VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
VY_32_INOVACE_7A1 FINANČNÍ MATEMATIKA ZEMĚ A JEJICH MĚNA.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Databáze Tabulky a typy dat VY_32_INOVACE_7B11. Proč datové typy ? Abychom mohli do tabulky vložit data, musíme jednotlivým polím (sloupcům) přiřadit.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Grafika 8 Zpracování textů VY_32_INOVACE_7B8. Základní typy textů Odstavcový text Řetězcový text.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Databáze Lokální systémy a SQL servery VY_32_INOVACE_7B10.
Acidobazické indikátory
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
O DRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ VY_32_INOVACE_7C5. T ÝKAJÍ SE ZAČÁTKU ODSTAVCE Shodný symbol nebo obrázek Číslování odstavců (číslice nebo písmena) OdrážkyČíslování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ

1) Výdaje čtyřčlenné rodiny za měsíc: nájemné 3 600 Kč voda, elektřina, plyn 2 000 Kč pojištění 400 Kč stavební spoření doprava do školy a zaměstnání výdaje na stravování 2 500 Kč ostatní výdaje (kultura, zájmy, oblečení, údržba domácnosti aj.) 8 000 Kč Jaké musí být příjmy rodiny, aby mohla zaplatit uvedené výdaje?

2) Čtyřčlenná rodina (2 dospělí + 2 děti) chce jet o prázdninách na dovolenou k moři. Cenu dovolené u jednotlivých cestovních kanceláří uvádí tabulka:   EXIM FIRO ČEDOK dospělá osoba 12 000 Kč 11 500 Kč 14 000 Kč dítě sleva 25 % sleva 20 % sleva 15 % a) Jaká je celková cena dovolené pro čtyřčlennou rodinu u jednotlivých kanceláří? b) Jak dlouho musí rodina na tuto dovolenou šetřit, jestliže měsíčně uspoří 2 000 Kč? c) Vyhledejte na internetu nabídky jiných cestovních kanceláří a pokuste vybrat tu nejvhodnější a cenově nejdostupnější.

3) Rodina se dostala do drobných finančních problémů 3) Rodina se dostala do drobných finančních problémů. Oba rodiče jsou kuřáci. První, na čem budou šetřit, je, že přestanou kouřit. Každý vykouřil 1 krabičku cigaret denně. Vypočítejte, kolik korun rodina ušetří ročně, stojí-li krabička cigaret: a) 40 Kč? b) 50 Kč? c) 60 Kč?   4) a) Spočítejte, kolik litrů vody „spotřeboval“ za měsíc (za rok) pan Hýřil, když mu kapaly tři kohoutky u umyvadel a protékal mu záchod. Za den mu tak navíc „odešlo“ 50 litrů vody.   b) Kolik korun ušetří pan Hýřil za vodu za rok, budou-li kohoutky i záchod opravené? (vodné + stočné 1 m = 1 000 litrů = 65 Kč)

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_7A5 Jméno autora: Mgr. Monika Kalfusová Název práce: Finanční matematika Předmět: Matematika Ročník: Kvarta Časová dotace: 20 minut Vzdělávací cíl: naučit žáky orientovat se v rodinných rozpočtech, naučit je s nimi pracovat a pokusit se je upravit vhodně zvolenými úsporami Inovace: využití ICT, mezipředmětové vztahy Pomůcky: internet (ceny energií) Poznámka: vytvořeno 10.2.2012