LESY NA ZEMI Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Z_018_Ekologie_Lesy na Zemi
Anotace: Digitální učební materiál je určen pro seznámení žáků s učivem o lesích na planetě zemi Materiál vysvětluje probírané téma netradiční formou s možností aktivního zapojení žáka Je určen pro předmět zeměpis a ročník devátý
tento proces se nazývá jako ( vyber správnou odpověď ) 1. FATOSYNTÉZA 2. FOTOSYNTÉZA 3. FYTOSYNTÉZA za podpory sluneční energie dopadající na Zemi probíhá syntéza oxidu uhličitého a vody – výsledkem je vznik kyslíku a glukózy Zkuste podle uvedené definice upravit následující rovnici: CO ₂ + H ₂ O - světlo ← (CH ₂ O) + OCO ₂ + H ₂ O + světlo → (CH ₂ O) + O ₂
Najděte v osmisměrce všechny funkce, které les plní: EXPKSEČVYRU SKREKREAČNÍ TSOCIÁLNÍMJ EMDLHBNMMLS TGUKO VBVRÉX IXKOÝGVDÁČV CIČHJ AIÝAER KTNACWŘCLBT ÁDÍYD DG RKNU BUKOBRANNÁN KÍNTOVARDZX
Kolik procent souše pokrývají lesy na naší planetě? % % % Kolik procent lesů se nachází v chráněných územích? % – 26 % – 35 % což je cca 3950 mil. ha
Podíl na světové rozloze lesů ( přiřaďte světadíly k uvedeným procentům ) Afrika Severní Amerika Jižní Amerika Asie Austrálie a Oceánie Evropa
= zásadní problém současnosti, ke kterému dochází hlavně v důsledku hospodářské činnosti člověka (zemědělství, dřevařský průmysl apod.) = samovolné rozšiřování lesa (např. Evropa), výsadba lesních monokultur, „Reduced Impact Logging“ (=těžba s omezenými dopady na životní prostředí)
kyslík glukóza oxid uhličitý
Afrika Austrálie Evropa
výsadba lesních monokultur samovolné rozšiřování lesa otevřením více nábytkářských společností