Autor materiálu: Renata Vondrášková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Advertisements

VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Česká dramatická tvorba
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
FRANCISCO DE GOYA Španělský malíř a grafik BAROKO.
GOTIKA. GOTIKA ROMÁNSKÝ SLOH RENESANCE GOTIKA.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
TŘÍDĚNÍ HUB VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
HOUBY – způsob života VY_32_INOVACE_F2 - 10
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.20 – SOPEČNÁ ČINNOST – pracovní list
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_775_HUDBA _V_OBRAZECH TÉMA: Hudba a výtvarné.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
6. ročník Látky a tělesa Látky a tělesa.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3D grafika Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Island - přes obyvatel - nejřidčeji zalidněný evropský stát - hl. a největším městem je Reykjavík - státní zřízení: republika - správní členění:
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_05_Island
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Transkript prezentace:

Autor materiálu: Renata Vondrášková Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, 262 41 VY_32_INOVACE_05_CAP ISLAND Autor materiálu: Renata Vondrášková Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. © Renata Vondrášková

Země ledovců, gejzírů a sopek Island Země ledovců, gejzírů a sopek

Poloha a povrch Island je ostrovní republika, ležící na okraji severního polárního kruhu. Povrch je hornatý, s mnoha gejzíry, sopkami a ledovci.Častá jsou zemětřesení. © Renata Vondrášková

Složení povrchu Druh půdy Procentuální zastoupení Ledové pouště a pole 63 % Ledovce 12 % Ledovcové usazeniny 4 % Zemědělsky využitelná 21 % © Renata Vondrášková

Největší islandský ledovec © Renata Vondrášková

Podnebí Chladné podnebí zmírňuje teplý Severoatlantský proud. Mezi chladnějším severem a teplejším jihem jsou velké teplotní rozdíly. © Renata Vondrášková

Vodstvo Řeky na Islandu jsou prudké, vydatné, s četnými vodopády. Elektřinu vyrábějí vodní a geotermální elektrárny. Je zde mnoho horkých gejzírů. © Renata Vondrášková

Termální jezírka © Renata Vondrášková

Krajiny Dříve byla rozsáhlá území Islandu pokryta lesy. Ty byly vykáceny. Typickou krajinou jsou zde tundry s mechy, lišejníky a odolnými travinami. © Renata Vondrášková

Island se rozkládá na dvou litosférických deskách, které se od sebe pomalu vzdalují. © Renata Vondrášková

Výbuch sopky Poslední velký výbuch na Islandu způsobila v dubnu 2010 sopka Eyjafjallajökull. Stovky lidí byly evakuovány před hrozícími záplavami z tajících ledovců. Některá evropská letiště, včetně Ruzyně, měla přerušen provoz. © Renata Vondrášková

Eyjafjallajökull © Renata Vondrášková

Hlavní město - Reykjavík © Renata Vondrášková

Obyvatelstvo Většina obyvatel žije v okolí hlavního města. 90 % obyvatel žije ve městech, zatímco vnitrozemí je téměř liduprázdné. Nejdůležitějším odvětvím hospodářství je rybolov. Skleníky pro pěstování zeleniny a ovoce ( dokonce i banánů ) se vytápějí vodou z horkých pramenů. © Renata Vondrášková

Doprava Island je dostupný pouze letadlem nebo lodí. Dopravní síť je velmi řídká, v zimě je většina cest neprůjezdná. Železnice zcela chybí. © Renata Vondrášková

Jedinečná příroda © Renata Vondrášková

Na shledanou na Islandu © Renata Vondrášková

Použité zdroje: © Renata Vondrášková http://www.nat.is/travelguideeng/glacier_vatnajokull.htm&docid=Z2sntEueKKUi5M&imgurl=http://www.nat.is/images2/kort_vatnajokull230.gif&w=230&h=208&ei=yaq-Ts_UMoeF4gTS_rS5BA&zoom=1&iact=hc&dur=188&sig=107933927427900997986&page=2&tbnh=159&tbnw=176&start=10&ndsp=10&ved=1t:429,r:4,s:10&tx=55&ty=79&vpx=1135&vpy=217&hovh=166&hovw=184 http://www.google.cz/imgres?q=vatnaj%C3%B6kull&hl=cs&biw=1366&bih=559&gbv=2&tbm=isch&tbnid=J_Lg8rA4hrhtvwgM (5.10.2011) http://www.google.cz/imgres?q=vatnaj%C3%B6kull&hl=cs&biw=1366&bih=559&gbv=2&tbm=isch&tbnid=MRkO0Y0-7i9d2M:&imgrefurl=http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/nature/Chris-Watson-Weather-Report.html&docid=WBk8lYsXhQ9rlM&imgurl=http://www.tourstravelpackages.com/wp-content/uploads/2011/06/Vatnaj%2525C3%2525B6kull-glacier.jpg&w=500&h=375&ei=yaq-Ts_UMoeF4gTS_rS5BA&zoom=1&iact=hc&vpx=442&vpy=163&dur=1731&hovh=194&hovw=259&tx=108&ty=89&sig=107933927427900997986&page=18&tbnh=158&tbnw=214&start=170&ndsp=10&ved=1t:429,r:6,s:170 (5.10.2011) http://www.phototravels.net/iceland/iceland/photo-iceland-d-001.3.jpg&w=688&h=463&ei=Pa2-Tq-YPJLR4QToyNCZBA&zoom=1&iact=hc&vpx=1045&vpy=171&dur=2293&hovh=184&hovw=274&tx=174&ty=92&sig=107933927427900997986&page=7&tbnh=155&tbnw=209&start=61&ndsp=10&ved=1t:429,r:9,s:61 www.google.cz/imgres?q=island&hl=cs&sa=G&biw=1366&bih=559&gbv=2&tbm=isch&tbnid=ZuXQa0kiXZOjPM:&imgrefurl=http://www.phototravels.net/iceland/iceland/photo-iceland-d-001.html&docid=LaB_k0k3sTyrOM&imgurl=http (5.10.2011) © Renata Vondrášková

Autor:Renata Vondrášková Základní škola Bohutín, okres Příbram http://www.google.cz/imgres?q=island&hl=cs&sa=G&biw=1366&bih=559&gbv=2&tbm=isch&tbnid=DdbjpkH31bl7PM:&imgrefurl=http://island.horackovi.eu/dnes.htm&docid=1wNvWtVX4geOCM&imgurl=http://island.horackovi.eu/island/island.jpg&w=604&h=474&ei=ra6-TraaH8Lb4QSAzuXCBA&zoom=1&iact=hc&vpx=654&vpy=192&dur=1529&hovh=199&hovw=253&tx=94&ty=78&sig=107933927427900997986&page=1&tbnh=156&tbnw=224&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:2,s:0 (5.10.2011) http://www.google.cz/imgres?q=island&hl=cs&sa=G&biw=1366&bih=559&gbv=2&tbm=isch&tbnid=wwTPI2MSWGw2WM:&imgrefurl=http://www.ibtravel.cz/cz/Island.html&docid=xwIIElvKXi_L9M&imgurl=http://www.ibtravel.cz/files/sluzby/isl/big/island_10.jpg&w=640&h=480&ei=ra6-TraaH8Lb4QSAzuXCBA&zoom=1&iact=hc&vpx=197&vpy=261&dur=62&hovh=194&hovw=259&tx=90&ty=116&sig=107933927427900997986&page=1&tbnh=153&tbnw=216&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:0 (5.10.2011) http://www.google.cz/imgres?q=eyjafjallaj%C3%B6kull&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=559&tbm=isch&tbnid=2bU_6bPTMeVlaM:&imgrefurl=http://volcanism.wordpress.com/2010/03/21/iceland-eyjafjallajokull-volcano-erupts/&docid=p5x9i6WfnVTj3M&imgurl=http://i710.photobucket.com/albums/ww109/volcanism2/eyjafjallajokull_2010-03-21.jpg&w=450&h=254&ei=Z7C-Tq6eI6Kk4gThxc3ABA&zoom=1&iact=hc&vpx=462&vpy=270&dur=390&hovh=169&hovw=299&tx=114&ty=166&sig=107933927427900997986&page=1&tbnh=111&tbnw=146&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:16,s:0 (5.10.2011) Autor:Renata Vondrášková Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz říjen 2011 © Renata Vondrášková

Metodický list Název materiálu: Island Autor materiálu: Renata Vondrášková Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: VY_32_INOVACE_CAP 01-20 Číslo DUM: 0 5 Předmět: Zeměpis Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 7. 10. 2011 Třída: 8. Ověřující učitel: Renata Vondrášková Anotace materiálu: Žáci se seznámí s přírodními podmínkami a zajímavostmi Islandu. Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA. © Renata Vondrášková