Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM13560NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální učební materiál
První pomoc Úrazy ve škole.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Jednotný postup při poskytování první pomoci
VY_32_INOVACE_TMM21260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PORUCHY VĚDOMÍ Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.4 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Bezvědomí DUM – výkladový Předmět: TVZ Ročník: 4. r. (6leté),
VY_32_INOVACE_PPM14160NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PRVNÍ POMOC postup u akutní příhody 07
VY_32_INOVACE_PPM11360NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
PRVNÍ POMOC PORUCHY VĚDOMÍ 13
VY_32_INOVACE_PPM13860NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_PPM15960NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ÚRAZY TEPLEM A CHLADEM Mgr. Jana Volemanová.
Ztráta funkce distribuce kyslíku a živin ke tkáním.
ŠOK.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_TMM24060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Bezvědomí Ošetřovatelská péče.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.15 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Srdeční a mozková mrtvice Typ: DUM - výkladový Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.11 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při úrazu elektrickým proudem DUM – výkladový.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Bezvědomí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Neodkladná resuscitace
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM11760NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM11560NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PPM14260NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní životní funkce vědomí
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
10. První pomoc - neúrazové stavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.
Vondráčková,Hrabáková.  Je aktivní stav lidské psychiky kdy se orientujeme v čase, prostoru, situaci a ve vlastní osobě.
Kurz základní resuscitace
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:Ing. Ivana Náplavová Určeno pro předmět:První pomoc Tematická oblast:Bezvědomí a neodkladná resuscitace, intoxikace Obor vzdělání:Masér sportovní a rekondiční L/ ročník Název výukového materiálu: Výuková prezentace: Bezvědomí Popis využití:Druhy bezvědomí, první pomoc, synkopa, co dělat, úkoly pro žáky. Čas: 15 minut VY_32_INOVACE_PPM12160NÁP

Bezvědomí Vědomí je aktivní stav lidské psychiky: orientujeme se v prostoru orientujeme se v čase orientujeme se v situaci orientujeme se ve vlastní osobě Porucha vědomí je příznakem celé řady traumatických i netraumatických stavů. Uveďte příčiny poruchy vědomí a také, jak se může porucha projevit. Čas: 5 minutPráce ve dvojicích cz/images/results.aspx?qu=mozek&e x=1&origin=FX #pg:2|

Kvalitativní porucha vědomí - obluzené vědomí Postižený je: dezorientovaný, neklidný, může být i úzkostný a bezradný vykazuje poruchy v přijímání podnětů i ve vysílání signálů do okolí nesouvisle hovoří, věty jsou neaktuální, bez návaznosti a smyslu zásadně se mění chování postiženého – může utíkat, bránit se ošetření, pere se, bojuje s bludy apod. Kvantitativní porucha vědomí - zastřené vědomí čím více se oslabuje celý organismus, tím rychleji se prohlubuje porucha vědomí téměř vždy je výrazem vážné poruchy mozkových funkcí Sleeping-Style-in-Train.jpg

Somnolence: zdánlivý spánek krátký slovní kontakt je možný reakce na jednoduché zvukové, taktilní a zrakové podněty Sopor: obranná reakce jen na silné bolestivé podněty možné neartikulované, nesrozumitelné zvuky Koma: hluboké bezvědomí bez reakce na podněty svědčí pro selhání funkce centrálního nervového systému bezprostředně ohrožuje život Rozsah první pomoci se liší podle hloubky bezvědomí: cz/images/results.aspx?qu=prvn%C3%AD+pomoc&ex=1#ai:MP |

V průběhu poskytování první pomoci se stav vědomí může velmi rychle měnit!!! Základní první pomoc: zhodnotíme stav vědomí a ostatních základních životních funkcí (dýchání, krevní oběh) zajistíme průchodnost dýchacích cest – stabilizovaná poloha – manévry na zprůchodnění dýchacích cest tísňové volání 155/112 pokusíme se získat základní údaje – mechanizmus úrazu, – s čím se postižený léčí – např. diabetes mellitus, vysoký krevní tlak, ischemická choroba srdeční CZ-IJ03_Prvn%C3%AD_pomoc.jpg

Krátkodobá ztráta vědomí – synkopa (mdloba, kolaps) porucha regulace periferního cévního řečiště nebo primární porucha srdeční činnosti Příčiny: dlouhé stání zejména v dusném prostředí náhlá změna polohy, např. po prudkém vzpřímení následujícím po dlouhém ležení požitím léků snižujících krevní tlak důsledek silného emočního podnětu – strach, ošklivý pohled, špatná zpráva, bolest defekace – tlačení na stolici kašel, kýchání při podráždění karotického sinu – např. tlak na krk Varovné příznaky: nevolnost závrať zívání zatmění před očima bílá barva v obličeji studený pot na čele

Seřaďte jednotlivé úkony základní první pomoci v případě krátkodobé ztráty vědomí tak, jak byste je prováděli a)po návratu vědomí s postiženým zahájíme verbální kontakt b)uvolníme oděv, otevřeme okno c)postiženého uložíme na záda d)vyčkáme stabilizace stavu a teprve potom dovolíme postiženému postupný návrat z horizontální polohy do vertikální e)věnujeme pozornost průchodnosti dýchacích cest f)dolní končetiny podložíme (zvedneme) asi o 30 cm Samostatná práce Pomůcky: psací potřeby, papír Čas: 3 minuty

1.c) postiženého uložíme na záda 2.f) dolní končetiny podložíme (zvedneme) asi o 30 cm 3.e) věnujeme pozornost průchodnosti dýchacích cest 4.b) uvolníme oděv, otevřeme okno 5.a) po návratu vědomí s postiženým zahájíme verbální kontakt 6.d) vyčkáme stabilizace stavu a teprve potom dovolíme postiženému postupný návrat z horizontální polohy do vertikální Řešení:

Pokud postižený zůstává v bezvědomí: uložíme ho do polohy na boku sledujeme základní životní funkce průchodnost dýchacích cest zajistíme ZZS v případě že: - postižený rychle nenabývá vědomí - dochází k poruše základních životních funkcí - stav je komplikován poruchou řeči - velkou bolestí hlavy - poruchou hybnosti končetin, křečemi video synkopa 50 vteřin

Zdroje: Beránková, M. - Fleková, A. – Holzhauserová, B.: První pomoc. Praha, Informatorium První pomoc pro střední zdravotnické školy, Ilustr. T. Laub 2007 Krivaničová, J. a kol.: Domácí lékař. Praha, Avicenum Zemanová, J.: První pomoc pro učitele ZŠ a SŠ. Ostrava