VY_32_INOVACE_A2 - 12 Úvod do petrologie - HORNINY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : leden 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Advertisements

Znečištěné ovzduší a kyselé deště
STAVBA STONKU VY_52_INOVACE_B1 – 23 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Vlastnosti kovů VY_32_INOVACE_CH1 – 11 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Česká dramatická tvorba
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
FRANCISCO DE GOYA Španělský malíř a grafik BAROKO.
GOTIKA. GOTIKA ROMÁNSKÝ SLOH RENESANCE GOTIKA.
Státy J a JV Asie I. III2-Z7-II-12
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_A1-04 SULFIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OBRATLOVCI VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Vyvřelé horniny VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
MECHOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 29 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
TŘÍDĚNÍ HUB VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
HOUBY – způsob života VY_32_INOVACE_F2 - 10
Číslo v digitálním archivu školy
VY_52_INOVACE_PŘ.9.20 – SOPEČNÁ ČINNOST – pracovní list
STAVBA KOŘENE VY_52_INOVACE_B1 – 24 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VY_32_INOVACE_CH.8.15 –KERAMIKA- prezentace
VY_52_INOVACE_B1 – 22 STONEK AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : prosinec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1. VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Horniny přeměněné VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_CH Sulfidy - prezentace
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
VY_32_INOVACE_A1-03 PRVKY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
Název šablonyInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie - Halogenidy Autor VM Gabriela Nápravníková.
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
Exotermické a endotermické reakce
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_A Úvod do petrologie - HORNINY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : leden 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací hodina v součinnosti elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 9 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

HORNINY

 věda petrologie  neústrojné, různorodé přírodniny  směs několika minerálů

 například: žula = křemen + živec + slída (biotit)

čedič = augit + sodnovápenaté živce (plagioklas)

VÝJIMKA  = horniny tvořené pouze jedním minerálem  vápenec CaCO 3, křemenec SiO 2

DĚLENÍ PODLE VZNIKU  1. VYVŘELÉ(magmatické)  tuhnutím magmatu = hmota, která tvoří zemský plášť, obsahuje křemičitany a oxidy

 2.USAZENÉ(sedimentární)  vznikají sedimentací úlomků hornin hlavně na mořském dně  tvoří vrstvy => souvrství  podloží – starší usazeniny  nadloží – mladé usazeniny  tloušťka vrstvy = mocnost

 3. PŘEMĚNĚNÉ(metamorfované)  způsobuje zvýšená teplota a tlak  z původních vyvřelých, usazených nebo jinak již přeměněných hornin

 h&tbnid=ygKUt2y9RCZ3LM:&imgrefurl= l= %252520Hlbinn%2525C3%2525A9%252520vyvret%2525C3%2525A9%252520horniny_html_14a0c706.png&w=800&h=556&ei=vpQdT_nX FMKI4gTL4piEDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=349&vpy=318&dur=207&hovh=187&hovw=269&tx=116&ty=134&sig= &sqi=2&page=2&tbnh=147&tbnw=201&ndsp=24&ved=1t:429,r:13,s:18 h&tbnid=ygKUt2y9RCZ3LM:&imgrefurl= l= %252520Hlbinn%2525C3%2525A9%252520vyvret%2525C3%2525A9%252520horniny_html_14a0c706.png&w=800&h=556&ei=vpQdT_nX FMKI4gTL4piEDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=349&vpy=318&dur=207&hovh=187&hovw=269&tx=116&ty=134&sig= &sqi=2&page=2&tbnh=147&tbnw=201&ndsp=24&ved=1t:429,r:13,s:18  h&tbnid=zU1qenMyn- 9K6M:&imgrefurl= tp://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/977.jpg&w=421&h=316&ei=oZMdT6_fJ4WE4gSWop3eDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=368&vpy =279&dur=1851&hovh=194&hovw=259&tx=169&ty=108&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=133&tbnw=177&start=0 &ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0 h&tbnid=zU1qenMyn- 9K6M:&imgrefurl= tp://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/977.jpg&w=421&h=316&ei=oZMdT6_fJ4WE4gSWop3eDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=368&vpy =279&dur=1851&hovh=194&hovw=259&tx=169&ty=108&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=133&tbnw=177&start=0 &ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0  T0CqQwARCtKvM:&imgrefurl= g/wikipedia/commons/thumb/3/34/PlagioclaseFeldsparUSGOV.jpg/220px- PlagioclaseFeldsparUSGOV.jpg&w=220&h=203&ei=4pIdT9rGEoKI4gTzyqDHDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=208&vpy=171&dur=31&hovh =162&hovw=176&tx=100&ty=76&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=145&tbnw=151&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r: 0,s:0 T0CqQwARCtKvM:&imgrefurl= g/wikipedia/commons/thumb/3/34/PlagioclaseFeldsparUSGOV.jpg/220px- PlagioclaseFeldsparUSGOV.jpg&w=220&h=203&ei=4pIdT9rGEoKI4gTzyqDHDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=208&vpy=171&dur=31&hovh =162&hovw=176&tx=100&ty=76&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=145&tbnw=151&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r: 0,s:0  bnid=tzSn-3vjwU-rYM:&imgrefurl= OSP7M&imgurl= pEdT- axM_PO4QTK1_TWDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=389&vpy=154&dur=4172&hovh=194&hovw=259&tx=160&ty=126&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=144&tbnw=188&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0 bnid=tzSn-3vjwU-rYM:&imgrefurl= OSP7M&imgurl= pEdT- axM_PO4QTK1_TWDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=389&vpy=154&dur=4172&hovh=194&hovw=259&tx=160&ty=126&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=144&tbnw=188&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0  s4gOhTdvktM:&imgrefurl= dia/commons/thumb/b/be/Quartzite_2_jpg.jpg/220px- Quartzite_2_jpg.jpg&w=220&h=188&ei=dZIdT4LVCfLZ4QT4wtGTDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=226&vpy=177&dur=194&hovh=150&hov w=176&tx=90&ty=86&sig= &page=1&tbnh=146&tbnw=175&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0 s4gOhTdvktM:&imgrefurl= dia/commons/thumb/b/be/Quartzite_2_jpg.jpg/220px- Quartzite_2_jpg.jpg&w=220&h=188&ei=dZIdT4LVCfLZ4QT4wtGTDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=226&vpy=177&dur=194&hovh=150&hov w=176&tx=90&ty=86&sig= &page=1&tbnh=146&tbnw=175&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0