Krajina. Krajinomalba je tradi č ní nám ě t ve výtvarném um ě ní. Jako um ě lecký druh se samostatn ě uplat ň uje po č átkem 16. století. P ř edtím se.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

PLOŠTĚNCI Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_311.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Internet pro programátory. Jaké nám dává internet možnosti? Jaké nám dává internet možnosti? …………………………..……………… Tematicky zaměřené portály a servery Internetové.
Digitální učební materiál
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
KRAJINA V OKOLÍ MÉHO DOMOVA
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Axonometrické promítání
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_1 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
ŠablonaIII/2 č íslo materiálu389 Jméno autoraMgr. Alena Krej č íková T ř ída/ ro č ník1. ro č ník Datum vytvo ř ení
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
GOTICKÉ MALÍŘSTVÍ.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
32_09_19: Kapitoly z teorie výtvarné tvorby - Surrealismus
Opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Jak zobrazit strom. Důkladně pozorujeme Důkladně pozorujeme Všímáme si podstatných a hlavních linií kmene, větví, jejich síly a velikosti, charakteru.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Technické kreslení Kosoúhlé promítání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
POLÁRNÍ PÁS 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
PČ_020_Lyžaři a snowboardisté Autor: Mgr. Petra Zdráhalová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Dopis Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Objektová tvorba - asambláž
VLIV TĚŽBY NEROSTŮ NA KRAJINU A ŽP
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Design tužkou a ve 3D Design obuvi Hana Děcká
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
D ě lení barev II. Syté a lomené barvy Syté barvy jsou ty, které vyma č káváme p ř ímo z tuby a neobsahují p ř ím ě s bílé a č erné barvy. Jsou výrazné.
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Elektronická učebnice - II
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Architektura tužkou a ve 3D
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Kořeny stromů. Obr.1 Obr.2Obr.3 Obr.4 Obr.5  Co vás napadá při pohledu na fotografie kořenů ?  Jaké jsou ?  Jaké máte pocity a proč ?
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Transkript prezentace:

Krajina

Krajinomalba je tradi č ní nám ě t ve výtvarném um ě ní. Jako um ě lecký druh se samostatn ě uplat ň uje po č átkem 16. století. P ř edtím se v um ě ní krajinomalba uplat ň ovala jen jako pozadí k historickým nebo nábo ž enským výjev ů m.

Krajinu m ůž eme roz č lenit na t ř i č ásti – prostorové plány. Pop ř edí Prost ř edí Pozadí Prostorové plány plynule p ř echázejí jeden ve druhý

Obr.1

Obr.2 Co se nachází v popředí, v prostředí a v pozadí krajin?

Obr.3

Obr.4 Co je obzor ? Obzor je pomyslná linie, která odděluje konec krajiny od oblohy. Krajina se středním obzorem.

Krajina s nízkým obzorem. Obr.5

Krajina s vysokým obzorem. Obr.6

Krajina pohledem umělce – Paul Cezanne. Obr.7

Vincent van Gogh Obr.8

Dětské práce. Obr.9 Obr.10

Použité zdroje : ŠAMŠULA, Pavel. Obrazárna v hlavě. 1. vyd. Praha: SPL - Práce ve spolupráci s nakladatelstvím Albra, 2002, 65 s. Učebnice pro základní školy (Práce). ISBN ŠAMŠULA, Pavel. Obrazárna v hlavě. 1. vyd. Praha: SPL - Práce, 1999, 63 s. Učebnice pro základní školy (Práce). ISBN Obr.1 Obr.2 Obr.3 Obr.4 2iN6A3-2GJocW-2S9v87-4cxD3M-4r4w1f-4zyBrt-4zyBRk-4zyCMa-4zyCNX-4zz2r2-4B1pTW-4GFWNn-4NELvM-4PWvgy-4RKuvi- 4RPGsu-4RPHUG-4RPPwL-5ncU74-5zJT7Y-5zJTrL-5Afyua-5E32Cc-5GV1rk-5GZj1q-5JmtUc-5JmtUn-5JqymE-5KiFno-5M38KS-5RGiFu- 5UwTCJ-61yaHD-61ME9B-62UTSn-62WE3Z-62Yv3U-62ZK3s-6yUfDS-6AX2Qo-6Fg6ij-6SL4K8-6YWrhy-72eQ4n-74TzoZ/ Obr.5 Obr.6 Obr.7 Obr.8 Obr.9 archiv autorky Obr. 10 archiv autorky