělní, systémový) oběh - začátek v levé komoře – okysličená krev - aorta – tvořena třemi úseky: aortální oblouk, hrudní a břišní aorta → koronární oběh (srdeční obvod), životně důležitý, zásobuje srdce (nejlepší krev) → horní systémový oběh – hlava, krk, ruce → hrudní oblast (aorta tu prochází přes bránici) → vrátnicový oběh (přívod krve jaterní tepnou) shromažďuje krev z trávicí soustavy, uměle napojený, začíná slepě systémem kapilár v okolí trávicí soustavy, končí systémem kapilár v játrech → ledvinný oběh (ledvinová tepna) → dolní systémový oběh – nohy - žilní systém → dolní dutá žíla → horní dutá žíla - konec v pravé síni – odkysličená krev

Obr.3

Cévy srdce Pravé plicní žíly Pravá plicní tepna Aorta Levá plicní tepna Levé plicní žíly Dolní dutá žíla Horní dutá žíla Obr.4

Srdeční chlopně v pravém srdci: plicní a trojcípá (trikuspidální) v levém srdci: aortální a dvoucípá (mitrální) Při odstupu aorty a plicních tepen od srdce – poloměsíčité chlopně – brání zpětnému toku krve do srdce

Zdroje obrázků Obr.1 Obr.2 COPYRIGHT© Obr.3 COPYRIGHT© Obr.4 PŘÍRODOPIS.3 – BIOLOGIE ČLOVĚKA SE ZÁKLADY ETOLOGIE A GENETIKY, Černík, Bičík, Martince, SPN Praha 1998, Soustava oběhová, str. 36, obr. 35 – Stavba srdce