Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Označení způsobu hry, dělení a prodlužování not Předmět, ročník
Advertisements

Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Název Pohlavní soustava - ženská Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název LIDSKÁ KOSTRA – STAVBA, VÝVOJ, RŮST A SPOJENÍ KOSTÍ
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Prezentace k tématu fylogeneze člověka, obsahuje otázky
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Dýchací soustava II Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Název Soustava kožní Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Tělní tekutiny, opakovací test Předmět, ročník
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Edgar Allan Poe Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie
Název Balada o Tristanovi a Isoldě Předmět, ročník
Název Vylučovací soustava Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Název Pohlavní soustava - mužská Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název Dýchací soustava I Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Název Sídla - venkovská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
VY_32_INOVACE_03-01 Živočišná buňka
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Název TRÁVÍCÍ SOUSTAVA Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Smyslová ústrojí člověka
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Semiautonomní organely a cytoskelet
Stavba lidského těla.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_TKÁNĚ1_P1-2
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘ8_BO.
TKÁNĚ - EPITELY.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Porovnání eukaryotické a prokaryotické buňky
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_BUŇKA 3_P1-2
4. Buňky.
Buňka Test.
Transkript prezentace:

Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast Biologie člověka Anotace Prezentace z tématu tkáně, obsahuje otázky a úkoly s řešením Klíčová slova Živočišná buňka, organely, tkáň, epitel Autor Mgr. Tomáš Pospíšil Datum Září 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

TKÁNĚ I Po1 DUM č. 2

TKÁŇ soubor buněk podobného tvaru vykonávající stejnou funkci Jak se takovému souboru buněk říká u rostlin?

BUŇKA A JEJÍ ČÁSTI Řešení Pomocí učebnice doplňte názvy vybraných organel buňky a zopakujte si jejich funkci jejich funkci pod následujícími čísly Řešení 1 -jadérko 2 - jádro 3 - ribozómy 5 -endoplazmatické retikulum 6 – Golgiho aparát 7 – cytoskelet 9 – mitochondrie - lysozom 11 – cytoplazma 13 – centriola 14 – cytoplazmatická membrána 1 - ……………. 2 - ……………. 3 - ……………. 5 - ……………. 6 - ……………. 7 - …………….. 9 - …………….. 10 - …………….. 11 - …………….. 13 - …………….. 14 - ……………… Obr. 1 Živočišná buňka

Epitely buňky jsou uspořádány ve vrstvách, mezi buňkami nejsou prakticky žádné mezibuněčné prostory mohou být jednovrstevné nebo vícevrstevné nacházejí se na vnějším povrchu orgánů, tvoří výstelky (vnitřní povrch) dutin ap.

Epitely Podle tvaru a vrstev doplň do obrázku z nabídky dlaždicový vícevrstevný cylindrický vícevrstevný krychlový vícevrstevný dlaždicový cylindrický krychlový smíšený Kliknutím na nabízený pojem se dozvíte správnou odpověď ! Obr. 2 Druhy epitelů

Epitely podle funkcí krycí epitel pouhý pokryv orgánu resorpční (vstřebávací) epitel výběžky (tzv. mikroklky),zvětšují vstřebávací povrch např. vnitřní povrch tenkého střeva žlázový epitel produkce určité látky např. trávicí šťávy, hormony, pot,mateřské mléko Uveď př. výskytu Uveď př. výskytu Kliknutím na šedý rámeček odkryjete odpověď!

Uveď př. výskytu a funkci Uveď př. výskytu a funkci Epitely podle funkcí řasinkový epitel na povrchu brvy např. dýchacích cesty (transport hlenu a prachu) nebo vejcovod (transport vajíčka) smyslový epitel napojení na nervová vlákna např. sítnice oka (zachycení světelného záření) Uveď př. výskytu a funkci Obr. 3 Řasinkový epitel Uveď př. výskytu a funkci Kliknutím na šedý rámeček odkryjete odpověď!

Použití prezentace a zdroje Klikáním na aktivní text nebo rámečky se zobrazí možné odpovědi. Zdroje: Obr. 1 Živočišná buňka [cit. 2013-11-2]. Dostupný pod licencí Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Animal_Cell.svg?uselang=cs Obr. 2 Druhy epitelů upraveno podle [cit. 2013-11-2]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: ht tp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Illu_epithelium.png?uselang=cs Obr. 3 Řasinkový [cit. 2013-11-2]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bronchiolar_epithelium_3_-_SEM.jpg?uselang=cs Literatura: JELÍNEK, Jan a ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 3., dopl. a opr. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, 551 s., [38] s. barev. obr. příl. ISBN 80-718-2070-9.